Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Post by Brook500 »

Turvy wrote:
Tamara wrote:Of deze serie is afgesloten of hij staat nu meer dan twee jaar op pauze.
Geen van beide.
Op wikipedia staat dat de serie, vorig jaar, na 7 delen gedaan is in Japan.
Maar deel 8 is eind juli uitgekomen in Japan & 't is niet 't laatste deel blijkbaar.
Maar wikipedia heeft soms wat van die foute informatie opstaan.
Image

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Post by Tamara »

Is er onlangs een nieuw thuis voor gevonden? *Checkt Amazon.jp* Hé, verrek, een nieuw deel! Zelfde uitgever ook, dat scheelt. Maar dan blijft het vreemd dat de Franse en Engelse releases uit hun ritme zijn geraakt. Waren dan toch nieuwe onderhandelingen nodig?

Sorry, het ziet er naar uit dat mijn informatie een paar maanden verouderd was :)

Het was trouwens niet alleen Wikipedia, maar ook de misleidende informatie van andere uitgeverijen.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Post by Brook500 »

Tamara wrote:Is er onlangs een nieuw thuis voor gevonden? *Checkt Amazon.jp* Hé, verrek, een nieuw deel! Zelfde uitgever ook, dat scheelt. Maar dan blijft het vreemd dat de Franse en Engelse releases uit hun ritme zijn geraakt. Waren dan toch nieuwe onderhandelingen nodig?
Berserker500 wrote:De kans dat het nu Ikigami is wordt nu wel heel groot.
De serie liep in Weekly Young Sunday en na het stopzetten van dat magazine loopt het nu in Big Comic Spirits.
En hier de link naar Mangaverse & manganews
http://www.mangaverse.net/html/_couvertures.php?init=I
http://www.manga-news.com/index.php/serie-vo/Ikigami-vo

Deel 9 is aangekondigd voor 30 maart 2011.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Post by NeeNee »

Okee, deze beschouwen we als gevonden dan. :P

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Post by Tamara »

Maar wat ik me nu afvraag is waarom zowel Asuka en Viz hun mond dicht houden over volgende delen. Asuka is nu bij 7, geen nieuwe delen aangekondigd. Viz lijkt de releasedate van 7 uitgesteld te hebben. Zou het iets te maken hebben met de verhuizing van de serie? Heeft BCS geen hogere circulatie dan WYS had? In dat geval zouden de kosten van de licentie omhoog kunnen zijn gegaan...

Dat Kana nu met deze aankondiging komt is dus eigenlijk best positief. Het verhoogt de kans dat ze de serie zullen voortzetten na 6-7 delen :)
Last edited by Tamara on Wed Dec 08, 2010 22:57, edited 1 time in total.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Post by NeeNee »

Als het een nieuw magazine is moeten ze waarschijnlijk hun onderhandelingen van voor af aan beginnen?

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Post by Brook500 »

Tamara wrote:Maar wat ik me nu afvraag is waarom zowel Asuka en Viz hun mond dicht houden over volgende delen. Asuka is nu bij 7, geen nieuwe delen aangekondigd.
Het is namelijk zo dat in Frankrijk Asuka & Kaze een samenwerking (fusie of hoe noem je ook alweer zoiets) hebben & dat Kaze nu de serie voorzet.
Deel 8 komt dacht ik uit in 't frans ergens rond maart.
Image

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Post by Tamara »

NeeNee wrote:Als het een nieuw magazine is moeten ze waarschijnlijk hun onderhandelingen van voor af aan beginnen?
Niet van voor af aan, mits uitgeverij niet veranderd is. Het kan wel zijn dat de Japanse uitgever zegt: "Kijk, deze serie loopt nu in beter verkopend blad en dat is een teken dat deze serie succesvol is. Misschien is het tijd om nog eens naar de licentiekosten voor de volgende reeks delen te kijken."

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Post by NeeNee »

^ Mja, dat bedoelde ik ook eigenlijk. Dat er over een nieuw contract onderhandeld moet worden.

Ze zullen uiteraard niet meteen naar iemand anders stappen, maar als de omstandigheden wijzigen moet je waarschijnlijk toch weer opnieuw een beetje aftasten.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Post by Tamara »

Series worden in brokjes van circa zes delen aangekocht, dus daarom heb ik zo'n vermoeden dat Viz wat probleempjes heeft. Het zal wel niet veel voorstellen, ik bedoel het is Viz, ze zijn eigendom van Shogakukan. Toch zou het niet vreemd zijn als er een kink in de kabel gekomen is.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Post by Koen »

De Franse versie via Asuka/Kazé kent geen vreemde sprongen. Zeven verscheen ergens in de zomer en vermits 8 nog niet lang uit is en er toch vaak minimum zes maanden zijn tussen Franse & Japanse release als de Franse release de Japanse volledig volgt is maart 2011 niet zo vreemd. Je moet zo'n titel dan ook weten inpassen in je uitgaveschema etc.

Want ja, het is dus Ikigami. En nee, ik wist dat nog niet bij het schrijven van de recensie van de live action movie in MHM4. ;)

http://www.mangakana.com/nl/r-3_2204-ni ... gami-.html
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Post by Brook500 »

Ik ben blij met 't feit dat 't Ikigami is. Tegenover Liar Game is de eerste cover van Ikigami toch veel beter.
Maar ik ga toch sowieso de franse eerst kopen.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Post by Berserker500 »

Brook500 wrote:Ik ben blij met 't feit dat 't Ikigami is. Tegenover Liar Game is de eerste cover van Ikigami toch veel beter.
Maar ik ga toch sowieso de franse eerst kopen.
Je mag altijd mijn Engelse delen lezen als je wilt.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Post by Brook500 »

Berserker500 wrote:
Brook500 wrote:Ik ben blij met 't feit dat 't Ikigami is. Tegenover Liar Game is de eerste cover van Ikigami toch veel beter.
Maar ik ga toch sowieso de franse eerst kopen.
Je mag altijd mijn Engelse delen lezen als je wilt.
Ik weet 't nog niet zo goed. Ik ben niet echt meer zo voor engelstalige manga.
De franse uitgaves kunnen wel mijn franse kennis verbeteren. Dus ik denk dat ik de engelstalige links laat liggen.
Toch bedankt.
Image

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Post by barbapapa »

Ze gaan dus duidelijk voor een stijl die eerder verkocht; donkere, psychologische reeksen.
Wel een interessante aanpak, hopelijk loont ie.

Post Reply