Discussie nr. 15: Hoe brengen we manga aan de man?

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 15: Hoe brengen we manga aan de man?

Post by NeeNee »

Nu je het zegt, ik heb al kussentjes met Wanted-posters erop gezien. Best gaaf. :)

En snoepjes in de vorm van gum-gumvruchten. :mrgreen: Met een grote reclameposter in het warenhuis.

He, waarom gebeurt dat nou niet.

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: Discussie nr. 15: Hoe brengen we manga aan de man?

Post by SilverOwls »

Lol Dat zou pas cool zijn.
mmm snoepjes :P
Image

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Discussie nr. 15: Hoe brengen we manga aan de man?

Post by Wimpuls »

Tamara wrote:Ach, je kunt Luffy-strohoeden verkopen. One Piece is juist toegankelijker dan de meeste series! Kindertjes hebben geen wapens nodig om One Pieceje te spelen: de Luffy's kunnen elkaar zo ook wel op de bek timmeren! :D
:lol: , quote van de dag :D .
Een welgeplaatste vuist zegt meer dan duizend woorden.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 15: Hoe brengen we manga aan de man?

Post by NeeNee »

Ik denk dat we de kindjes nu de verkeerde dingen aan het leren zijn. ^_~

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 15: Hoe brengen we manga aan de man?

Post by NeeNee »

Okee, nu we weten dat Kana twee nog vrijwel onbekende namen gaat uitbrengen, wat kunnen ze het beste doen om die te promoten?

Nieuwsbrieven en foldertjes verspreiden lijkt mij een must, maar is er ook iets wat ze kunnen doen om de manga buiten hun vaste publiek bekend te maken? Advertensies in de kranten? Het is jammer dat Liar Game zo'n twijfelachtige tekenstijl heeft. Een kortingsbon bij elke thriller? :wink:

Nurarihyon no Mago wordt zo mogelijk nog moeilijker, want dat is (vermoed ik) een typische shonenreeks waarmee je niet snel een breder publiek gaat aanspreken. En de andere series weet ik eigenlijk niets van.

Ideeën?

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Discussie nr. 15: Hoe brengen we manga aan de man?

Post by Weertangel »

Nou, ik ken die 2 series die jij noemt niet maar wat betreft Needless zou ik denken dat ze misschien wat reclame op bv TMF of een andere tiener zender kunnen maken, want de tekenstijl van die serie is denk ik iets die de meeste wel eens ergens gezien hebben en zal dus wel intresse wekken.
Ze kunnen zelfs de Anime ervan gaan draaien op vrijdag avonden of zo om nog meer intresse te wekken.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Discussie nr. 15: Hoe brengen we manga aan de man?

Post by Koen »

een grote sticker op liar game plakken met DE NIEUWE DEATH NOTE!!!

(de andere titels die nog in de running zijn volgens ons lijstje ken ik inhoudelijk niet)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 15: Hoe brengen we manga aan de man?

Post by NeeNee »

Koen wrote:een grote sticker op liar game plakken met DE NIEUWE DEATH NOTE!!!
Ja, allicht, maar daarmee bereik je alleen mensen die al in de stripwinkel staan én die Death Note kennen. Die waren al deel van je klantenbestand.

Is er niet een manier om wat meer volk van buiten aan te trekken? Mensen die nog nooit manga gelezen hebben? Niet alleen voor de nieuwe series maar voor promotie in het algemeen lijkt het mij toch niet onbelangrijk dat er af en toe nieuwe mensen bijkomen, anders kom je er niet.

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Discussie nr. 15: Hoe brengen we manga aan de man?

Post by Jarus »

MIsschien van die iritante krante verkopers in steden plaatsen.
Maar dan natuurlijk met manga.
Of van de mensen met flyers door steden laten lopen.
Gewoon van die goedkope stundenten.
Zou dat nog wat wezen??
Een beetje manga abbos aan mensen aansmeren. :lol:
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
Dauwdrupje
Posts: 98
Joined: Thu Oct 07, 2010 15:38
Location: Dendermonde,België
Contact:

Re: Discussie nr. 15: Hoe brengen we manga aan de man?

Post by Dauwdrupje »

Ik heb al gemerkt dat manga op de site+forum van http://www.maks.be erg leeft. Onlangs gaven ze nog een korting op Nederlandstalige manga's, en op het forum is er een topic 'Manga:Hot or not' drukbezocht. Wat dus kennelijk wel wilt zeggen dat het leeft onder de Vlaamse jongeren... Trouwens, mijn vader is leraar en staat in voor de bijscholingen van andere leerkrachten op zijn school. Hij liet me weten dat leerkrachten nu ook de mogelijkheid hebben om de bijscholing 'Manga in het onderwijs' te gaan volgen! (alleen doet niemand van zijn school dat -.- ) Manga in het onderwijs proberen te integreren lijkt me een goed idee. Zelfs als mensen of jongeren al manga kennen of er tenminste al van gehoord hebben, gaat bij de meesten hun kennis nog steeds niet verder dan 'geweld- of seks-manga'. -.- Terwijl er toch ook genoeg historisch correcte manga's te vinden zijn, om een voorbeeld aan te halen waar ik zelf veel mee bezig ben. ;)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Discussie nr. 15: Hoe brengen we manga aan de man?

