Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Berserker500 »

Deel 10
Demonenkoning Piccolo is ontwaakt en hij zoekt de dragon balls en is ook bezig al de sterkste vechters van de wereld uit te roeien.
Goku komt oog in oog te staan met Picollo, maar die is toch veel sterker dan gedacht.
Weer een spannend deel van Dragonball.
Het enige wat me opviel is dat de kleuren pagina's nu helemaal op het einde van de volume stonden.
Dit deel was blijkbaar al gedrukt in september.
Ik ben eens benieuwd of volgende maand de volgende uitkomt.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Kira »

Weet er iemand vanaf welk deel chapter 193 begint en eindigd in Dragon Ball Ultimate?
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by NeeNee »

Kira wrote:Weet er iemand vanaf welk deel chapter 193 begint en eindigt in Dragon Ball Ultimate?
Ze zitten nu rond hoofdstuk 140, dus deel 14 of zo?

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Kira »

Ik hoop wel dat ze dan alle chapters van Raditz in één manga zetten. De rest van de serie hoef ik niet; en ik heb al de eerste 2.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by NeeNee »

Kira wrote:Ik hoop wel dat ze dan alle chapters van Raditz in één manga zetten. De rest van de serie hoef ik niet; en ik heb al de eerste 2.
Waarom alleen Raditz?

Ik herinner me niet dat ie zo bijzonder was...

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Brook500 »

Ik ook niet dan vond ik de battle tegen Vegeta vele beter.
Image

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Kira »

Heb van Dragonball Z enkel de Saiyan en de Namek Saga gezien, en ben daarna gestopt ergens in de derde saga, omdat het plots stom werd vondik (Goku kon iedereen makkelijk aan enzo, en het leek plots dat hij net als zijn broers was). Het ging dus vooral bij de vijanden over Piccolo, Raditz, Nappa, Vegeta en ook nog even over Frieza en die 5 die alle werkjes moeten opknappen van Frieza (vergeten hoe ze noemen). En daaruit vond ik gewoonweg Raditz GE-WEL-DIG!!, vanaf als ik hem zag. Persoonlijk vond ik hem veel slechter als die andere (zeker Piccolo en Vegeta, want die worden daarna goed -.-''). Ik geniete gewoonweg mee van dat hij genoot van dat zen broer en neef pijn leden. (Maar ik genoot dan wel niet van hun pijn, begrijp je? Ik ben niet psygisch gestoord ofzo) Persoonlijk vond ik het na 4 aflevering zowiezo al wat minder, omdat hij was verslagen, maar daarna vond ik het ook nog wel leuk (tot de Namek saga dan).
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by NeeNee »

Kira wrote:(Goku kon iedereen makkelijk aan enzo, en het leek plots dat hij net als zijn broers was)
... Broers?

Ik vond het gevecht met Raditz veel te kort om echt indrukwekkend te zijn. Ik bedoel, hij smijt ze drie keer in het rond, wordt gevloerd door een kleuter (!) en dan meteen lek geschoten. :roll: Hij heeft niet eens het slimme gedacht gehad om Goku tegen een rots te gooien (serieus, dat is het eerste wat je doet als iemand je langs achteren vasthoudt, toch?).

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Kira »

xD ''kleuter'' xDD *ligt echt in een deuk* Ja oké, das wel waar enzo maar toch... ik mis bij de andere het duivelse zowat. Frieza is gewoon een soort gemene ''koningin'', Nappa gewoon de spierbundel die ik persoonlijk meeloperig er vind uitzien, hij zou evengoed als hij later herrezen zou worden en Vegeta goed is (Want blijkbaar wordt Vegeta dus goed later...) ook bij het goede aansluiten. Piccolo, vanaf als ik hem zag had ik zoiets van ''Die wordt goed!'', en Vegeta... die is eerder zo'n typisch moordende slechterik zo. Hij geniet eerder van dat hij wint en beter is als de rest, als dat hij geniet van de pijn van zijn tegenstander.

En verder... ik bedoelde ''andere saiyans'' i.p.v. ''broers''. Het leek echt dat Goku genoot van dat hij sterker was als de rest, en dat het hem niet echt meer iets scheelde dat anders ze de aarde zouden aanvallen. Ik beschouw alle saiyans als broers van Goku.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by NeeNee »

Kira wrote:Frieza is gewoon een soort gemene ''koningin'',
Het is een mannetje. :wink:

en Vegeta... die is eerder zo'n typisch moordende slechterik zo. Hij geniet eerder van dat hij wint en beter is als de rest, als dat hij geniet van de pijn van zijn tegenstander.
... Dus als ik het goed begrijp is "moordende slechterik" niet genoeg, hij moet ook nog een sadist zijn?

Nou ja, ieder zijn smaak.

En verder... ik bedoelde ''andere saiyans'' i.p.v. ''broers''. Het leek echt dat Goku genoot van dat hij sterker was als de rest, en dat het hem niet echt meer iets scheelde dat anders ze de aarde zouden aanvallen.
Ja, dat is een typische Saiyan-eigenschap. Zeer frustrerend voor de rest van de groep als je twee sterkste vechters dezelfde vijs missen. :roll:

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Kira »

NeeNee wrote:
Kira wrote:
en Vegeta... die is eerder zo'n typisch moordende slechterik zo. Hij geniet eerder van dat hij wint en beter is als de rest, als dat hij geniet van de pijn van zijn tegenstander.
... Dus als ik het goed begrijp is "moordende slechterik" niet genoeg, hij moet ook nog een sadist zijn?

