Uitgeverij EPO

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Turvy
Posts: 140
Joined: Tue Apr 25, 2006 19:25
Location: NTE HQ
Contact:

Re: Uitgeverij EPO

Post by Turvy »


User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Uitgeverij EPO

Post by Brook500 »

Dat zijn er idd een hoop zeg. Er zitten wel een paar interessante stukken bij die ik zeker wel eens wil lezen zoals Moby Dick & Mein Kampf van Hitler. :)
Image

nele
Posts: 23
Joined: Thu Sep 25, 2008 19:50
Location: Leuven
Contact:

Re: Uitgeverij EPO

Post by nele »

Zoals gewoonlijk ben ik twee weken te laat, maar EPO is inderdaad van plan om eerst en vooral die werken uit te geven die al bekend zijn in ons land. De "Westerse" canon, om het zo te zeggen. De Japanse reeks omvat zowel de "Westerse" als de Japanse klassiekers.

Als Japanoloog hoop ik uiteraard dat EPO ook de Japanse werken ooit gaat uitbrengen, al was het maar omdat we wel eens een periodieke herinnering kunnen gebruiken dat niet-Europese landen ook interessante literatuur geproduceerd hebben. Maar momenteel is dat bij mijn weten niet aan de orde.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Uitgeverij EPO

Post by Marv »

Ik ben benieuwd of deze manga's wel de kern van die romans kunnen vertalen naar het strip-medium. Uit Koen zijn review van Moby Dick kreeg ik het gevoel dat het alleen de inhoudelijke feiten overneemt uit het boek. Dat zou vrij zinloos zijn want hetgeen wat die romans zo goed maakt, zou dan verloren gaan.
In elk geval vind ik een roman als Mein Kampf adapteren maar een flauwe stunt om wat aandacht te krijgen. Tis een literaire drol en staat er alleen maar tussen omdat Hitler het eigenhandig tot nazigedachtegoed promoveerde. Gaan we hierna ook nog KKK-pamfletjes lezen?

Ik ga Moby Dick wel eens testen, sta toch op het punt de roman zelf te lezen.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Uitgeverij EPO

Post by MrXarnus »

Zouden de volgende 2 GN's niet al uitgegeven worden op dit moment?
Tis toch om de 6 maanden of is er wat vertraging?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Uitgeverij EPO

Post by Koen »

Heb ik me ook al afgevraagd Mr. X.
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Uitgeverij EPO

Post by Brook500 »

Zowel de site van EPO als Stripspeciaalzaak hebben (nog) geen releases voor dit voorjaar vermeld. :?
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Uitgeverij EPO

Post by Koen »

Voorlopig zijn de GC's stopgezet. Hoe mijn vraag beantwoord werd lijkt het wel niet definitief te zijn... Onder het motto: hoop doet leven...
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Uitgeverij EPO

Post by Brook500 »

Hopelijk wordt het niet defenitief. Ik vind de uitgaves van EPO heel mooi, maar ik blijf zowel de nl als de franse versie kopen van de manga de Dokuha. :wink:
Image

MrXarnus
Posts: 278
Joined: Thu Mar 31, 2011 19:59

Re: Uitgeverij EPO

Post by MrXarnus »

Aangezien het niet definitief is is er dus nog hoop, als ze toch stopgezet worden kan ik nog altijd de franse versies kopen en in het engels komen er op 1 september 5 van die boeken uit.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Uitgeverij EPO

Post by Koen »

Nu ja, voorlopig is maar hoe ik het interpreteer. Ik zal de mail quoteren dan maken jullie er zelf van wat jullie willen ;)
Voorlopig hebben wij onze GC-reeks stopgezet. Ik hou je op de hoogte als dat verandert.
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Uitgeverij EPO

Post by Ginrai »

voor degene die interesse hadden in de collectie,bij UDON worden er 2 titels van manga no dokuha uitgebracht in softcover&hardcover,met name pride&prejudice en les misarables.
maar beiden uitgaves blijven aan de prijzige kant.

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Uitgeverij EPO

Post by mangazot »

Lijkt mij een beetje te gek om westerse boeken in mangavorm te lezen. Maar de echte Japanse manga daarentegen, hoe meer hoe liever.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Uitgeverij EPO

Post by NeeNee »

Het zijn Japanse manga gebaseerd op Westerse romans... Ze zijn wel degelijk in Japan getekend en uitgegeven, dus ik denk dat het wel telt. :wink:

User avatar
Rattenkop
Posts: 3
Joined: Mon Dec 01, 2014 9:38

Re: Uitgeverij EPO

Post by Rattenkop »

Ik vind het juist wel cool, die combinatie van oost en west

Post Reply