Pluto ~[Glénat]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by NeeNee »

Marv wrote:Goed punt, Neenee.
Het zijn die kleine puntje die de illusie van de mangawereld soms doorprikken.
Het is duidelijk dat die agent robot in vol 1, robbie, geliefd was door zijn vrouw en die agente leek ook bezorgd om hem. Dus dat ze hem bij het schroot gooien, vond ik nogal respectloos. Maar misschien is dat net de positie die robots bekleden in de maatschappij? Ze zijn zelfbewust geworden, verdienen dus een humane behandeling zoals onderdak, werk,... maar vermits het machines blijven en niet organisch zijn worden ze als zodanig behandeld eenmaal ze kapot zijn.
Voor mij is een respectvolle behandeling van overledenen een essentieel onderdeel van een humane behandeling. Zoals ik al zei, zelfs geliefde dieren worden niet zomaar bij het vuil gegooid (maar dieren om te eten dan weer wel, dus met organisch of niet heeft het niets te maken).
Toch, dat ze die memorychip van die agent robot niet bijhouden of checkten als onderdeel van een standaardprocedure vond ik maar slordig. Perfect bewijsmateriaal toch voor in de rechtbank enzo? Nu ja, mss hebben ze het gedownload. Ik overanalyseer weer? :P
Misschien. Zijn vrouw zei dat het gemakkelijk te missen was als je er niet zelf bij was, om zo te zeggen.

Maar de resten hebben ze dan blijkbaar ook niet bijgehouden voor onderzoek. Forensisch bewijsmateriaal? Hallo? Als je de dader wilt vinden (en dat willen ze) kun je toch beter iets zorgvuldiger omspringen met de aanwijzingen.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by Marv »

Urasawa zal vast wel aan alles gedacht hebben. Te zien aan zijn verhalen, is hij geen slordig auteur. :P

Pluto 1:
Een eerste volume dat al in een schot in de roos is. Echt genoten van de manier waarop het verhaal rond North nr.2 zich ontwikkelde, en te denken dat ik dacht het de slechterik was in het begin. De introductie van Brando vond ik dan een stapje terug van de eerdere hoofdstukken, maar die opzet is nodig voor later. Is zijn vrouw eigenlijk een robot of mens?
Geestig dat Brussel ook de plaats van de eerste "robot gone haywire" zaak is. Nu ja, tis origineler dan de chocolade of bier referenties. :P
En vergis ik me of was die dokter uit Duncan's jeugd Black Jack?

Sffs eens aan vol 2 beginnen.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by Kira »

NeeNee wrote:Trouwens, wat mij betreft mogen ze ze ook gerust cremeren, of desnoods recycleren (dat doen ze met mensen tenslotte ook).
Ik bedoelde dus dat dat beter was :wink:
NeeNee wrote:Forensisch bewijsmateriaal? Hallo? Als je de dader wilt vinden (en dat willen ze) kun je toch beter iets zorgvuldiger omspringen met de aanwijzingen.
Bij die robot? Hadden ze niet eerst gekeken naar vingerafdrukken enzovoorts en hem dan pas gedropt? Ik weet het allemaal niet meer, het is een tijdje geleden dat ik hem las xD Maar, zoals Marv zegt, zie ik Urasawa niet zoiets lomp doen.

Ik neem mijn woorden terug als ze zouden beginnen over het tijdstip van overlijden bij een robot ofzo. (Of zie je zoiets in hun geheugen?)
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by NeeNee »

Kira wrote:
NeeNee wrote:Trouwens, wat mij betreft mogen ze ze ook gerust cremeren, of desnoods recycleren (dat doen ze met mensen tenslotte ook).
Ik bedoelde dus dat dat beter was :wink:
Maar dat verandert niets aan mijn punt dat hij een fatsoenlijke begrafenisdienst zou moeten krijgen.

NeeNee wrote:Forensisch bewijsmateriaal? Hallo? Als je de dader wilt vinden (en dat willen ze) kun je toch beter iets zorgvuldiger omspringen met de aanwijzingen.
Bij die robot? Hadden ze niet eerst gekeken naar vingerafdrukken enzovoorts en hem dan pas gedropt? Ik weet het allemaal niet meer, het is een tijdje geleden dat ik hem las xD Maar, zoals Marv zegt, zie ik Urasawa niet zoiets lomp doen.
Dan nog. Om bijvoorbeeld de vorm van de 'wonde' te kunnen vergelijken met de vorm van een potentieel wapen (om te zien of dat het wapen is dat gebruikt werd) is het toch handiger om het bewijsmateriaal bij de hand te houden? Zeker als het niet vergaat.

