Uitgeverij EPO

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Uitgeverij EPO

Post by Koen »

Ik vermoed dat ze wel zullen willen uitpakken met de collectie op de Boekenbeurs en boeken die je daar wilt verkopen moeten twee weken op voorhand in de winkels liggen (of zo) dus ik denk wel dat ze stilaan beschikbaar zullen zijn.
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Uitgeverij EPO

Post by Brook500 »

Als ze er donderdag dan zijn koop ik ze zeker. Aangezien Glenat 4 delen uitgeeft dan dat er op hun site vermeld staat, komen de 2 release van EPO op een goed moment uit.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Uitgeverij EPO

Post by NeeNee »

Volgens de website zijn ze beschikbaar.

http://www.epo.be/uitgeverij/graphicclassics.php

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Uitgeverij EPO

Post by barbapapa »

Wat ik me afvraag, en wat ik niet direct ergens vind: Wie zijn de tekenaars eigenlijk van deze manga?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Uitgeverij EPO

Post by Koen »

Ik ga straks eens polsen bij m'n standaard boekhandel... De Poort had ze gisteren nog niet binnen. Het kan ook natuurlijk dat ze op de website als beschikbaar staan om technisch in orde te zijn met een verkoop van de eerste lichting op de boekenbeurs... Deze week moesten boeken die op de boekenbeurs verkocht willen worden immers 'uit' zijn...

Dat is één van de vragen die ik aan Nele stel in het interview met haar in MHM4, barba... Maar momenteel heeft ze het erg druk dus het magazine is nog niet voor deze maand. Hopelijk voor eerst helft van november. Scoop betreffende MHM4 in het EPO-topic!
motivatiedip. help!

User avatar
Dauwdrupje
Posts: 98
Joined: Thu Oct 07, 2010 15:38
Location: Dendermonde,België
Contact:

Re: Uitgeverij EPO

Post by Dauwdrupje »

... wauw.

*very impressed*

Ik vraag me echt af hoe ze 'De Heerser' van Machiavelli gaan aanpakken. En zoveel anderen, natuurlijk. (Darwin!) Ik ga eens bij onze bibliotheek vragen of ze niet geïnteresseerd zijn om er verschillende (of allemaal :D ) van aan te kopen. Dat zou mij een pak geld schelen, natuurlijk..

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Uitgeverij EPO

Post by Koen »

Ze liggen in de Standaard Boekhandels! Bij de nieuwigheden, vijf-zes exemplaren in een niet zó grote Standaard. Dus toch wel chique. En ze staan zelfs op zo van die houders dus ze springen uit tussen de nieuwigheden.

De boekjes zien er ook goed uit. Goed papier, wel wat gelig, maar aangenaam aanvoelen. 190 pagina's dus. Erg klassieke pagina-indeling en wat old skool achtige seinentekeningen. Zeker niets waar de stripfans gedesoriënteerd door gaan worden. ;)

Ik ga alvast opvolgen hoe ze hier verkopen :)

Btw, ik merkte ook op dat er Avatar boekjes liggen van Tokyopop... Zouden ze dan toch stilaan manga terug omarmen bij de Standaard? 8)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Uitgeverij EPO

Post by NeeNee »

Die Tokyopops heb ik daar altijd al gezien, samen met stapels "Hoe teken ik manga?"-boeken.

De manga zelf schitteren door afwezigheid.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Uitgeverij EPO

Post by Koen »

Als ik het goed begrepen heb gelden retours alleen voor artikels die in het 'grote Standaard Boekhandel' assortiment zijn hernomen, dus een filiaal dat manga wil aanbieden blijft zitten met de eventueel niet verkochte exemplaren zonde rde kans om ze aan de uitgever te retourneren.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Uitgeverij EPO

Post by NeeNee »

Dan moeten we zorgen dat ze uitverkocht geraken, he. 8)

Waar is dat filiaal?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Uitgeverij EPO

Post by Koen »

De EPO manga's behoren dus tot het algemene assortiment waarvoor retours gelden he ;) Maar als ze dus Kana/Glénat willen aanbieden aan hun klanten dan kunnen ze die niet retourneren als ze ze niet verkocht krijgen. Ja, ik was weer eens duidelijk 8)

Ik ga in Grimbergen of Meise naar de Standaard; vandaag werden ze gespot in Grimbergen.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Uitgeverij EPO

Post by NeeNee »

En die Avatartjes? Die zijn ook deel van het gewone assortiment dan?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Uitgeverij EPO

Post by Koen »

Mijn Standaard Lady is niet zo into strips dat ze er zou bestellen op eigen houtje, dus ja, ik vermoed dat die tot het gewone assortiment behoren.
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Uitgeverij EPO

Post by Brook500 »

Goed dat de boekjes er al liggen, ik ga misschien zondag nog eens bij Beo langsgaan.
Als Berserker morgen ernaar toe gaat & hij heeft ze, dan ga ik zeker.
Ik moet nog DBU 9 gaan halen.
Image

User avatar
Dauwdrupje
Posts: 98
Joined: Thu Oct 07, 2010 15:38
Location: Dendermonde,België
Contact:

Re: Uitgeverij EPO

Post by Dauwdrupje »

Ik ga een van de volgende dagen eens bij onze Standaard Boekhandel hier langsgaan... Ik ben benieuwd. :D

Post Reply