Discussie nr. 10: Krijgen mangafans wat ze verdienen?

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Discussie nr. 10: Krijgen mangafans wat ze verdienen?

Post by Jarus »

Ik zelf moet zegen dat ik toch liefer de nederlandse versie hebben ze zijn gewoon van betere kwaliteit.
Maar goed to the point.
De fans hebben het zwaar te voorduuren want niks loopt op het moment zoals het zou moeten of zoals de uitgevers het willen.
Manga is volgens mij niet bekend genoeg op het moment of toch juist wel??? en download iedereen teveel.
Ik zelf download ook wel het 1 en ander maar voornamelijk series die niet eens in het engels uit komen.
Ook wel series die wel te verkrijgen zijn maar vaak koop en verkoop ik ze dan weer als ik ze tenminste niet goed genoeg vind en ik lees wel is wat bij een ander.
En dan ook hier bij mij in de buurt is maar 1 ja maar 1 winkel in zo een straal van 25 km ofzo die manga verkoopt.
Dus dan kan ik ook wel stellen dat er gewoon te weinig plaatsen zijn die manga verkopen.
En daaruit maak ik op dat het niet bekekend genoeg is want mensen moeten wel weten dat het er is om te kunnen kopen.
En mensen die voornamelijk frans/engels lezen doen dat gewoon omdat die series al verder zijn.
Mensen tegenwoordig hebben geen geduld meer alles moet steeds sneller neem het verkeer maar eens als ze in de file staan zijn de meeste mensen chagrijnig
omdat het niet snel genoeg gaat of omdat het stoplicht te lang op rood staat.
IK zeg dan ook gewoon blijf de uitgevers steunen en koop manga en voornamelijk heb geduuld ik weet het na een half jaar kan je geduuld op raken maar het er is ook nog wel steeds een financieelecrisis en ook met de bezuinigingen die de nl overheid wil door drukken wachten sommige ook af met wat ze gaan kopen omdat ze misschien veel zelf moeten gaan betalen voor de zorg en noem maar op wat.
Het is op het moment gewoon slecht met veel dingen.
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 10: Krijgen mangafans wat ze verdienen?

Post by NeeNee »

Nou, ze luisteren in elk geval wel naar onze keuze qua reeksen.

Ik vraag me af het tempo nu ook omhoog gaat gaan als een reeks goed verkoopt. Enige kans dat we iets van verkoopcijfers te horen krijgen, Koen? Misschien met nieuwjaar of zo?

Ik ben erg benieuwd of de nieuwe reeksen het nu beter gaan doen in vergelijking met de oudere.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Discussie nr. 10: Krijgen mangafans wat ze verdienen?

Post by Koen »

Ik ben ook benieuwd of de lichting 2011 het goed zal doen of zal blijven aanmodderen... Zullen de 'volwassener' reeksen aanslaan als Death Note of eerder een beperkt publiek aanspreken zoals Monster...

Verkoopcijfers zal je in Vlaanderen nooit krijgen, maar ik hoop idd wel op indicaties, algemeenheden... En dat zal inderdaad niet erg vroeg zijn. Ik denk dat de meeste uitgeverijen hun balans opmaken als de retours terugkomen, dat ze er dan pas écht een zicht op krijgen.
motivatiedip. help!

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Discussie nr. 10: Krijgen mangafans wat ze verdienen?

Post by MrXarnus »

Ik vind dat er behalve enkele uitzonderingen te weinig korte, goede series zijn.Naruto en stuff zijn wel OK hoor, maar als je bezeft dat je na deel 1 nog 30 delen daarna moet kopen weet je direct al dat je lang gaat bezig zijn me het te volgen, iets wat ik niet al te leuk vind.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Discussie nr. 10: Krijgen mangafans wat ze verdienen?

Post by NeeNee »

MrXarnus wrote:Ik vind dat er behalve enkele uitzonderingen te weinig korte, goede series zijn.Naruto en stuff zijn wel OK hoor, maar als je bezeft dat je na deel 1 nog 30 delen daarna moet kopen weet je direct al dat je lang gaat bezig zijn me het te volgen, iets wat ik niet al te leuk vind.
Ze hebben je gehoord, Xarnus. Met Doubt brengt Kana eindelijk voor het eerst een echt korte serie uit.

Laten we hopen dat er nog veel mogen volgen. Die lange heeft iedereen nu wel gezien, en ik denk dat de meesten op dit punt liever meer verschillende titels hebben om uit te kiezen.

Post Reply