Liar Game - nieuwe cover?!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Welke cover spoort je het meest aan Liar Game te kopen?

Ik verkies de nieuwe cover van Kana
16
70%
Ik verkies de originele cover
7
30%
 
Total votes: 23

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by NeeNee »

De eerste heb ik ook sowieso dubbel.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Weertangel »

Ik vind beide covers wel iets hebben, al vind ik de japanse toch mooier omdat je ook wat van de art ziet zonder het boekje open te maken.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Berserker500 »

Weertangel wrote:Ik vind beide covers wel iets hebben, al vind ik de japanse toch mooier omdat je ook wat van de art ziet zonder het boekje open te maken.
Yes, nog een fan van de orginele cover. :lol:

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Brook500 »

Weertangel wrote:Ik vind beide covers wel iets hebben, al vind ik de japanse toch mooier omdat je ook wat van de art ziet zonder het boekje open te maken.
Thanks Weertangel.
Image

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Edward »

Ikz ei het ook al op Aniway, maar ik vind die nieuwe cover echt een verbetering. Zelf zou ik bij het zien van de orginele cover, behoorlijk geneigd zijn om het boekje te laten liggen en te negeren, zonder het ook maar in te lezen. De Kana cover geeft een bepaalde hoeveelheid mysterie en volwassendheid aan het boekje, dat maakt het wel interessant vind ik eigenlijk;)

Voor mij aanleiding genoeg om het boekje wel in te kijken, waardoor de kans sterk vergroot dat ik hem aanschaf.
Ik denk niet dat ik representatief ben, maar ik denk wel dat er een behoorlijke groep is die deze mening deelt;).. Waarop ik dat baseer, gevoel en logische redenatie :D

en owja, ik ben ook fan van orginaliteit.... maar wel organilateit die gewoon goed is!!...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Koen »

Wat mij aangenaam verrast is dat er blijkbaar 16 leden zijn die actief genoeg zijn om te stemmen :)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by NeeNee »

Volgens mijn lijst hebben we momenteel 30-35 actieve leden. Alhoewel 'actief' hier ook weer relatief is, want ik reken iedereen die de laatste 6 maanden minstens twee keer gepost heeft.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Brook500 »

Ik denk dat als je het aantal maanden halveert, dat je nog aan een 20 à 25 leden komt.
Dat is positiever dan de toestand van vorig jaar.
Image

User avatar
Gilles
Posts: 95
Joined: Fri Oct 05, 2007 19:12
Location: Torhout, West-Vlaanderen, België
Contact:

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Gilles »

Stand van zaken:

Mangaheuvel: 12 vinden de kana-cover mooier/ 5 pro originele cover.
De getekende reep: 14 vinden de kana-cover mooier/ 1 iemand vindt de originele cover het mooist.
Aniway: 14 vinden de kana-cover mooier/ 6 pro originele cover.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Brook500 »

Gilles wrote:Stand van zaken:

Aniway: 14 vinden de kana-cover mooier/ 6 pro originele cover.
Echt heel typisch. Als het gaat over 't kopen van nl-manga, dan hoor je er niemand. Maar dan over zoiets vinden ze de nl-versie beter dan de origineel.
Gaan ze dan ook wel degelijk de nl kopen of wachten ze weer op een engelse versie?
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by NeeNee »

Dat is toch nog altijd 30% van de mangafans die de originele cover verkiest.

En je hoort heel vaak de opmerking "Als ze allemaal hetzelfde zijn gaat het wel saai worden."

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by pietel »

Brook500 wrote:
Gilles wrote:Stand van zaken:

Aniway: 14 vinden de kana-cover mooier/ 6 pro originele cover.
Echt heel typisch. Als het gaat over 't kopen van nl-manga, dan hoor je er niemand. Maar dan over zoiets vinden ze de nl-versie beter dan de origineel.
Gaan ze dan ook wel degelijk de nl kopen of wachten ze weer op een engelse versie?
Stel dat de engelse versie de originele cover behoudt, dan heeft de meerderheid van de mensen een extra reden om de nederlandse versie te kopen!
Image

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Weertangel »

pietel wrote:
Brook500 wrote:
Gilles wrote:Stand van zaken:

Aniway: 14 vinden de kana-cover mooier/ 6 pro originele cover.
Echt heel typisch. Als het gaat over 't kopen van nl-manga, dan hoor je er niemand. Maar dan over zoiets vinden ze de nl-versie beter dan de origineel.
Gaan ze dan ook wel degelijk de nl kopen of wachten ze weer op een engelse versie?
Stel dat de engelse versie de originele cover behoudt, dan heeft de meerderheid van de mensen een extra reden om de nederlandse versie te kopen!
Alleen vanwege de cover?? Hell no!

User avatar
Riku
Posts: 30
Joined: Mon Aug 16, 2010 5:19
Contact:

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Riku »

Dan kom ik er eventjes wat laat tussen vallen. (geen diee hoe lang deze discussie al aan de gang is, tegenwoordig heb ik vrijwel geen tijd om mezelf up-to-date te houden met het laatste nieuws)

Ik denk dat ik geen van beiden boven de andere verkies. Zowel de originele cover als de nieuwe cover van kana hebben voordelen en nadelen. Ik ben eigenlijk altijd voornamelijk een voorstander geweest van het behouden van de originele cover, maar ik vind zeker niet dat kana een slechte... eh... nieuwe cover heeft ontworpen. Hij is misschien wel wat kaaltjes, maar is misschien ook gewoon een kwestie van wennen.

Ik denk overigens dat die nieuwe cover in mijn geval juist een reden zou zijn om het boekjes te openen. Als ik de originele cover zou zien, dan had ik hem mogelijk alleen al vanwege de tekenstijl laten liggen. Nu kan ik niet zien wat voor stijl het is, dus ben ik gedwongen om de manga te openen en kijken wat er binnenin zit.

Maar goed, aangezien ik voorkennis heb (om het maar zo te noemen) zou het op dit moment totaal geen verschil maken welke cover kana gebruikt zou hebben. Het verhaal klinkt interesant, dus het is een goede kans dat ik de manga gewoon aanschaf zodra deze in het Nederlands verschijnt. (of m'n geld moet op zijn...) En daarna hoef ik alleen nog maar aan de tekenstijl te wennen...
"Until I can fly, Until I can fly HIGH, I'll try my best!"

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by NeeNee »

En de cover van deel 2 is... precies hetzelfde.

Bo-ring.

Post Reply