Post by Koen »

NeeNee wrote:Is er niet een manier om wat meer volk van buiten aan te trekken? Mensen die nog nooit manga gelezen hebben? Niet alleen voor de nieuwe series maar voor promotie in het algemeen lijkt het mij toch niet onbelangrijk dat er af en toe nieuwe mensen bijkomen, anders kom je er niet.
Dat is mogelijk, maar dan wel met een ander soort titels dan wat wij hier nu weerhouden op onze lijstjes, denk ik. Een sportmanga kan je heel gericht mee gaan leuren bij sportclubs. Een manga met een erg specifiek onderwerp kan je via dat onderwerp promoten... Maar de doorsnee shonen? Geen idee...

Iets speciaals rond Liar Game... Geen idee, dat lijkt me mogelijk mits wat creativiteit maar toch ook niet zo eenvoudig. Ik heb nog steeds maar één volume gelezen...

Dauwdrupje brengt wel bemoedigend nieuws. Als manga leeft op scholen dan heeft het toekomst 8)
motivatiedip. help!

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Discussie nr. 15: Hoe brengen we manga aan de man?

Post by Jarus »

Hier in Nl weet ik dat zo nog niet of dat gaat komen.
Zover ik weet zijn ze al moeilijk met petten.
Maar ja als het lesmaterialen worden kan het wel.
Maar ja dan krijg je misschien dat ze ook hun eigen gewone manga's van huis meenemen om te lezen.
Dan komt er daar weer gedoe over.
En dan word alles weer erg opgeblazen door de media en komt het in een slecht daglicht.
Maar ja dat is iets wat ik maar gok.
Maar over het algemeen vind ik het wel een goed idee.
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 15: Hoe brengen we manga aan de man?

Post by NeeNee »

Dauwdrupje wrote:Ik heb al gemerkt dat manga op de site+forum van http://www.maks.be erg leeft. Onlangs gaven ze nog een korting op Nederlandstalige manga's, en op het forum is er een topic 'Manga:Hot or not' drukbezocht. Wat dus kennelijk wel wilt zeggen dat het leeft onder de Vlaamse jongeren... Trouwens, mijn vader is leraar en staat in voor de bijscholingen van andere leerkrachten op zijn school. Hij liet me weten dat leerkrachten nu ook de mogelijkheid hebben om de bijscholing 'Manga in het onderwijs' te gaan volgen! (alleen doet niemand van zijn school dat -.- ) Manga in het onderwijs proberen te integreren lijkt me een goed idee. Zelfs als mensen of jongeren al manga kennen of er tenminste al van gehoord hebben, gaat bij de meesten hun kennis nog steeds niet verder dan 'geweld- of seks-manga'. -.- Terwijl er toch ook genoeg historisch correcte manga's te vinden zijn, om een voorbeeld aan te halen waar ik zelf veel mee bezig ben. ;)
Misschien moet je je vader maar eens zo'n literaire klassieker van uitgeverij EPO aansmeren. Dat zou hem moeten overtuigen dat manga niet allemaal seks en geweld zijn.

Maar dan wel voor zijn verjaardag of zo, want het zal wel iets kosten. ^^'

User avatar
Dauwdrupje
Posts: 98
Joined: Thu Oct 07, 2010 15:38
Location: Dendermonde,België
Contact:

Re: Discussie nr. 15: Hoe brengen we manga aan de man?

Post by Dauwdrupje »

NeeNee wrote:Misschien moet je je vader maar eens zo'n literaire klassieker van uitgeverij EPO aansmeren. Dat zou hem moeten overtuigen dat manga niet allemaal seks en geweld zijn.

Maar dan wel voor zijn verjaardag of zo, want het zal wel iets kosten. ^^'
:D Ha, goed idee! (En dan lees ik die zelf natuurlijk nadien ook wel.) Ik ga me eens informeren bij de boekenwinkel, geloof ik.

User avatar
Dauwdrupje
Posts: 98
Joined: Thu Oct 07, 2010 15:38
Location: Dendermonde,België
Contact:

Re: Discussie nr. 15: Hoe brengen we manga aan de man?

Post by Dauwdrupje »

Als dit niet positief is, weet ik het ook niet meer... :) Website van de KULeuven: http://japanesestudies.arts.kuleuven.be ... rletsmanga

Post Reply