Pluto ~[Glénat]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by NeeNee »

Eigenlijk wel, ja. Daar moet je eens een thread voor openen. :)

Ik snap wel niet goed wat het één met het ander te maken heeft, maar bon.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by Koen »

herman van rompuy he ;)
motivatiedip. help!

timhardt
Posts: 24
Joined: Wed Mar 03, 2010 19:44

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by timhardt »

Hoeveel delen zal Pluto eigenlijk beslaan? Ik volg de engelstalige versie, heb tot deel 4 doorgelezen en tot het recentste doorgekocht.
Zeer goeie serie, maar ik wil ze allemaal na elkaar lezen als de reeks compleet is.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by Koen »

Pluto telt in totaal 8 delen.
motivatiedip. help!

timhardt
Posts: 24
Joined: Wed Mar 03, 2010 19:44

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by timhardt »

nog eentje en ik kan aan de serie herbeginnen!

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by Marv »

Begonnen aan het eerste volume.
Begint al leuk met een goed mysterie, en de obligatoire referenties naar Dick en Asimov zitten al in het het eerste kwart.

Ik ben wel niet helemaal overtuigd door de robots en hoe die "getrouwd" zijn en een normaal leven hebben. Als ge kiddy stuff maakt, hoeft dat natuurlijk niet maar voor een seinen is het gewoon slordig als niet alles strak zit. Wat goed van schitterend onderscheidt, is de diepte van de wereld die er geschept wordt imo. Ik hoop dat daar nog veel aandacht naar gaat in de komende hoofdstukken.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by Kira »

Marv wrote:Begonnen aan het eerste volume.
Op dit moment is het toch erg vreemd om aan Pluto te beginnen? xD Of was het niet het Nederlandse deel?
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by Marv »

Hoe zou het vreemd zijn?

Maar je hebt gelijk, ik lees ze in een andere taal.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by Kira »

Marv wrote:Hoe zou het vreemd zijn?

Maar je hebt gelijk, ik lees ze in een andere taal.
Deel 1 kwam uit op 22 oktober 2009. Deel 2 is nog steeds niet uit, en ze zitten er nog steeds voor te onderhandelen ofzoiets.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by Marv »

Wow, dat moedigt inderdaad niet aan tot een aankoop. Geen goede promotie ook. :/

Ik heb gelukkig alle 8 de delen al.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by PrIEsTER »

Ik heb ook het eerste deel thuis liggen, maar ik ga er pas aan beginnen als er schot in de zaak komt. Jammer, want is eigenlijk een korte aantrekkelijke reeks die misschien wel eens goed zou kunnen verkopen.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by NeeNee »

Marv wrote:Ik ben wel niet helemaal overtuigd door de robots en hoe die "getrouwd" zijn en een normaal leven hebben. Als ge kiddy stuff maakt, hoeft dat natuurlijk niet maar voor een seinen is het gewoon slordig als niet alles strak zit. Wat goed van schitterend onderscheidt, is de diepte van de wereld die er geschept wordt imo. Ik hoop dat daar nog veel aandacht naar gaat in de komende hoofdstukken.
Wat mij stoort is dat ze blijkbaar kunnen trouwen en als mensen leven, maar dan wel gewoon op de vuilnishoop gesmeten worden. Als ze voldoende rechten hebben voor een eigen huis en een officieel geregistreerd huwelijk, dan moet een begrafenis toch ook kunnen? Ik bedoel, zelfs dieren krijgen een begrafenis, het is een stuk elementeler dan het recht op samenwonen.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by Kira »

Daar zit wat in...

Alhoewel kapotte machines in de grond stoppen voor mij erg wreed zou zijn tegenover de natuur.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by NeeNee »

Kira wrote:Daar zit wat in...

Alhoewel kapotte machines in de grond stoppen voor mij erg wreed zou zijn tegenover de natuur.
Niet wreder dan doodskisten vol metaal.

Trouwens, wat mij betreft mogen ze ze ook gerust cremeren, of desnoods recycleren (dat doen ze met mensen tenslotte ook). Waar het mij om gaat is dat de resten behandeld worden alsof het gewoon rommel is, in plaats van het stoffelijk overschot van een gerespecteerd lid van de gemeenschap. Je zou verwachten dat ze toch tenmnste zijn vrouw de kans geven om afscheid te nemen en een rouwdienst houden of zo.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by Marv »

Goed punt, Neenee.
Het zijn die kleine puntje die de illusie van de mangawereld soms doorprikken.
Het is duidelijk dat die agent robot in vol 1, robbie, geliefd was door zijn vrouw en die agente leek ook bezorgd om hem. Dus dat ze hem bij het schroot gooien, vond ik nogal respectloos. Maar misschien is dat net de positie die robots bekleden in de maatschappij? Ze zijn zelfbewust geworden, verdienen dus een humane behandeling zoals onderdak, werk,... maar vermits het machines blijven en niet organisch zijn worden ze als zodanig behandeld eenmaal ze kapot zijn.

Toch, dat ze die memorychip van die agent robot niet bijhouden of checkten als onderdeel van een standaardprocedure vond ik maar slordig. Perfect bewijsmateriaal toch voor in de rechtbank enzo? Nu ja, mss hebben ze het gedownload. Ik overanalyseer weer? :P
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

Post Reply