Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Post by Brook500 »

Black Lagoon.
Image

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Post by Saki »

Brook500 wrote:Black Lagoon.
Hoe graag ik het ook wil.

Ik denk dat die teveel eigenschappen heeft waarmee manga in een negatief daglicht staat.

Maar ik zou ze zeker en vast kopen !
Going to Atsusacon!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Post by NeeNee »

Berserker500 wrote:ikigami
In dat geval zou Tamara gelijk hebben.

Maar ik hoop van niet. Het is totaal mijn ding niet.

Brook500 wrote:Black Lagoon.
Klinkt al iets beter, alhoewel ik toch betwijfel of dit 'voor een zeer breed publiek' is.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Post by Brook500 »

Saki wrote:
Brook500 wrote:Black Lagoon.
Hoe graag ik het ook wil.

Ik denk dat die teveel eigenschappen heeft waarmee manga in een negatief daglicht staat.
Death Note kun je dan ook in een negatief daglicht zetten.
Ik blijf op die reeks hopen omdat de manga bijhalen niet zo moeilijk is, aangezien de mangaka nogal 'lui' is.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Post by NeeNee »

Ik denk niet dat een uitgeverij de manga wil bijhalen.

Die willen liever zo snel mogelijk verkopen.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Post by pietel »

De meeste sites geven Ikigami aan als een lopende serie, maar bijvoorbeeld wikipedia zegt dat hij volledig is.
Hij is kort en zowel de Engelse en de Franse hebben m al bijna helemaal uitgegeven (of tenminste tot tank 7).
Voor de rest is het een manga van de Shogakukan-uitgeverij waar ook Conan en Inuyasha vandaan komen
en is het waarschijnlijk een tactische zet om de Death Note lezers niet één maar twee nieuwe titels te geven.

Ik heb m nog niet gelezen, maar ik ben wel geïnteresseerd..
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Post by NeeNee »

pietel wrote:De meeste sites geven Ikigami aan als een lopende serie, maar bijvoorbeeld wikipedia zegt dat hij volledig is.
Hij is kort en zowel de Engelse en de Franse hebben m al bijna helemaal uitgegeven (of tenminste tot tank 7).
Voor de rest is het een manga van de Shogakukan-uitgeverij waar ook Conan en Inuyasha vandaan komen
en is het waarschijnlijk een tactische zet om de Death Note lezers niet één maar twee nieuwe titels te geven.

Ik heb m nog niet gelezen, maar ik ben wel geïnteresseerd..
Lijkt erop dat we een nieuwe topfavoriet hebben.

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Post by Hercule »

Black Lagoon zou me leuk lijken maar wel onwaarschijnlijk. Ik weet ook niet waar de tekenaar van Black Lagoon mee bezig is. Chapters bestaan tegenwoordig maar uit 8 bladzijden en soms lijkt het alsof er maanden geen chapters uitkomen.

Highschool of the dead lijkt me dan iets waarschijnlijker. Heeft nog maar 4 volumes maar is wel enorm populair onder lezers die manga alleen online lezen.
De anime was ook enorm populair. Gantz zou me trouwens ook een goede nieuwe reeks lijken.
Op dit moment telt die reeks iets van 21 volumes en de mangaka heeft bevestigd dat de manga bijna is afgelopen.
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Post by Brook500 »

Hercule wrote:Black Lagoon zou me leuk lijken maar wel onwaarschijnlijk. Ik weet ook niet waar de tekenaar van Black Lagoon mee bezig is. Chapters bestaan tegenwoordig maar uit 8 bladzijden en soms lijkt het alsof er maanden geen chapters uitkomen.
Wat ik weet van Black Lagoon is dat het laatste deel al van oktober vorig jaar is & de laatste chapter is al van eind mei dit jaar. Het slakkentempo van de mangaka is 't enige negatieve aan de reeks.
Hopelijk wordt hij ooit eens serieus wakkergeschud want de reeks vind ik heel leuk om te volgen.
Highschool of the dead lijkt me dan iets waarschijnlijker. Heeft nog maar 4 volumes maar is wel enorm populair onder lezers die manga alleen online lezen.
De anime was ook enorm populair. Gantz zou me trouwens ook een goede nieuwe reeks lijken.
Op dit moment telt die reeks iets van 21 volumes en de mangaka heeft bevestigd dat de manga bijna is afgelopen
HSOTD heeft niet 4 maar al 6 delen. Het is een leuke serie, alhoewel het laatste deel dat ik heb gelezen (deel 5) wat bergaf ging.
Gantz zou ik maar al te graag in 't nl zien verschijnen, maar ik denk dat 't voor de serie nog veel te vroeg is om hier echt nog door te breken.
Gantz heeft trouwens al 28 delen & begin volgende jaar komt 29 er al.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Post by NeeNee »

29 volumes is niet kort en HSOTD klinkt als een typische shonen, dus ik denk dat beide weinig kans maken.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Post by pietel »

Ik denk persoonlijk niet dat HSOTD shonen is, en zeker geen typische shonen.
maar het is een ecchi-serie (met extreem geweld) dus die valt ook af als we de tips in rekening brengen.

edit: correctie; blijkbaar is het officieel toch shonen, maar dan wel heel volwassen shonen.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Post by NeeNee »

pietel wrote:Ik denk persoonlijk niet dat HSOTD shonen is, en zeker geen typische shonen.
maar het is een ecchi-serie (met extreem geweld) dus die valt ook af als we de tips in rekening brengen.
Het is shonen, volgens Wikipedia.

En het is misschien niet 100% typisch, maar echt 'alternatief' zou ik het nu toch ook weer niet noemen.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Post by Berserker500 »

Misschien maakt Dossier A wel een kans.
De reeks telt 15 delen en komt van de rechterhand van Urasawa.
Ik weet alleen niet of hij al in het Engels verkrijgbaar is.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Post by NeeNee »

Berserker500 wrote:Misschien maakt Dossier A wel een kans.
De reeks telt 15 delen en komt van de rechterhand van Urasawa.
Ik weet alleen niet of hij al in het Engels verkrijgbaar is.
Volgens Manganews is hij in het Engels vertaald onder de naam Iliad.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Derde (!) nieuwe Kana manga in 2011

Post by Kira »

Hercule wrote:Highschool of the dead lijkt me dan iets waarschijnlijker. Heeft nog maar 4 volumes maar is wel enorm populair onder lezers die manga alleen online lezen.
De anime was ook enorm populair. Gantz zou me trouwens ook een goede nieuwe reeks lijken.
Op dit moment telt die reeks iets van 21 volumes en de mangaka heeft bevestigd dat de manga bijna is afgelopen.
Een school waarin ze moeten proberen te overleven en overal bloed gutst? Neen bedankt.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

Post Reply