Psyren ~[Kana]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Psyren ~[Kana]

Post by pietel »

In dat geval is het moeilijk in te schatten, maar ze gaan nog steeds min of meer even snel gaan.

Psyren 1: gisteren gekocht en direct gelezen. Ik vind het een goede start en ga het zeker blijven volgen. De setting is beloftevol. en de verschillende lagen onopgeloste vragen smeken om verder te lezen. En ik hou wel van het hoofdpersonage en de tussendoorhumor.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Psyren ~[Kana]

Post by NeeNee »

Ik heb een stukje in de winkel gelezen. Ziet er koopwaardig uit, maar ik wil eerst zeker weten of ik hem niet gewonnen heb met de Aniway-prijsvraag. Of hier.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Psyren ~[Kana]

Post by Kira »

NeeNee wrote:Ik heb een stukje in de winkel gelezen. Ziet er koopwaardig uit, maar ik wil eerst zeker weten of ik hem niet gewonnen heb met de Aniway-prijsvraag. Of hier.
Een stukje in de winkel gelezen? :o Dat wou ik wel zien -.-
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Psyren ~[Kana]

Post by NeeNee »

^ ... Dat is een normale Nederlandse zin, hoor.

Ik weet niet welke interpretatie jij eraan geeft...

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Psyren ~[Kana]

Post by Wimpuls »

Psyren 1

Bij momenten nogal verwarrend, maar ik vond het aangenaam om lezen. Op 't eerste zicht een ambitieus verhaal met een paar aangename personages.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Psyren ~[Kana]

Post by Kira »

NeeNee wrote:^ ... Dat is een normale Nederlandse zin, hoor.

Ik weet niet welke interpretatie jij eraan geeft...
Ik vond het gewoon speciaal dat je gewoon in de winkel het boekje leest. 8)
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Psyren ~[Kana]

Post by NeeNee »

^ Daar dienen warenhuizen toch voor. :P

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Psyren ~[Kana]

Post by Brook500 »

Psyren 1

Net gelezen. Het verhaal & personages zien goed uitgewerkt. Het hoofdpersonage ziet er alvast niet zoals een dommerik uit.
Kana heeft alweer eens voor een goede vertaling gezorgd.
Maar ik ben toch enorm teleurgesteld voor de achterkant van de cover.
Terwijl alle nieuwe franse kanareeksen die verveelde achterkanten niet meer hebbenn heeft Psyren in 't nl dat juist wel. :( En ik ben ervan overtuigd dat de franse versie dat niet zal hebben.
Ik denk dat ik later toch voort zal gaan met de franse.
Ik heb bij Ikigami gezien dat de achterkant dan wel een andere stijl heeft. Waarom hebben ze 't bij Psyren dan niet gedaan? :?
Image

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: Psyren ~[Kana]

Post by SilverOwls »

Psyren 1
Heb hem vanochtend op de trein gelezen.
Ik was echt verrast. Had niet gedacht dat ik het spannend zou vinden. :D
En het logo vind ik echt vet :mrgreen:
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Psyren ~[Kana]

Post by Berserker500 »

Deel 01
Het is precies de shonen versie van Gantz waar ook een bende onbekenden op een plaats komen waar ze moeten zien te overleven.
Op het einde vond ik het wel leuke wending en ik kijk al uit naar het vervolg.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Psyren ~[Kana]

Post by NeeNee »

Komt er zo geen starterspakket van Psyren? Want dat zou ik nog interessant vinden.

Of is die actie intussen afgelopen?

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Psyren ~[Kana]

Post by Berserker500 »

Deel 02
We komen steeds meer te weten over Psyren en ik blijf het een leuke setting vinden en al die mysteries maakt het nog leuker. :D
Langzaam beginnen de personages krachten te ontwikkelen.
Dat er maar eens wat vaart in komt met wat goede actie want nu gaat het nogal traag vind ik.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Psyren ~[Kana]

Post by pietel »

Psyren 2
Beetje teveel uitleg deze keer. Maar ik kijk zeker uit naar het volgende deel.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Psyren ~[Kana]

Post by Koen »

Op 3 augustus 2011 verscheen Psyren 2 in het Nederlands. Lees hier de review van dit spannende volume!

Ageha is teruggekeerd naar zijn eigen wereld, maar Amamiya is zwaar gewond. Ze moet dringend verzorging krijgen. Voor ze een ziekenhuis bereiken worden ze echter onderschept door Matsuri, een rebelse pianiste met wereldfaam die er tevens in slaagt Amamiya te genezen. Wat is hier aan de hand?!

Matsuri zal haar verleden met Amamiya uit de doeken doen en samen scheppen ze wat orde in de chaos die Psyren in de hoofden van onze vrienden teweeg gebracht heeft. Eindelijk antwoorden!

De eerste helft van dit volume staat in het teken van uitleg. Uitleg over de wereld van Psyren en de krachten die er van toepassing zijn. Een training is noodzakelijk om de gevaren te trotseren maar sneller dan verwacht transporteert Nemesis Q hen weer naar Psyren. Zal de veel te korte training volstaan om het er ook deze keer levend van af te brengen?

De lange tijd tussen het eerste en het tweede volume lijkt niet bevorderlijk om terug in het verhaal te komen – zeker niet met enkele ‘uitleghoofdstukken’ als opener – maar toch pik je de draad van het verhaal snel op en raak je weer in de ban van deze leuke shonen. Vernieuwend allerminst, maar wel heel erg leuk! Psyren ontpopt zich als een waardig alternatief tussen enkele volumes van Naruto en One Piece in. Ook Kana is weinig vernieuwend door wederom een foutloos boekje af te leveren.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Psyren ~[Kana]

Post by NeeNee »

Psyren 1
Yoshina Ageha houdt van vechten. En van mensen helpen. Hij combineert de twee op originele wijze door bullebakken in elkaar te slaan tegen een kleine vergoeding. Wanneer op een dag zijn jeugdvriendin hem om hulp vraagt en meteen daarna spoorloos verdwijnt, blijkt haar helpen echter niet zo simpel. Zijn enige aanwijzing is een telefoonkaart met de naam Psyren erop geschreven, en vage geruchten over hoe talloze mensen met een dergelijke kaart op mysterieuze wijze verdwenen zijn. Stijfkoppig als hij is probeert hij de vreemde kaart toch te gebruiken, en bevindt zich opeens in een geheel nieuwe wereld... eentje waar zijn vechtkunsten hem nog beter van pas zullen komen dan hem lief is.

Geen slecht begin. Een typische shonen, maar het verhaal is tenminste iets anders van opzet dan de reeksen die we tot nog toe van Kana gewend zijn. Die geheime wereld is best wel intrigerend, al zorgt het kwistig gebruik van kanonvoer voor een nogal afstandelijke sfeer. Maar toch, deze wil ik best wel verder lezen.

Post Reply