Nou ja, ieder zijn smaak.
Yep ^^ Zo'n slechterikken vind ik echt leuk :oops: :oops:

Maar ik vind dat zelf eigenlijk wel raar, want ik ben zelf iemand die een hekel heeft aan crapul en pestkoppen (en ook mensen die afhankelijk zijn aan hun imago) dat sinds ik met zoiemand ik de klas (Yep, 'klas', hoor nog bij de kleintjes van dit forum) zit (hij is eerder gemeen, vind zichzelf geweldig en afhankelijk van zijn imago) dat ik hem constant steken verkoop tijdens de les. => Opkomen voor degene zonder imago en ervoor zorgen dat ik zelf geen imago krijg is mijn bedoeling. :mrgreen: En dat zie ik Raditz niet doen xDD
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Koen »

Op 17 februari 2010 verscheen Dragon Ball – Ultimate Edition 6 in het Nederlands. Lees hier de review van dit epische volume!

Commandant Blue zit Goku en zijn vrienden nog steeds op de hielen in de zoektocht naar de dragon balls. Via een list weet Blue de dragon balls te ontfutselen aan Goku, maar deze laatste zet de achtervolging in. De tocht brengt hem naar Penguin Village, het dorpje waar Aralé furore maakt in die andere Akira Toriyama manga: Dr. Slump.

Deze cross-over duurt slechts drie hoofdstukken maar combineert het beste uit twee werelden. Een geste van Toriyama naar zijn fans, zullen we zeggen. We geven ter informatie mee dat Dr. Slump momenteel ook als perfect edition wordt uitgegeven in het Frans (eveneens bij Glénat). Voor de geïnteresseerden!

Na dat korte intermezzo begint voor Goku het avontuur rond de Karintoren. Zal hij zijn kracht kunnen verveelvoudigen om de verschrikkelijke huurmoordenaar Tao Pai Pai te weerstaan?

Dit zesde volume barst van de actie en het avontuur maar wordt gelukkig op tijd en stond doorspekt met wat humor. Goku wordt er ook al te vaak aan herinnerd dat hij nog steeds hard moet trainen om de allersterkste te worden. Steeds stuit hij immers op sterkere tegenstanders!

Glénat blijft een foutloos parcours afleggen met deze ultieme uitgave van ’s werelds klassieker.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Koen »

Op 16 juni 2010 verscheen Dragon Ball – Ultimate Edition 7 in het Nederlands. Lees hier de review van dit epische volume!

Goku heeft zijn avontuur rond de Karintoren positief afgerond en trekt alleen ten strijde tegen het hoofdkwartier van Red Ribon. Zijn vrienden beseffen dat ze hem te hulp moeten schieten en reizen hem achterna. Ze komen echter te laat…

Nadien begint een nieuwe queeste. De zevende dragon ball lijkt van de aardbol verdwenen. De radar van Bulma pikt zijn signaal niet op! Goku wilt absoluut Shenron aanroepen om Upa’s vader weer tot leven te wekken en er zit niets anders op dan naar Baba de helderziende te trekken. Maar die geeft haar informatie niet zomaar prijs… Een reeks nieuwe gevechten dient zich aan!

De gevechten stapelen zich op maar worden nog steeds veel meer doorspekt met ingenieuze, humoristische invalshoeken dan in de latere volumes van Dragon Ball. Het blijft allemaal enorm leuk en grappig om te lezen. En aangezien Glénat foutloze boekjes blijft afleveren mag niets je weerhouden deze perfect edition aan te schaffen!
motivatiedip. help!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Berserker500 »

Deel 11
Demon Piccolo heeft de wereld over genomen en het ziet er naar uit dat alleen Goku hem kan stoppen.
Goku die nu volledig hersteld is en dankzij meester Karin een pak sterker is geworden gaat de confrontatie aan met Piccolo.
Zeker de helft van dit deel gaat over het zware gevecht tussen Goku en Piccolo.
Hop naar de volgende.
Hopelijk kan Glénat dit tempo voor Dragonball volhouden.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Koen »

Op 18 augustus 2010 verscheen Dragon Ball – Ultimate Edition 8 in het Nederlands. Lees hier de review van dit epische volume!

Goku en zijn vrienden vechten nog steeds tegen de manschappen van Baba om te weten te komen waar de zevende dragon ball zich bevindt. In het vijfde gevecht neemt Goku het op tegen een oude bekende, al beseft hij dat zelf nog niet! Traantjes aan het einde van het gevecht betekenen…?

Nadien scheiden de wegen van onze vrienden om te trainen voor de 22ste Tenkaichi Budokai. Tijdens dit toernooi maken enkele ijzersterke tegenstanders hun opwachting. Kame Sennins oude rivaal heeft immers ook zijn leerlingen ingeschreven, en zij lijken voor niets terug te deinzen om de overwinning binnen te halen!

In dit achtste volume beleven we één van de grappigste gevechten in Dragon Ball, namelijk dat tussen Jackie Chun en Wolfmens. Hilarische slapstick! Voor de rest biedt dit volume alles wat van Dragon Ball een klassieker heeft gemaakt: actie, avontuur, humor en zelfs een moment van emotie. Top!

Glénat maakt een piepklein slippertje op de allerlaatste pagina (p. 223) waar Chaozu plots Chazu wordt genoemd. Een kleinigheidje.
motivatiedip. help!

Post Reply