Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Koen »

Kim heeft de site pas om 17h15 geüpdate dus waarschijnlijk is het erg druk en bestaat dus de kans dat ze de winnaars nog niet heeft verwittigd.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

Ik had mijn mail vorige keer al twee uur voor ik het nieuws hier bekendmaakte. Ik weet natuurlijk niet hoelang het toen al op de site stond aangezien ze er geen uur bijzetten, maar ik was wel vóór Koen.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Berserker500 »

Nu ben ik toch wel eens benieuwd hoe de nieuwe reeksen gaan verkopen want beide reeksen zijn nog niet uit in het Engels en Psyren is denk ik zelfs nog niet eens uit in het Frans. Ik wacht in spanning tot ze uitkomen. :D

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

Liar Game heeft wel een publiek als we de reacties op Aniway mogen geloven.

Psyren... we zullen zien.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Koen »

Wat voor shonen is Psyren trouwens? De intro maakt me niet duidelijk of het om een fictieve wereld gaat à la Naruto of een meer realistisch gegeven à la Black Cat...? Iemand die de serie kent? Ik ben er alvast enorm benieuwd naar :D
motivatiedip. help!

User avatar
Gilles
Posts: 95
Joined: Fri Oct 05, 2007 19:12
Location: Torhout, West-Vlaanderen, België
Contact:

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Gilles »

Zoals gewoonlijk weet Wikipedia je wel een antwoord te geven. http://en.wikipedia.org/wiki/Psyren
Wikipedia wrote:The games take place in a world known initially as Psyren, which is revealed to be the real world a decade in the future. Ageha and his friends then attempt to change the future and save the world from becoming the Psyren they know.
't Zou dus een 'realistische' wereld moeten zijn in het heden en de toekomst.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Brook500 »

Ik ben langs de ene kant blij dat het Psyren is & niet Naru. Psyren is zelf nog niet uit bij de fransen.
Hopelijk dat we met Kana wel verder komen dan met Pluto, waar we toen ook eerst waren maar doordat Glenat er nog maar één deel van heeft uitgegeven, hebben de fransen ons al met gemak al lang voorbijgestoken.
Ik heb wel meer vertrouwen in Kana & het zal wel een aanwinst zijn.
Ikzelf heb nog nooit iets van de reeks gezien, buiten de covers.
Ben eens benieuwd wat voor iets het wordt.
Image

User avatar
Gilles
Posts: 95
Joined: Fri Oct 05, 2007 19:12
Location: Torhout, West-Vlaanderen, België
Contact:

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Gilles »

Kana hun uitgavenbeleid is trager geworden, maar in vergelijking met Glénat zijn ze sowieso veel sneller. Het zou me werkelijk verbazen moest het met één van de nieuwe reeksen hetzelfde verhaal zijn als Pluto.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Brook500 »

Gilles wrote: Het zou me werkelijk verbazen moest het met één van de nieuwe reeksen hetzelfde verhaal zijn als Pluto.
Met Liar Game kan 't al niet gebeuren want de fransen zitten al aan deel 3.
Ik wil wel weten wanneer de releasedatums voor beide reeksen is & komen er zoals gebruikelijk 2 delen van beide reeksen op diezelfde datum ook uitkomen.
Last edited by Brook500 on Thu Oct 28, 2010 18:29, edited 1 time in total.
Image

User avatar
Dauwdrupje
Posts: 98
Joined: Thu Oct 07, 2010 15:38
Location: Dendermonde,België
Contact:

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Dauwdrupje »

Kijk eens aan... Psyren ziet er nog best interessant uit. ^^ Yup, ik geloof dat Kana helemaal geen slechte keuzes gemaakt heeft.

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Ginrai »

Koen wrote:Wat voor shonen is Psyren trouwens? De intro maakt me niet duidelijk of het om een fictieve wereld gaat à la Naruto of een meer realistisch gegeven à la Black Cat...? Iemand die de serie kent? Ik ben er alvast enorm benieuwd naar :D
psyren bevat arcs die zich in het heden& de toekomst af spelen,dus ik zou dus zeggen dat het combinatie van beiden is.

is persoonlijk wel erg blij dat psyren de 2de titel is bij kana,dus beiden reeksen kunnen rekenen op men steun en ze komen niet op de persoonlijke backlist te staan.

en de volgende aankondigingen die we zullen verwachten komen nu vanuit uitgeverij L hun kant,dus vingers crossed.

User avatar
Drazic
Posts: 140
Joined: Sat Feb 18, 2006 20:45
Contact:

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Drazic »

Brook500 wrote: waar we toen ook eerst waren maar doordat Glenat er nog maar één deel van heeft uitgegeven, hebben de fransen ons al met gemak al lang voorbijgestoken.
Viz heeft Pluto zelfs al best een tijd helemaal uitgegeven =P. Vol. 8 is April dit jaar uitgekomen.

*wacht geduldig op mailtje dat hij heeft gewonnen* ;P

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

*checkt eerste hoofdstuk van Psyren*

Hmm... voelt als een gemiddelde 'mysterieuze doden/verdwijningen' manga (hoe noem je dat genre? Alive LR, Prince des Ténèbres, Bloody Monday, Akira, Spiral BoR, ...) (en waarom hebben de helden daar zo vaak alleen een zus?).

Het is natuurlijk wel een genre dat ze nog niet hadden, dus voor wie alleen in het Nederlands leest is het waarschijnlijk nieuw...

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by pietel »

Psyren!
ik ben blij dat het deze is geworden in plaats van Nurarihyon, want deze wordt echt gelauwerd door de paar mensen die het lezen.
zouden ze op de boekenbeurs al een preview hebben?
Image

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Wimpuls »

Fijn, nog een reeks die ik kan kopen. Ooit de eerste 2 of 3 hoofdstukken gelezen, en het zag er oké uit.

Post Reply