Liar Game - nieuwe cover?!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Welke cover spoort je het meest aan Liar Game te kopen?

Ik verkies de nieuwe cover van Kana
16
70%
Ik verkies de originele cover
7
30%
 
Total votes: 23

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by The Donkey »

meh, ik ga altijd liever voor de japanse cover, zo was het bedoelt door de schrijver tenslotte.
maar ik moet zeggen dat de japanse cover niet zo uitnodigent is, de van kana is wel erg mooi gedaan.
en zoals NeeNee zegt, beetje lame dat de 2e hetzelfde is:(

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Kira »

the donkey wrote:meh, ik ga altijd liever voor de japanse cover, zo was het bedoelt door de schrijver tenslotte.
De uitgever moet de cover toch altijd eerst goedkeuren? Het kan zijn dat de mangaka er eerst honderde heeft moeten maken voordat het goed was. De mangaka heeft dus niet zoveel keus.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by The Donkey »

das waar, maar het lijkt me ZEER sterk dat hij er veel moet maken, daar is gwn geen tijd voor bij een lopende serie...
ik zou verwachten dat een cover alleen gewijgerd word als er te veel naakt of geweld op staat (al zou dat niet zo moeten zijn met seinen reeksen)

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Kira »

Niet bij Deel 1, daarover kan erg gediscussieerd worden. (Aangezien de uitgeverij wil dat het iets is dat opvalt bij lezers) En omdat elke cover toch een beetje dezelfde stijl moet hebben als de andere; is het dus niet helemaal waar wat je zei over de keuze van de mangaka. :wink:

Maar het zou wel kunnen dat de mangaka van Liar Game de Kanacover spuuglelijk vind ja.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Koen »

Kira wrote:Maar het zou wel kunnen dat de mangaka van Liar Game de Kanacover spuuglelijk vind ja.
Twijfelachtig. Ook Kana moet toestemming krijgen van op z'n minst de rechthebbende uitgeverij voor hun coverdesign. Dus de Kana cover draagt sowieso ook de goedkeuring weg van de Japanse uitgeverij.
motivatiedip. help!

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Kira »

Maar er is een verschil tussen de Japanse uitgeverij en de schrijver, toch? Ik dacht dat die niks te zeggen hadden bij de design van een buitenlandse uitgave.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by Koen »

Tgoh, sommige mangaka staan erop alles te controleren - Ai Yazawa was zo'n controlefreak, je ziet tot wat het leidt... - andere zullen dit idd volledig in handen van hun uitgeverij laten.

Sowieso hebben ze een stevig woordje in de pap te brokken. Was het niet de vrouw van Oda die ervoor gezorgd heeft dat One Piece ongespiegeld werd uitgegeven in Frankrijk? Die zag dat de boekjes gespiegeld werden bij een bezoek en toen ze er haar wederhelft op wees, stond ie erop dat de manga en cours de route plotseling ongespiegeld werd. Of heb ik dat gedroomd? Of verwar ik enkele namen en feiten? Misschien kan Turvy of iemand anders die de Franse markt volgt dit bevestigen/ontkennen/mij definitief voor zot verklaren.
motivatiedip. help!

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by The Donkey »

Koen wrote:Tgoh, sommige mangaka staan erop alles te controleren - Ai Yazawa was zo'n controlefreak, je ziet tot wat het leidt... - andere zullen dit idd volledig in handen van hun uitgeverij laten.

Sowieso hebben ze een stevig woordje in de pap te brokken. Was het niet de vrouw van Oda die ervoor gezorgd heeft dat One Piece ongespiegeld werd uitgegeven in Frankrijk? Die zag dat de boekjes gespiegeld werden bij een bezoek en toen ze er haar wederhelft op wees, stond ie erop dat de manga en cours de route plotseling ongespiegeld werd. Of heb ik dat gedroomd? Of verwar ik enkele namen en feiten? Misschien kan Turvy of iemand anders die de Franse markt volgt dit bevestigen/ontkennen/mij definitief voor zot verklaren.
haha das gwn EPIC!
leuk om te weten hoe dat gaat, wist wel dat somige mangaka nogal moeilijk konden doen over internationale releases:P

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by yatagarasu »

Ik zou de cover met de kleuren eerder in de handen nemen. Misschien dat ze voor een meer zwart-wit cover hebben gekozen om de mensen niet teleur te stellen dat ze een zwart-wit "strip" kopen. Ik heb verder geen flauw idee hoe ze op de nieuwe cover gekomen zijn. Al zie ik wel de gelijkenis met het postkaartje in het begin van het verhaal.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by NeeNee »

^ Het spijt me dat ik je moet teleurstellen, maar het is eigenlijk gewoon een uitvergrote versie van de achterflap. :roll:

http://c.mfcdn.net/store/manga/2778/01- ... 1_000a.jpg
(Hoe maak ik prentjes kleiner? Hoogte en breedte opgeven werkt niet.)

Qua originaliteit scoort dat dus echt geen punten.

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by yatagarasu »

NeeNee wrote:^ Het spijt me dat ik je moet teleurstellen, maar het is eigenlijk gewoon een uitvergrote versie van de achterflap. :roll:

Qua originaliteit scoort dat dus echt geen punten.
Nee, inderdaad niet. Ik begin te denken dat ze gewoon snel snel iets moesten hebben en terwijl nog wat de productiekosten drukken. Moeten ze misschien royalties betalen op de gekleurde illustratie ?
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by NeeNee »

Duitsland gebruikt een gelijkaardige saaie cover.
http://www.archonia.com/mangashop/en/ar ... e+band+01/

Ik zal niet zeggen dat het lelijk is... maar ik vind het nog steeds zonde om voor elk deel dezelfde cover te gebruiken.

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Liar Game - nieuwe cover?!

Post by mangazot »

De cover past wel wat bij de aard van het verhaal.
Image

Post Reply