Liar Game - nieuwe cover?!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Welke cover spoort je het meest aan Liar Game te kopen?

Ik verkies de nieuwe cover van Kana
16
70%
Ik verkies de originele cover
7
30%
 
Total votes: 23

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Berserker500 »

Er is een deel van nana met een kleurenpagina.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by NeeNee »

Naar aanleiding van de discussie op Aniway, ik sluit mij aan bij Origami's idee om de originele cover art alsnog ergens in het boekje op te nemen. Als tweede cover onder de slip, als extra voorblad bij de kleurenpagina's, of desnoods gewoon als bijlage achterin het boekje. Op die manier kom je tegemoet aan de wensen van beide groepen.

Ik zou de wijziging al een stuk minder erg vinden als we het origineel toch nog ergens te zien kregen. Vooral als voorblad zou ik leuk vinden, want in de Franse versie val je met de eerste pagina recht in het verhaal en dat vind ik nogal raar aanvoelen.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Wimpuls »

'een stuk minder erg'...
Een stuk minder erg dan 'een beetje jammer' dan toch :wink: ?

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by NeeNee »

Nou, ik vind het best wel zonde. Ik wilde de reeks liever in het Nederlands dan in het Engels omdat ik ernaar uitkeek hem in zijn originele format te zien, en dan krijg je opeens zoiets.

Als het altijd dezelfde covers en geen kleurpagina's zijn dan zal het echt van de kwaliteit van de vertaling afhangen welke versie ik koop. De marge is een stuk kleiner geworden.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Koen »

Berserker500 wrote:Dat ze er een groter formaat van maken daar kan ik inkomen...
Wat bedoel je hiermee? Dat ze er een groter formaat 'van maken'? Ze behouden toch gewoon het Japanse formaat? Of volg ik nu totaal niet? (Einde van de week ;))
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Koen »

NeeNee wrote:
Koen wrote: Niks over de kleurenpagina's maar Kana behoudt toch altijd de kleurenpagina's? Dus ik zie niet in waarom ze dat hier niet zouden doen...
... Echt? Noem mij dom, maar ik kan mij nu geen enkele Nl reeks herinneren waar kleurenpagina's instaan. Inuyasha, Conan en Naruto hebben ze alvast niet.
Hmm, ik dacht dat ofwel Kana, ofwel Glénat eens gezegd had dat ze alle kleurenpagina's behouden. Ik zou er MHM3 eens op moeten nalezen ;)

Kan jij me voorbeelden geven van volumes van IY, DC of Naruto waarin de Japanse versie kleurenpagina's hebben? Ik heb daar nog niks van gehoord. Het is ook helemaal niet de gewoonte dat Japanse tanks kleurenpagina's hebben. Een hoofdstuk in Hikago herinner ik me, maar voor de rest...? (Ik weet wel dat het vroeger totaal niet gebeurde en nu ietsjes vaker, maar meestal worden de kleurenpagina's uit de voorpublicatie bewaard voor kanzenban uitgaven...)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by NeeNee »

Ik ken niets van Japanse uitgaven, maar aan de eerste hoofdstukken van Conan en Inuyasha kun je duidelijk zien dat ze ingekleurd waren. Ik dacht dat dat was wat er bedoeld werd met 'kleurenpagina's'.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Koen »

NeeNee wrote:Ik ken niets van Japanse uitgaven, maar aan de eerste hoofdstukken van Conan en Inuyasha kun je duidelijk zien dat ze ingekleurd waren. Ik dacht dat dat was wat er bedoeld werd met 'kleurenpagina's'.
Mja, de voorpublicatie heeft om de zoveel weken (toch voor toppers als Naruto en DC) kleurenpagina's in de voorpublicatiemagazines. Maar die worden bijna nooit hernomen in de tank release. En als ze in Japan niet hernomen worden kan je ze natuurlijk ook niet als buitenlandse uitgeverij hernemen. Het extraatje voor zij die de voorpublicatie volgen, zullen we zeggen ;) Of voor artbooks, of voor luxe uitgaven.
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Wimpuls »

Pluto en SHtBJ hebben kleurenpagina's, maar da's Glénat. Maar ik krijg geen hartzeer als ze er niet bijzijn. Ik vind het toch wat muggenzifterij. Binnen 3 maand ligt deze discussie terecht op zijn gat en gaat iedereen braaf Liar Game 1 kopen. Zo nee, da's dan spijtig.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by NeeNee »

Ik zou het zonde vinden als zowel de cover als de kleurpagina's zijn weggelaten. Het is alsof Kana niet wil dat we de personages in kleur zien. :?

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Berserker500 »

Koen wrote:
Berserker500 wrote:Dat ze er een groter formaat van maken daar kan ik inkomen...
Wat bedoel je hiermee? Dat ze er een groter formaat 'van maken'? Ze behouden toch gewoon het Japanse formaat? Of volg ik nu totaal niet? (Einde van de week ;))
Ik bedoelde eigenlijk gewoon dat het een groter formaat is dan de Shonens van Kana.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Brook500 »

NeeNee wrote: En het kaartmotief (want dat is wat die twee halve kaders moeten voorstellen) uit de covers vond ik net erg origineel. Alhoewel het absoluut beter had gekund, ik had bijvoorbeeld erg graag een volledig kaartmodel gezien (met een prentje recht en eentje ondersteboven met zo'n schuine streep ertussen).

Koen wrote: Niks over de kleurenpagina's maar Kana behoudt toch altijd de kleurenpagina's? Dus ik zie niet in waarom ze dat hier niet zouden doen...
... Echt? Noem mij dom, maar ik kan mij nu geen enkele Nl reeks herinneren waar kleurenpagina's instaan. Inuyasha, Conan en Naruto hebben ze alvast niet.
h
Ik vind de halve kader ook niet slecht. Het moet niet altijd een hele zijn.
Bij mij weten heeft bij Kana alleen Nana 9 of 10 kleurenpagina's, maar Glenat heeft ook bij Evangelion kleurenpagina's.
Image

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by SilverOwls »

Die nieuwe cover is best wel mooi :D
Image

User avatar
lloerdy
Posts: 113
Joined: Fri Oct 10, 2008 20:21
Location: Welle

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by lloerdy »

Beide covers mogen in kast staan.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Brook500 »

lloerdy wrote:Beide covers mogen in kast staan.
Dat is bij mij al voor de helft het geval. En de beste cover staat er nu al.
Image

Post Reply