Liar Game - nieuwe cover?!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Welke cover spoort je het meest aan Liar Game te kopen?

Ik verkies de nieuwe cover van Kana
16
70%
Ik verkies de originele cover
7
30%
 
Total votes: 23

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Koen »

NeeNee wrote:Originele cover wint. :P
Op de getekende reep staat het 3-0 voor Kana 8) (Maar Gilles en ik hebben daar ook wel gestemd, sshhhtt ;))
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Brook500 »

Koen wrote:
NeeNee wrote:Originele cover wint. :P
Op de getekende reep staat het 3-0 voor Kana 8) (Maar Gilles en ik hebben daar ook wel gestemd, sshhhtt ;))
Tsja, Mangaheuvel is dan ook De Getekende Reep niet.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Koen »

Das een feit, Brook. En Mangaheuvel is Aniway niet. Op Aniway haalt de Kana cover geen enkele stem (allez, buiten mijn sympathiestem dan :P)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by NeeNee »

Brook500 wrote:Mijn stem heb ik al uitgebracht. Natuurlijk originele cover (together with Neenee). Maar zoals ik al een stuk of tien keer op deze forum heb gepost, ben ik iemand die altijd zo dicht mogelijk bij 't origineel wil blijven.
Een nieuwe cover vind ik alles behalve goed omdat je zo een deel van het boekje verziekt. Oke, er zijn series bij waar de covers een beetje afwijken van 't origineel, maar dan vind ik het beter een deel v/d cover dan heel de cover.
Ik heb op zich niets tegen aangepaste covers, maar 't moet wel een goede aanpassing zijn. Bij Conan bijvoorbeeld kan het mij niet schelen dat ze een deel van de achtergrond weggesmeten hebben, en die kleurtjes vind ik zelfs leuk.

De nieuwe Liar Game cover is niet lelijk, maar het is mij veel te anoniem en daarom vind ik het minder aantrekkelijk. Zeker als ze er allemaal zo uit gaan zien wordt het ronduit saai. Zo'n cover is wat mij betreft goed voor een luxe-versie (als iedereen al weet waar het over gaat), maar niet voor een gewone uitgave.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by barbapapa »

Geen optie om te stemmen: I don't give a fuck?

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Berserker500 »

Nu is het gelijke stand.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Koen »

barbapapa wrote:Geen optie om te stemmen: I don't give a fuck?
nee, want ik vermoed dat de meerderheid dan daarop zou gestemd hebben ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Brook500 »

Koen wrote:Das een feit, Brook. En Mangaheuvel is Aniway niet. Op Aniway haalt de Kana cover geen enkele stem (allez, buiten mijn sympathiestem dan :P)
Maar blijkbaar zijn de forumleden van Aniway niet echt nl-manga-gezind. Allez, van hetgene wat ik toch gehoord heb.
NeeNee wrote:
Brook500 wrote:Mijn stem heb ik al uitgebracht. Natuurlijk originele cover (together with Neenee). Maar zoals ik al een stuk of tien keer op deze forum heb gepost, ben ik iemand die altijd zo dicht mogelijk bij 't origineel wil blijven.
Een nieuwe cover vind ik alles behalve goed omdat je zo een deel van het boekje verziekt. Oke, er zijn series bij waar de covers een beetje afwijken van 't origineel, maar dan vind ik het beter een deel v/d cover dan heel de cover.
Ik heb op zich niets tegen aangepaste covers, maar 't moet wel een goede aanpassing zijn. Bij Conan bijvoorbeeld kan het mij niet schelen dat ze een deel van de achtergrond weggesmeten hebben, en die kleurtjes vind ik zelfs leuk.

De nieuwe Liar Game cover is niet lelijk, maar het is mij veel te anoniem en daarom vind ik het minder aantrekkelijk. Zeker als ze er allemaal zo uit gaan zien wordt het ronduit saai. Zo'n cover is wat mij betreft goed voor een luxe-versie (als iedereen al weet waar het over gaat), maar niet voor een gewone uitgave.
Dat blijf ik nog altijd spijtig vinden bij DC, alhoewel de variabele kleuren niet slecht zijn.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Koen »

