Uitgeverij EPO

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Uitgeverij EPO

Post by NeeNee »

Berserker500 wrote: 5. Over het Ontstaan van Soorten (naar Charles Darwin)
Aha. Die moet ik hebben.

Jammer dat we daarvan geen verkoopcijfers zien. Ik zou het leuk vinden om te weten of het ene boek nu beter verkoopt dan het andere.

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Uitgeverij EPO

Post by PrIEsTER »

"Het onstaan van de soorten" lijkt me ook wel wat. Ik ga er wel niet blindelings voor naar de winkel rennen.
Eerst een review afwachten van een medeheuvelaar...

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Uitgeverij EPO

Post by NeeNee »

^ Ah, ik moet de reeks toch een keer proberen. En dit is diegene die mij het meeste ligt, dus...

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Uitgeverij EPO

Post by Berserker500 »

IK heb nu deel 2 van Het Kapitaal en les Misérables gelezen.
Het Kapitaal blijf ik meer een snelcursus economie vinden en les Misérables vond de beste titel tot nu toe.
Het was leuk dat op beide delen een quote stond van onze heuvel. :D
'De Grafhic Classics geven een eenvoudig maar volledig beeld van het orgineel en maken het toegankelijk voor een breed publiek'. - Mangaheuvel.
Ik ben hoe langer hoe meer benieuwd om te weten hoe goed deze Classics verkopen.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Uitgeverij EPO

Post by NeeNee »

^ We zijn waarschijnlijk ook gewoon de enigen die de moeite doen om er reviews over te schrijven. :P

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Uitgeverij EPO

Post by Koen »

En de Stripgidsrecensie waarvan ook een quote wordt hernomen is ook van ondergetekende 8)
motivatiedip. help!

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Uitgeverij EPO

Post by MrXarnus »

Hoeveel van die serie gaan ze er eigenlijk uitgeven?
Op hun website staan er al meer dan 10 'wordt verwacht'.

On-Topic:Die 'Ontstaan van Soorten' lijkt me zeer interresant.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Uitgeverij EPO

Post by Koen »

Ik denk dat ze de ganse collectie gaan uitgeven, zonder hier en daar een ongepaste titel zoals Mein Kampf.
motivatiedip. help!

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Uitgeverij EPO

Post by PrIEsTER »

Koen wrote:Ik denk dat ze de ganse collectie gaan uitgeven, zonder hier en daar een ongepaste titel zoals Mein Kampf.
Jammer. Ik had eigenlijk altijd al eens willen weten waarover dat nu gaat. Ik weet dat het not-done is, en dat het nog niet lang genoeg geleden is om er gewoon vrij over te kunnen praten. Maar thema's uit de weg gaan vind ik eigenlijk nog erger. Jammer.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Uitgeverij EPO

Post by NeeNee »

PrIEsTER wrote:
Koen wrote:Ik denk dat ze de ganse collectie gaan uitgeven, zonder hier en daar een ongepaste titel zoals Mein Kampf.
Jammer. Ik had eigenlijk altijd al eens willen weten waarover dat nu gaat. Ik weet dat het not-done is, en dat het nog niet lang genoeg geleden is om er gewoon vrij over te kunnen praten. Maar thema's uit de weg gaan vind ik eigenlijk nog erger. Jammer.
Wanneer is het dan wel lang genoeg geleden? Het is al meer dan 60 jaar.

En je kunt het gewoon in de bibliotheek vinden, hoor.

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Uitgeverij EPO

Post by PrIEsTER »

NeeNee wrote:
En je kunt het gewoon in de bibliotheek vinden, hoor.
Dit is juist de bedoeling van deze reeks: dat je je niet door al die lettertjes hoeft te worstelen. Maar dat je een overzicht in stripvorm krijgt (gemakkelijker om later den slimmen uit te hangen tegenover anderen. (Bv: jaja, ik heb laatst nog Tolstoj gelezen, heel moeilijke lectuur... 8) )

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Uitgeverij EPO

Post by Koen »

Graphic Classics 5 en 6 zijn uit!

Over het ontstaan van soorten · Graphic Classics nr. 5
Charles Darwin
De mens is niet gemaakt door God: tot die verrassende conclusie kwam bioloog Charles Darwin na een reis rond de wereld waarin hij het unieke ecosysteem van de Galapagoseilanden bestudeerde. Zeggen dat Darwin daarmee het wereldbeeld van de mensheid op zijn grondvesten deed daveren, is een understatement. In de negentiende eeuw was het ver zoeken naar stervelingen die durfden betwijfelen dat God in zes dagen alle leven had geschapen. Darwins theorie kreeg dan ook veel tegenstand te verduren, maar veroorzaakte een revolutie in de wetenschappelijke wereld. Aan de hand van Darwins leven vertelt deze Graphic Classic hoe Over het ontstaan van soorten ontstond.

Moby Dick · Graphic Classics nr. 6
Herman Melville
Amerika, negentiende eeuw. Talloze mannen wagen zich op de oceanen op jacht naar walvissen, want walvistraan is nodig om lampen te doen branden. Ze moeten het hoofd bieden aan de meester van de oceanen, de ongeluksbrenger, de god onder alle dieren op aarde, de kolossale witte walvis... Moby Dick. Dit is het verhaal van kapitein Ahab, die zijn been verloor tijdens de jacht op Moby Dick en verteerd wordt door wraaklust. Het is ook het verhaal van de jonge Ismael, die aanmonstert op een schip waarvan de reis op voorhand gedoemd is, en van alle zeelui die samen met hem deelnemen aan de strijd op leven en dood tegen de witte walvis.
motivatiedip. help!

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Uitgeverij EPO

Post by MrXarnus »

Ik heb gezien dat ze ook op de Boekenbeurs zullen aanwezig zijn. Ga anders die 'ontstaan van soorten' vast en zekre kopen.

User avatar
Turvy
Posts: 140
Joined: Tue Apr 25, 2006 19:25
Location: NTE HQ
Contact:

Re: Uitgeverij EPO

Post by Turvy »

Koen wrote:Ik denk dat ze de ganse collectie gaan uitgeven, zonder hier en daar een ongepaste titel zoals Mein Kampf.
Denk dat ze de (ook sterk aanwezig, logischerwijze) Japanse auteurs toch gaan overslaan ;)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Uitgeverij EPO

Post by Koen »

Ik wist niet eens dat er zoveel inheemsche werken aan bod kwamen ook. Logisch uiteraard dat dat het geval is. Maar ook al ben ik (en anderen op dit forum waarschijnlijk ook) daarin wel geïnteresseerd, het ligt idd niet in de lijn van hoe EPO de graphic classics promoot om die ook uit te geven.
motivatiedip. help!

Post Reply