Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Ginrai »

NeeNee wrote:Psyren verschijnt in het Engels op 7 dec 2010.
http://www.bookdepository.co.uk/book/97 ... ren-Vol.-1

This is bad. De eerste zijn is blijkbaar erg moeilijk.

nope,de database van TBD is gelinkt met die van amazon.co.uk waardoor er soms zulke fouten er nog blijven opstaan,want de viz had de geplande formule gewijzigd voor psyren en zo dien word de reeks eerst uitgebracht in shonen jump USA!

http://img573.imageshack.us/img573/1381/jansj.png

en over de hele "rits" nieuwe titels heb ik ook een paar man horen zeggen dat het ook om de manga's van kana(+gerucht dat glenat hotd ging uitbrengen) draait,maar ik sta voorlopig achter dat ik met de 2 huidige licenties zeer tevreden ben.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

Ginrai wrote: nope,de database van TBD is gelinkt met die van amazon.co.uk waardoor er soms zulke fouten er nog blijven opstaan,want de viz had de geplande formule gewijzigd voor psyren en zo dien word de reeks eerst uitgebracht in shonen jump USA!

http://img573.imageshack.us/img573/1381/jansj.png
En wat betekent dat dan concreet? Verschijnt het pas over een jaar in boekvorm of zo?

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Edward »

[quote="Ginrai] en over de hele "rits" nieuwe titels heb ik ook een paar man horen zeggen dat het ook om de manga's van kana(+gerucht dat glenat hotd ging uitbrengen) draait,maar ik sta voorlopig achter dat ik met de 2 huidige licenties zeer tevreden ben.[/quote]

hotd??

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Koen »

Highschool of the dead misschien? Nog niks van gehoord maar ik vond er niks aan hoor... B-reeks (althans het eerste volume).
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

Ginrai wrote: en over de hele "rits" nieuwe titels heb ik ook een paar man horen zeggen dat het ook om de manga's van kana(+gerucht dat glenat hotd ging uitbrengen) draait,maar ik sta voorlopig achter dat ik met de 2 huidige licenties zeer tevreden ben.
Ook? We hadden het toch alleen maar over de manga van Kana?

Van HotD bij Glénat heb ik ook niets gehoord, wel van Angel Santuary en Fushigi Yugi. Maar die zullen intussen wel weer op de lange baan geschoven zijn.

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Ginrai »

NeeNee wrote:
Ginrai wrote: nope,de database van TBD is gelinkt met die van amazon.co.uk waardoor er soms zulke fouten er nog blijven opstaan,want de viz had de geplande formule gewijzigd voor psyren en zo dien word de reeks eerst uitgebracht in shonen jump USA!

http://img573.imageshack.us/img573/1381/jansj.png
En wat betekent dat dan concreet? Verschijnt het pas over een jaar in boekvorm of zo?

psyren zal wel ergens volgend jaar uitkomen in boekvorm,maar wanneer het daad werkend is afhankelijk van de hoeveelheid chapters ze in een magazine zetten.
dus als ik ergens moet gokken zou het rond mei 2011 zijn voor de Engelse uitgave.


@koen: high school otd bedoelde ik,maar ik had gewoon dit in een gesprek opgevangen en persoonlijk beschouwde ik het eerder als "wishfull thinking".
over hotd zelf: de reeks vond ik ook niet echt noemwaardig,in het begin waren er nog de onconventionele wapens en sinsdien ging het berg af imo,aangezien de reeks meer om de fanservice draaide dan iets anders.

User avatar
Dauwdrupje
Posts: 98
Joined: Thu Oct 07, 2010 15:38
Location: Dendermonde,België
Contact:

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Dauwdrupje »

Ik zie net dat ze iets nieuws in de Kanabox gezet hebben... maar ik snap het niet precies. 'Mijn jaar' wordt toch uitgegeven bij Dargaud? En hoewel het van een Japanner is, is het geen manga. Waarom zetten ze het dan op Kana? *raadsels*

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Kira »

Koen wrote:Kana maakt toch ook wat promotie voor Dargauds nieuwe Taniguchi. Vanaf vandaag in de Kanabox "Mijn Jaar":

http://www.kanabox.com/nl/preview.php?mijnjaar_1
En Kana en Dargauds horen toch bij elkaar :wink:
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

Dauwdrupje wrote:En hoewel het van een Japanner is, is het geen manga.
En het verschil is..? :wink:

Geef je mening op viewtopic.php?f=4&t=1183. :mrgreen:

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Kira »

Wat ben jij een goede vrouw voor commercials ^^ (Actimel!)
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Dauwdrupje
Posts: 98
Joined: Thu Oct 07, 2010 15:38
Location: Dendermonde,België
Contact:

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Dauwdrupje »

xD Inderdaad. Je moet in de reclame gaan, NeeNee! Ik ben te moe om het hele topic door te lezen, maar ik ga het zeker 'ns bekijken.
Maar goed, iets later was ik zelf op het idee gekomen dat Dargaud en Kana samenhoren. Ik vraag me af of Kana dit vaker gaat doen, 'reclame' maken voor zo'n strips. Op zich geen slecht idee.

Post Reply