NeeNee wrote:De nieuwe Liar Game cover is niet lelijk, maar het is mij veel te anoniem en daarom vind ik het minder aantrekkelijk. Zeker als ze er allemaal zo uit gaan zien wordt het ronduit saai. Zo'n cover is wat mij betreft goed voor een luxe-versie (als iedereen al weet waar het over gaat), maar niet voor een gewone uitgave.
Ik vind de aanpassing bij Conan nochtans veel lelijker en commercieel minder interessant omdat je door die kleurtjes direct de oudere lezer afschrikt. Met een cover als de nieuwe LG lok je net die oudere lezer door de classy feel (en weten hoeveel apple verkoopt :P)

Ik heb zo ook een 'probleem' met de rug van Nana... Roos en Oranje?! Oké, kan je de mannelijke/oudere lezer nog meer afschrikken? In het Frans is dat een mooie rug in de groenachtige (?) tint van de rest van de cover. Mucho mejor!

Wie had gezegd dat we het eerst over LG gingen hebben? Ah, oei, ik...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Koen »

Brook500 wrote:
Koen wrote:Das een feit, Brook. En Mangaheuvel is Aniway niet. Op Aniway haalt de Kana cover geen enkele stem (allez, buiten mijn sympathiestem dan :P)
Maar blijkbaar zijn de forumleden van Aniway niet echt nl-manga-gezind. Allez, van hetgene wat ik toch gehoord heb.
Ewel ja, het was dus dat wat ik bedoelde, want er is nog geen poll op Aniway. ;) Maar het publiek daar wat kennende... Hum, hum...
motivatiedip. help!

User avatar
Gilles
Posts: 95
Joined: Fri Oct 05, 2007 19:12
Location: Torhout, West-Vlaanderen, België
Contact:

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Gilles »

Koen wrote:Das een feit, Brook. En Mangaheuvel is Aniway niet. Op Aniway haalt de Kana cover geen enkele stem (allez, buiten mijn sympathiestem dan :P)
Twee dan, maar dat is een magere troost neem ik aan? Ik bezoek aniway niet vaak omdat ik de mentaliteit er veel te puberachtig vind.

Eigenlijk heb ik nooit stilgestaan bij de kleurtjes van de Conan-covers, ik vind het wel leuk zo. Oja, op de reep zijn er 4 stemmen en tot nu toe 100 % positief voor de kana-cover.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Brook500 »

Koen wrote:
NeeNee wrote:De nieuwe Liar Game cover is niet lelijk, maar het is mij veel te anoniem en daarom vind ik het minder aantrekkelijk. Zeker als ze er allemaal zo uit gaan zien wordt het ronduit saai. Zo'n cover is wat mij betreft goed voor een luxe-versie (als iedereen al weet waar het over gaat), maar niet voor een gewone uitgave.
Ik vind de aanpassing bij Conan nochtans veel lelijker en commercieel minder interessant omdat je door die kleurtjes direct de oudere lezer afschrikt. Met een cover als de nieuwe LG lok je net die oudere lezer door de classy feel (en weten hoeveel apple verkoopt :P)

Ik heb zo ook een 'probleem' met de rug van Nana... Roos en Oranje?! Oké, kan je de mannelijke/oudere lezer nog meer afschrikken? In het Frans is dat een mooie rug in de groenachtige (?) tint van de rest van de cover. Mucho mejor!
Over die rug bij Nana moet ik je wel gelijk geven. Moest Nana een shojo geweest zijn, dan kon ik 't nog begrijpen. Maar 't is een josei, dus daarmee heeft Kana geen goede zet mee gedaan.
Image

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by pietel »

Amai ineens drie pagina's posten, die lees ik morgen wel eens op mn gemak.
Ik heb in ieder geval direct voor de nieuwe cover gestemd. Ik vind hem heel cool en vooral een enorme verbetering tegenover de nogal lelijke originele cover. Ik denk dat die originele cover veel kopers zou afschrikken, waaronder mezelf.
art is nu eenmaal niet het verkoopspunt van Liar Game..

Gooo Kana! goeie beslissing!
Image

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Wimpuls »

Wat een herrie op een paar uur :? . Ik ben voor de nieuwe. Die's kei cool, man. Meer uitleg verschaf ik niet.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by NeeNee »

Koen wrote: Ewel ja, het was dus dat wat ik bedoelde, want er is nog geen poll op Aniway. ;)
Nu wel. ;)

Post Reply