Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Koen »

Op 9 december 2009 verscheen Dragon Ball – Ultimate Edition 5 in het Nederlands. Lees hier de review van dit epische volume!

De strijd van Son Goku tegen het Red Ribon leger barst in alle hevigheid los. Het bevrijden van de burgemeester uit de Muscle Tower lijkt een makkie ten opzichte van de gevaren die Goku nadien moet trotseren! Helse tijden kondigen zich aan…

De eerste cyborg komt al in dit vijfde volume aan bod. C-8 is echter een stoere kerel met een goed hart, in tegenstelling tot de latere cyborgs. Na zijn soloavonturen in de Muscle Tower vervoegen zijn vrienden opnieuw Son Goku voor het verdere verloop van zijn gevecht tegen Red Ribon. Spanning verzekerd!

Glénat levert wederom een foutloos boekje af en het mooie, stevige papier blijft komen van duurzaam vervaardigd hout.
motivatiedip. help!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Berserker500 »

Dragon Ultimate 08:
Het nieuwe toernooi breekt aan en we ontmoeten Ten Shinhan en Chaozu.
Een spannende strijd tussen Ten Shinhan en Yamcha.
Het beloven weer spannende gevechten te worden in de volgende volume.
Last edited by Berserker500 on Sun Sep 05, 2010 12:08, edited 1 time in total.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by NeeNee »

^ Um, ik denk niet dat het de bedoeling is dat je de uitslag van de gevechten al weggeeft. Sommige mensen willen het misschien nog lezen.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Berserker500 »

Ik heb mijn post aangepast.
In de toekomst ga ik toch proberen er op te letten dat ik niet te veel van de volume verklap.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Koen »

Ik vond je post in het Naruto topic anders 'gevaarlijker' dan hier... DB is een heruitgave dus de mensen kunnen het al kennen. Bij Naruto geef je uiteindelijk evenveel weg ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by NeeNee »

Twee keer zeuren zou overdaad zijn, maar "gevechten" verwees inderdaad naar beide topics. :wink:

Bedankt voor de aanpassing, Berserker. Al zegt je review nu wel erg weinig :P (je kunt anders ook *spoilers* aan het begin zetten om aan te geven dat je dingen gaat verklappen, weet je).

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Brook500 »

Dragonball Ultimate 8
Na de gevechten tegen de tegenstanders van Baba komt het volgende toernooi eraan.
Daar komen nieuwe personages tevoorschijn die rivalen worden voor de leerlingen van Kame Sensei.

Glenat doet 't goed qua vertaling & ben benieuwd naar 't volgende deel.
Image

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Edward »

Ik heb vandaag deel 6 doorgelezen (die ik deze week kreeg via archonia). Maar wat een heerlijke serie blijft dit toch. ook doortastend. Het kost tao pai pai anderhalve bladzijde om Upa's vader te vermoorden. Hup, weer één minder... En het stuk van de karin toren, heerlijk;). vooral de humor blijft op dit moment nog een kracht van dragonball (en ja, ik weet dat dat veranderd) :lol:

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Koen »

Brook500 wrote:Glenat doet 't goed qua vertaling & ben benieuwd naar 't volgende deel.
Leuk om horen! Acht was het eerste deel dat niet meer van mijn hand was... Welke vertaler wordt er vermeld?
motivatiedip. help!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Berserker500 »

Ik vind het ook spijtig dat de goede humor later verminderd. Het gedeelte dat Goku nog klein is vind ik eigenlijk het beste van de manga. Hoewel de latere gevechten ook wel leuk zijn mis ik toch de typische humor van in het begin. Shonen met een goede dosis humor vind ik nog altijd het leukste om te lezen.
Hopelijk komt deel 9 in oktober want ik kan al niet wachten op het vervolg.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Brook500 »

Manga moet voor mij ten eerste een goed verhaal hebben. Goede humor & art zijn voor mij pluspunten.
Bij serie als DB zijn zowel het verhaal als de humor aantrekkingspunten. Aldus mijn mening.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Berserker500 »

Ik ben ook van mening dat een serie in de eerste plaats een goed verhaal moet hebben maar dan nog vind ik goede humor zoals in reeksen als Dragonball onmisbaar. Je begint de humor in Dragonball juist te missen omdat je het in het begin wel veel aan bod kwam.
Je kan heel goede gevechten hebben in een reeks maar als je tussen de gevechten een stevige dosis humor krijgt maakt dat veel goed.
Op die manier ga je je nooit vervelen in een reeks. Ik zou me One Piece niet kunnen voorstellen zonder de fantastische humor. :D
Maar dat is natuurlijk mijn mening.

SilverOwls
Posts: 183
Joined: Sun Oct 07, 2007 20:58
Location: Knokke-Heist
Contact:

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by SilverOwls »

Net deel 8 gelezen. Heel erg leuk. Ik heb nooit de anime dragon ball gezien, dus het is allemaal nieuw.
Op naar het volgende :P
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Berserker500 »

Dragonball Ultimate 09
Zeer spannende gevechten in dit deel. Zeker de lange finale van Goku tegen Tenshinhan was heel leuk om te volgen.
Ik blijf het toch grappig vinden dat na verloop van tijd iedereen de kamehameha kan uitvoeren .
Na het toernooi doet Goku een verontrustende ontdekking. Ik kan niet wachten op het volgende deel want dan begint de King Piccolo arc.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Brook500 »

Dragonball Ultimate 9

Goku tegen Ten Shin Han was spannend om te volgen. Zeker voor mij want ik ben nu verder dan waar ik toen gestopt was bij de blauwe boekjes.
Vanaf nu ben ik zeer benieuwd naar de volgende delen.
De King Piccolo-arc begint in de volgende.
Image

Post Reply