Ik neem mijn woorden terug als ze zouden beginnen over het tijdstip van overlijden bij een robot ofzo. (Of zie je zoiets in hun geheugen?)
Ja, het tijdstip waarop zijn systemen gestopt zijn...

Dat zou ik helemaal niet raar vinden.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by Kira »

NeeNee wrote:Maar dat verandert niets aan mijn punt dat hij een fatsoenlijke begrafenisdienst zou moeten krijgen.
Ik zei toch dat ik zoiets ook normaal vind? Ik bedoelde het toch.
NeeNee wrote:Dan nog. Om bijvoorbeeld de vorm van de 'wonde' te kunnen vergelijken met de vorm van een potentieel wapen (om te zien of dat het wapen is dat gebruikt werd) is het toch handiger om het bewijsmateriaal bij de hand te houden? Zeker als het niet vergaat.
Kan je zoiets zien bij robots? :o
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by NeeNee »

Kira wrote:
NeeNee wrote:Dan nog. Om bijvoorbeeld de vorm van de 'wonde' te kunnen vergelijken met de vorm van een potentieel wapen (om te zien of dat het wapen is dat gebruikt werd) is het toch handiger om het bewijsmateriaal bij de hand te houden? Zeker als het niet vergaat.
Kan je zoiets zien bij robots? :o
Je kunt toch zien of het mes in het gat past?

Bij robots is het zelfs nog veel gemakkelijker dan bij mensen. Vlees heeft nogal de neiging om te vervormen, en metaal niet.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by Marv »

//
Last edited by Marv on Sat Aug 13, 2011 20:06, edited 1 time in total.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by Marv »

///
Last edited by Marv on Sat Aug 13, 2011 20:05, edited 1 time in total.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by NeeNee »

^ Ik wil niet moeilijk doen, maar ik denk eigenlijk niet dat het de bedoeling is om reviews van de latere delen hier te posten als ze nog niet in het Nederlands verschenen zijn.

Je kunt een nieuwe thread maken in Manga Internationaal, of posten in Oververs 2011.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by Marv »

Yeah sure, ik dacht dat er mensen zouden zijn die de anderstalige versies al gelezen hadden ofzo.

Ik vond het gewoon logisch mijn Pluto stukjes in de Pluto topic te zetten zonder dat ik er bij nadacht dat het alleen voor de Nederlandstalige versie was. ;)
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by Marv »

Ik heb eergisteren in de Fnac even door volume 1 van Pluto zitten bladeren en het viel me op dat de vertaling goed gedaan was. Er was een bepaald deel in het Japans dat me opviel tijdens het lezen van vol 1 omdat het zo typisch Japans was geschreven dat ik dacht dat de vertaling wel vreemd of onnatuurlijk zou moeten zijn.
But lo and behold, heel elegant opgelost zonder een kink in de kabel te krijgen zeg maar.

Bij deze wil ik de vertaler even feliciteren daarvoor. :P

En ook, wanneer komt vol 2 nu uit?
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by Brook500 »

Marv wrote:En ook, wanneer komt vol 2 nu uit?
Hopelijk voor jou deze eeuw nog. :mrgreen:
Image

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by Marv »

Ik ben net een van de weinigen voor wie het niet echt uitmaakt, was gewoon nieuwsgierig.

(ik heb alle 8 de delen al)
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by Brook500 »

Marv wrote:Ik ben net een van de weinigen voor wie het niet echt uitmaakt, was gewoon nieuwsgierig.

(ik heb alle 8 de delen al)
Ik heb ze ook alle 8. Ben juist begonnen aan deel 2. :wink:
Image

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by Marv »

Hoe vind je het?

Ook interessant, mogelijke film die er van gemaakt gaat worden:

http://www.imdb.com/title/tt1754360/

http://en.wikipedia.org/wiki/Pluto_(film)

Op imdb krijgt het de vaagst mogelijke status. De rechten zijn aangekocht en de geruchtenmolen is op gang gekomen. Hopelijk wordt het geen ramp zoals die vorige Astro Boy CGI film. Triestige boel was dat.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

Post Reply