Discussie nr. 14: Nederlandse Weekly Shonen Jump?

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
flandrian15
Posts: 28
Joined: Sun Sep 05, 2010 11:55

Re: Weekly shonen jump in het nl goed idee??

Post by flandrian15 »

Koen wrote:Mooie eerste post, flandrian ;)

Ik wist niet eens dat er ook artikels stonden in de US Jump...
Wel, ik had het eerder over de Japanse versie. De shonen daar is heer springerig en veel te flashy, echt gemaakt voor kinderen uit de lagere school met vreselijk schreeuwende kleuren. De manga is natuurlijk zwart wit buiten dan enkele colorspreads enzovoorts maar het doorbladeren pijnigt mijn ogen en hit is te kinderachtig. Maar ja, One Piece, Naruto en Bleach zijn dan ook bedoeld voor een jong publiek.
Daarom verkies ik de volumes, geen poespas maar rechtstreeks de reeks lezen waar je zelf voor gekozen hebt. Trouwens, met de artikels bedoelde ik bijvoorbeeld interviews met mangaka zoals Oda, Kishimoto, . . ., nieuwigheden, trivia, quizzen, ed.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Weekly shonen jump in het nl goed idee??

Post by Koen »

ah okiedo... ik heb hier een paar japanse shonen jumps liggen en de reclame valt op maar artikels zijn me nooit echt bijgebleven... maareuh... misschien omdat ik geen japans teken van een krabbel kan onderscheiden ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 14: Nederlandse Weekly Shonen Jump?

Post by NeeNee »

Hoe goed verkoopt de Engelse versie eigenlijk? Heeft iemand daar cijfers van?

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Discussie nr. 14: Nederlandse Weekly Shonen Jump?

Post by Jarus »

hmm nee niet echt bekend bij mij.
Ik zal eens gaan zoeken op het wereld wijden web.
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 14: Nederlandse Weekly Shonen Jump?

Post by NeeNee »

Hadden ze nu vorig jaar niet gezegd dat de Amerikaanse Shonen Jump ermee zou stoppen, of heb ik mij dat verbeeld?

Het nummer voor februari staat nog steeds op de planning...

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Discussie nr. 14: Nederlandse Weekly Shonen Jump?

Post by Hercule »

In Maart komt helaas de laatste engelse shonen jump.
Image

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Discussie nr. 14: Nederlandse Weekly Shonen Jump?

Post by Saki »

Hercule wrote:In Maart komt helaas de laatste engelse shonen jump.
Wait wut? o.o

More info please

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Discussie nr. 14: Nederlandse Weekly Shonen Jump?

Post by mangazot »

Ik vrees ook dat het niet zou werken.
Kana heeft gedurende één of twee jaar bijna wekelijks een nieuwe titel uitgebracht. Er kwamen er meestal wel vier tegelijk uit, maar gemiddeld had je er zowat 1/week.
Werkte ook niet.
Spijtig.
Ik vind dat nog altijd de leukste tijd in de Nederlandse manga, maar het heeft neit mogen blijven duren.
Image

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Discussie nr. 14: Nederlandse Weekly Shonen Jump?

Post by The Donkey »

mangazot wrote:Ik vrees ook dat het niet zou werken.
Kana heeft gedurende één of twee jaar bijna wekelijks een nieuwe titel uitgebracht. Er kwamen er meestal wel vier tegelijk uit, maar gemiddeld had je er zowat 1/week.
Werkte ook niet.
Spijtig.
Ik vind dat nog altijd de leukste tijd in de Nederlandse manga, maar het heeft neit mogen blijven duren.
dat heeft kana zoiezo nooit gedaan, er is een tijd geweest waar ze een paar maanden na elkaar nieuwe series van start lieten gaan, maar nooit wekelijks...
ze hebben altijd 1 vaste uitgave dag per label (dus dan hadden ze wel meerdere per maand), maar volgens mij gaf je dit niet elke week een nieuw deel om te lezen.
Maarja, atm is het erg dood vergeleken bij die tijd, jammer, maarja ik koop alles in het engels dus kan niet zeggen dat ik de markt echt supporte:P

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Discussie nr. 14: Nederlandse Weekly Shonen Jump?

Post by Edward »

The Donkey wrote:
mangazot wrote:Ik vrees ook dat het niet zou werken.
Kana heeft gedurende één of twee jaar bijna wekelijks een nieuwe titel uitgebracht. Er kwamen er meestal wel vier tegelijk uit, maar gemiddeld had je er zowat 1/week.
Werkte ook niet.
Spijtig.
Ik vind dat nog altijd de leukste tijd in de Nederlandse manga, maar het heeft neit mogen blijven duren.
dat heeft kana zoiezo nooit gedaan, er is een tijd geweest waar ze een paar maanden na elkaar nieuwe series van start lieten gaan, maar nooit wekelijks...
ze hebben altijd 1 vaste uitgave dag per label (dus dan hadden ze wel meerdere per maand), maar volgens mij gaf je dit niet elke week een nieuw deel om te lezen.
Maarja, atm is het erg dood vergeleken bij die tijd, jammer, maarja ik koop alles in het engels dus kan niet zeggen dat ik de markt echt supporte:P
Ik denk dat Mangazot een gemiddelde bedoeld (zoals hij eigenlijk zegt). Er kwamen op een gegeven moment 3 tot 4 titels per maand uit, wat een gemiddelde van 1 per week geeft. Inmiddels is dit helaas neit meer aan de orde, hopen is op betere tijden :D

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: Discussie nr. 14: Nederlandse Weekly Shonen Jump?

Post by The Donkey »

^ ah ik zie wat ik fout deed:P ik las "nieuwe titels" als in "nieuwe reeksen/series" maar hij/zij bedoelde het als "nieuwe delen" right?
my bad, dan;)

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Re: Weekly shonen jump in het nl goed idee??

Post by yatagarasu »

NeeNee wrote: Als het maandelijks is wordt het iets moelijker... ooh, smerige oplossing: de eerste twee hoofdstukken uitgeven, en dan als het nieuwe volume verschijnt meteen vooruit springen naar het eerste hoofdstuk van het volgende deel. Dan moeten ze de tankoubon wel kopen. :twisted: Natuurlijk kan je het dan alleen kwijt als gratis reclame en niet als een echt tijdschrift.
Ok is wel smerig maar geniaal :D Helaas gaan die uitgevers als slakken vooruit. Je hebt een hogere kans om hier sneller vooruit te gaan door plaatselijke "clubs" op te starten in de grote steden en dan een doushinji van 1 of twee pagina's te maken met op de 3de pagina locaties waar manga te vinden zijn. Dit is allemaal sterke speculatie natuurlijk, geen idee of er middelen voor zijn. Ofwel moet je naar buiten komen als forum en in dat verband een doushinji maken met massa's vrijwilligers. Misschien moeten we een Mangaheuvel-vertegenwoordiger naar Atsusacon sturen met een forummade-doushinji ? :D
Image

Post Reply