Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

Hm, in dat geval hebben er waarschijnlijk zo'n slordige 50 mensen meegedaan. Niet echt veel.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Koen »

Ja, het is soms wat ontmoedigend wedstrijden te houden. Ik heb het hier al eens ergens gepost zeker? Voor de laatste Heuvelwedstrijd gaf ik drie setjes bladwijzers weg. Je moest enkel mailen. De drie eerste kregen één. En ik had welgeteld drie deelnemers ;) Dus daarmee schipper ik nu ook nog altijd voor MHM4 tussen wat meer (volk lokken!) of wat minder (er doet toch niemand mee!) prijzen/wedstrijden.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

Je moet gratis manga weggeven. Of aankoopbons. Bladwijzers krijg je overal, daar doe ik ook geen moeite voor.

Maar als je volk wilt lokken dat lijkt het mij het doeltreffendst als je een serieuze prijs in het vooruitzicht stelt (10 manga of zo) en er dan om gaat loten. Ik zou tenminste meer geneigd zijn om eens langs te komen voor 10 manga, ook al is het niet zeker dat ik ze heb.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

(discussie over prijzen voortgezet in viewtopic.php?f=6&t=1154)

Oh, al bij al vind ik dat 50 nog meevalt. Maar het is jammer dat ze niet per ronde geteld hebben, dan hadden we een beter beeld gehad. Dat met die tips was niet erg duidelijk aangekondigd, dus misschien zijn er wel veel meer mensen die maar één keer gestemd hebben.

En ik vraag me nog altijd af wie Psyren gewonnen heeft. Er was geen reactie op Aniway.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

Ook geen reactie op Mangakana. We zullen het waarschijnlijk nooit weten.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Brook500 »

Spijtig, maar we mogen al blij zijn dat er 2 van de 3 winnaars hier op MH zitten.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

Ik vraag me trouwens af onder welk label Psyren terechtkomt.

Zou dat ook een Dark Kana zijn? Dan is het wel raar dat ze twee keer hetzelfde doen.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Brook500 »

Op de site staat er nog steeds niet op bij welke label 't zal komen.
Ik denk toch wel shonen Kana, als ik de preview zo zie denk ik niet dat bij Dark Kana zal komen.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

^ Ik weet niet. Het uitgangspunt leek mij best wel Dark.

Bij de SSZ schijnen ze trouwens te denken dat er nog meer Kana-reeksen aankomen.
Nieuwsbrief SSZ wrote:Nieuwe mangaseries bij Kana
In 2011 zouden er "een rits" nieuwe mangaseries verschijnen bij Kana. Liar Game en Psyren zijn er alvast twee van.
In het voorwoord van de nieuwe aankondigingsfolder van Ballon Comics (die je morgen als pdf van ons krijgt) kondigt uitgever Alexis Dragonetti voor 2011 "de lancering van een rist nieuwe topreeksen" aan. Het ging specifiek om nieuwe mangareeksen bij Kana.
Ik heb de pdf nog niet gezien, maar ik geef toe dat "een rits" normaal gezien wel meer dan twee zou mogen zijn.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Koen »

ik dacht eerder aan een rits nieuwe topreeksen bij ballon waarvan twee reeds aangekondigd bij kana...

want ik lees een rits ook als (veel) meer dan twee maar zie kana voor het najaar van 2011 - persoonlijk - niets extra's uitbrengen...
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Brook500 »

NeeNee wrote:^ Ik weet niet. Het uitgangspunt leek mij best wel Dark.

Bij de SSZ schijnen ze trouwens te denken dat er nog meer Kana-reeksen aankomen.
Nieuwsbrief SSZ wrote:Nieuwe mangaseries bij Kana
In 2011 zouden er "een rits" nieuwe mangaseries verschijnen bij Kana. Liar Game en Psyren zijn er alvast twee van.
In het voorwoord van de nieuwe aankondigingsfolder van Ballon Comics (die je morgen als pdf van ons krijgt) kondigt uitgever Alexis Dragonetti voor 2011 "de lancering van een rist nieuwe topreeksen" aan. Het ging specifiek om nieuwe mangareeksen bij Kana.
Ik heb de pdf nog niet gezien, maar ik geef toe dat "een rits" normaal gezien wel meer dan twee zou mogen zijn.
Leuk om te horen. Laat maar komen.
Vraagje: Wat betekent die pfd eigenlijk?
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

Een pdf is een soort van computerbestand?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Portable_Document_Format

Ik snap de vraag niet echt eigenlijk.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Brook500 »

'Ziet het pictogrammetje'.
Ah ja, nu weet ik wat ze daarmee bedoelen. Ik dacht dat 't iets anders betekende. Dank je voor de link, Neenee.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

Ik heb de pdf gevonden.
http://www.stripspeciaalzaak.be/beelden ... n01-02.pdf
Alexis Dragonetti wrote:En ook de manga’s gaan in 2011 verder op hun elan met de lancering van een rist nieuwe topreeksen op het programma.
Hij heeft het wel degelijk over manga... maar of dat nou serieus bedoeld is of gewoon een typische overdrijving...

---

En Liar Game heeft een "NIEUW! De opvolger van Death Note!"-etiketje. Ze hebben naar ons geluisterd... :mrgreen:

"Voor coole tieners & twintigers"... :mrgreen: :mrgreen:

De vertaling lijkt mij niet slecht, ik mis alleen een beetje Akiyama's grover taalgebruik. Benieuwd of we daar in de rest van de vertaling nog iets van gaan zien.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

Psyren verschijnt in het Engels op 7 dec 2010.
http://www.bookdepository.co.uk/book/97 ... ren-Vol.-1

This is bad. De eerste zijn is blijkbaar erg moeilijk.

Post Reply