Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Koen »

Op 4 mei 2011 verscheen Dragon Ball – Ultimate Edition 12 in het Nederlands. Lees hier de review van dit epische volume!

Goku blijft bij de almachtige om te trainen en sterker te worden. En dat zal nodig zijn want Piccolo is niet zo dood als gehoopt…

Na drie jaar training is het weer tijd voor een krachtmeeting op het Tenkaichi Budokai. Goku wordt er herenigd met zijn vrienden en merkt al snel een demonische kracht op…

Dragonball wordt epischer met elk volume. Ook dit volume staat weer bol van de snelle actie en steeds sterker wordende personages. Gelukkig is daar nog een bevallige deerne met een scherpe tongval om het boekje van de humoristische noot te voorzien!

Er slopen enkele kleine foutjes in dit volume. Op pagina 18 “deksel(s)e”; p. 50: ons = onze; p. 87: zie = zei; p. 182: trek(t) & als (ik) je. Er wordt ook wat slordig omgesprongen met de namen die niet altijd consequent worden gebruikt: p. 41: chapa = chapah; p. 52: chazo = chaozu; p. 183: sennan = sennin; p. 210: tayoken = taiyo ken.

Dragonball blijft een klassieker en is zowel voor de oude garde als de nieuwe fans een must have!
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Brook500 »

Dragon Ball Ultimate 12

Na zijn training bij God is Goku klaar voor het volgende Tenkaichi Budokai-toernooi.
Net als Koen zegt maakte Glenat veel fouten in dit deel. :( Volgende keer beter. :wink:
Kan niet wachten op het volgende deel die bijna de hele finale zal bevatten. :D
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Berserker500 »

Deel 13
Bijna heel dit deel bevat de grote finale tussen Son Goku en Piccolo.
Zeer leuk gevecht en van de ring schiet zo goed als niets over.
Met dit deel eindigd het eerste gedeelte van de manga.
Wat zou ik bij Glénat toch eens graag perfect afgewerkte boekjes zien zoals bij Kana.

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by PrIEsTER »

Wat bedoel je? Ze waren toch goed bezig met de DBU?

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Berserker500 »

Ik bedoel gewoon dat we bij Glénat zelden foutloze boekjes hebben zoals we bij Kana gewend zijn.

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by PrIEsTER »

Zijn de UE nog altijd op mooi papier of zijn ze daarvoor ook overgeschakeld?

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Berserker500 »

Nog altijd het mooie papier en ik hoop dat het nooit veranderd.

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by PrIEsTER »

Blij dat te horen. Ik ben bezig ze bijeen aan het sparen, maar ben nog niet aan het nieuwe volume.
Gelukkig blijven ze voor die reeks de goede kwaliteit behouden, anders mocht de ultimate verdwijnen uit de naam.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Brook500 »

Dragon Ball Ultimate 13

Bijna heel deze volume bevat de finale tussen Son Goku & Piccolo.
Ik ben eens benieuwd in wat voor een tempo het tweede gedeelte van DB gaat lopen tegenover de anime. :)
En waarom maakt Glenat altijd van die vermijdelijke fouten in hun delen? :?
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Koen »

Op 19 augustus 2011 verscheen Dragon Ball – Ultimate Edition 13 in het Nederlands. Lees hier de review van dit epische volume!

Dit volume is volledig gewijd aan de finale van het Tenkaichi Budokai. Goku neemt het op tegen Daemon Junior die niemand minder blijkt te zijn dan de reïncarnatie van Piccolo. Het gevecht barst in alle hevigheid los en zal in alle hevigheid eindigen. Maar wie komt er als overwinnaar uit de bus? Of is de aarde vernietigd en de wereldbevolking volledig gedecimeerd?

Actie, actie en nog eens actie staan centraal in dit volume van Dragonball. De humor blijft wegebben en maakt plaats voor steeds intensere gevechten, waarin steeds meer op het spel staat. Wanneer goden nederdalen weet je dat het pure ernst is!

De manga blijft op niveau en de uitgave ziet er nog steeds even mooi uit, alleen blijven er slordigheidjes in de tekst van Glénat sluipen. We sommen ze snel op:

p. 6: het opnemen tegen Ten Shin Han (die hij net verslaan heeft?)
p. 9: hij maak(t)
p. 21: geleem/nd
p. 38: grap(p)ig
p. 70: is (in) gevaar
p. 97: op (je) loslaat
p. 208: nod(i)g

Allemaal kleine foutjes die misschien weinig mensen tegen de borst zullen stuiten, maar die eigenlijk niet zouden mogen voor een deluxe uitgave van die prijs. Dat gezegd zijnde, deze uitgave blijft een absolute must have voor iedere mangaliefhebber!
motivatiedip. help!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Edward »

Koen wrote:Allemaal kleine foutjes die misschien weinig mensen tegen de borst zullen stuiten, maar die eigenlijk niet zouden mogen voor een deluxe uitgave van die prijs. Dat gezegd zijnde, deze uitgave blijft een absolute must have voor iedere mangaliefhebber!
Ik vraag mij eigenlijk af of deel 14 al in beeld gaat komen voor NL. Jammer dat de website e.d. nog niets melden (...kuch.. we mogen al blij zijn dat Glénat nog manga uitgeven)..., Maar aangezien deel 13 qua verhaal toch behoorlijk afrondend is.. ben ik heel benieuwd.

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by PrIEsTER »

Ze kondigen de DB:UE bijna nooit aan op de website. Ze komen altijd plots uit de lucht vallen.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Dragon Ball – Ultimate Edition ~[Glénat]

Post by Koen »

Voor DBUE is de enige vereiste dat ze de Franse vertaling hebben, maar aangezien die ondertussen al enkele volumes vooruitlopen... Mag dat alvast geen probleem zijn ;)
motivatiedip. help!

Post Reply