Uitgeverij EPO

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Uitgeverij EPO

Post by NeeNee »

Ik had niets gemerkt, dus waarschijnlijk beroepsmisvorming.

Hoe zou jij het beter doen? Er zijn er wel een paar die wat hoog staan...

User avatar
Turvy
Posts: 140
Joined: Tue Apr 25, 2006 19:25
Location: NTE HQ
Contact:

Re: Uitgeverij EPO

Post by Turvy »

  • De enige die enigszins gecentreerd staat, is de centrale "Euh" ballon. De rest staat allemaal te veel naar links/rechts/boven/onder (met als uitschieter de "...")
  • Ballon met links uitgelijnde tekst, zonder enige goede reden (al de rest is centraal uitgelijnd)
  • De tweede ballon had een split moeten hebben na "A...", tekst komt nu veel te dicht bij de zij-randen (zeker gezien de zee van witruimte boven en onderin de ballon)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Uitgeverij EPO

Post by NeeNee »

*pakt willekeurige dichtstbijzijnde manga*

Mja, die zeeën van witruimte zijn er altijd, maar ik neem aan dat het normaal wel iets meer in het midden staat.

Over dat links uitlijnen en splitsen heb je zeker gelijk, dat zijn ook degenen die mij het meest in het oog sprongen. Vooral dat splitsen. De rest stoort mij niet zoveel, waarschijnlijk omdat ik slechter gezien heb, maar het is natuurlijk ook weer waar dat dit een veronderstelde luxe-uitgave is...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Uitgeverij EPO

Post by Koen »

Ik denk dat ze het intern doen - de covers hebben ze alvast intern gedaan, en die vind ik niet mis. Maar geen ervaring met strips zou niet mogen leiden tot een minderwaardige zetting. Als je het als pro echt te minnetjes vindt, zou ik mailen en jezelf aanprijzen, Turvy ;)
motivatiedip. help!

nele
Posts: 23
Joined: Thu Sep 25, 2008 19:50
Location: Leuven
Contact:

Re: Uitgeverij EPO

Post by nele »

Update: ik heb de opmerkingen over de zetting doorgegeven aan EPO en ze gaan verbeteringen aanbrengen. Bedankt voor het aanwijzen van het probleem, ik had tot nu zelf nog geen voorbeelden van de uiteindelijke zetting gezien.

Nele

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Uitgeverij EPO

Post by NeeNee »

Ik ben benieuwd wanneer ze nu gaan uitkomen. Op de website staat nog steeds alleen maar oktober, geen preciezere datum. Oktober is niet lang meer.
http://www.epo.be/uitgeverij/graphicclassics.php

Igonius
Posts: 2
Joined: Wed Sep 01, 2010 17:36

Re: Uitgeverij EPO

Post by Igonius »

Maar het is nog geen Oktober he, en Oktober heeft ook nog 31dagen ;) nog even geduld dus. Ik kan je garanderen dat ze in Oktober uitkomen, want ze zullen zeker op de boekenbeurs liggen. Het Kapitaal is iig. al druk klaar.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Uitgeverij EPO

Post by NeeNee »

Het Kapitaal interesseert mij minder. Die andere zou ik misschien nog wel lezen.

Maar eigenlijk wacht ik op Darwin. :)

Igonius
Posts: 2
Joined: Wed Sep 01, 2010 17:36

Re: Uitgeverij EPO

Post by Igonius »

Die is als ik me niet vergis geplant voor najaar 2011, dus daar zal je nog even op moeten wachten ;)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Uitgeverij EPO

Post by NeeNee »

Ik weet het. :) Geeft niet, ik heb veel geduld.

Maar ik ben nu wel benieuwd naar de EPO uitgaven (waar komt die naam vandaan trouwens? Ik moet altijd een het wielrennen denken -_-).

User avatar
flandrian15
Posts: 28
Joined: Sun Sep 05, 2010 11:55

Re: Uitgeverij EPO

Post by flandrian15 »

Ik ga de Epo uitgeverij in de gaten houden. Ik hou ervan als goede boeken "vermangad" worden. Ik vind het een goed idee da ze het nu eindelijk ook eens in het Nederlands doen. Voor iedereen die zich interesseert in goede verhalen, ideeën en filosofiën maar zich niet door een verwarrend geschreven literair werk van 700 blz wil friemelen is dit ideaal.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Uitgeverij EPO

Post by Koen »

De boeken zouden ongeveer klaar moeten zijn en enkele dagen later in de winkel liggen. Zou dat eind deze week al zijn? Ik ben benieuwd! :)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Uitgeverij EPO

Post by NeeNee »

Op de website staat nog steeds oktober 2010. Ik hoop dat we gauw meer horen.

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Uitgeverij EPO

Post by Ginrai »

wanneer ze bij de lokale zaak binnen zijn,zal ik het melden op het forum.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Uitgeverij EPO

Post by Brook500 »

Ik zal 't donderdag eens vragen bij Beo als ik de kana - & Glenatreleases ga halen.
Image

Post Reply