Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by SilverOwls »

of stoefen :P
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

Nee, echt niet.

Ik had trouwens helemaal niet verwacht met deze te winnen. Nu begrijp ik waarom ze tips nodig hadden, er was in de hele eerste ronde niemand die iets goed had (tenzij Nura al eerder geraden was, maar dat zou me verbazen).

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by SilverOwls »

Ah het is je helemaal gegund. :)

Wanneer zullen ze eigenlijk zeggen wat de andere titel is. :P
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

Geen idee. Koen? :P

Misschien volgende week of zo. Waarschijnlijk hopen ze nog een keer commotie (ahum) te kunnen creeëren als ze even wachten.

Maar ik ben nu wel erg benieuwd naar de andere winnaars.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Koen »

Ja, even geduld nog voor de tweede serie ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Drazic
Posts: 140
Joined: Sat Feb 18, 2006 20:45
Contact:

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Drazic »

Had eigenlijk niet verwacht dat het ook echt Liar game zou worden xD. Hoop dat er niet teveel hetzelfde is als bij de drama. Anders weet ik alles al =(. De drama is ook zeker aan te raden ^^. Toda Erika als Kanzaki Nao is gaaf =P.

Ik heb nog kans om te winnen als de tweede serie Psyren is. Twee keer zelfs of werkt dat niet zo ;P ? Ik heb Psyren+Steel ball run gestuurd en daarna Liar game+psyren. Welke zou ik dan winnen als de tweede serie Psyren is?

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Brook500 »

Proficiat, Neenee. Je hebt 't verdient.
Hopelijk dat de andere winnaars snel aangekondigd worden.
En als ze allemaal op deze forum zitten, dan is het heel goed meegenomen.
Image

User avatar
flandrian15
Posts: 28
Joined: Sun Sep 05, 2010 11:55

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by flandrian15 »

ik denk dat ik Liar Game wel zou aanschaffen maar het is een beetje veel van hetzelfde vind ik. constant die spellen en de strategie erachter. Constant hetzelfde eigenlijk. Ik vind dat er dringend wat andere elementen in het verhaal moeten komen want na 4 of 5 rondes ben ik het wat beu.

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Edward »

flandrian15 wrote:ik denk dat ik Liar Game wel zou aanschaffen maar het is een beetje veel van hetzelfde vind ik. constant die spellen en de strategie erachter. Constant hetzelfde eigenlijk. Ik vind dat er dringend wat andere elementen in het verhaal moeten komen want na 4 of 5 rondes ben ik het wat beu.
Onder welke categorie zouden we deze dan volgens jullie kunnen verwachten? Meer Shonen? Of Kana Dark?

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Edward »

flandrian15 wrote:ik denk dat ik Liar Game wel zou aanschaffen maar het is een beetje veel van hetzelfde vind ik. constant die spellen en de strategie erachter. Constant hetzelfde eigenlijk. Ik vind dat er dringend wat andere elementen in het verhaal moeten komen want na 4 of 5 rondes ben ik het wat beu.
Onder welke categorie zouden we deze dan volgens jullie kunnen verwachten? Meer Shonen? Of Kana Dark?

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by pietel »

daar heb ik ook al over nagedacht,
het is niet zo letterlijk "dark" als death note, maar het heeft wel wat weg van death note, dus er is een kans.
maar het is eigenlijk eerder een Big Kana serie lijkt me.
zeker geen shonen.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

Ik vermoed ook Big Kana, aangezien het een seinen is.

PS. De Nederlandse versie geeft geen uitleg over de labels, maar op de Franse website staat Dark Kana gedefinieerd als "Des shonens plus corsés", dus ik ga ervan uit dat ze daar ook alleen maar shonenreeksen insteken.

User avatar
flandrian15
Posts: 28
Joined: Sun Sep 05, 2010 11:55

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by flandrian15 »

Edward wrote:
flandrian15 wrote:ik denk dat ik Liar Game wel zou aanschaffen maar het is een beetje veel van hetzelfde vind ik. constant die spellen en de strategie erachter. Constant hetzelfde eigenlijk. Ik vind dat er dringend wat andere elementen in het verhaal moeten komen want na 4 of 5 rondes ben ik het wat beu.
Onder welke categorie zouden we deze dan volgens jullie kunnen verwachten? Meer Shonen? Of Kana Dark?
Ik denk eigenlijk dat het niet thuis past in beide categorieën want dark kun je het totaal niet noemen buiten als je mensen int zak zetten echt duister noemt en het is toch vrij intelligent voor de gemiddelde 14-jarige, hoewel ik het als 14-jarige wsl toch ook wel gelezen zou hebben. Dus ik neig eerder naar de Shonen kant. Zeker omdat er (tot op heden) geen enkele dode is in gevallen. Er zijn alleen wat niet uitgewerkte karakters met schulden. Als we Berserk en Death Note tot Dark mogen rekenen hoort Liar Game daar alleszins overduidelijk niet thuis.


EDIT: wat NeeNee zei. . .

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

Ik weet niet of het dark-gehalte van het aantal doden afhangt...

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by barbapapa »

Liar Game komt uit Young Jump, met andere woorden seinen, met andere woorden Kana BIG.
Niet moeilijker maken dan het al is. :p

Post Reply