Pluto ~[Glénat]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by Brook500 »

Leuk dat er een LAM van gemaakt wordt. Ik weet niet hoe de Astro Boy-film was. Dus ik heb er geen vat op waarom die niet goed was. :?
Ik zal over de manga wel een review schrijven als ik die heb uitgelezen. :)
Image

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by Marv »

Het zal geen Blade Runner worden maar ik ben al blij als het geen I Robot wordt. :P
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by Marv »

Urasawa denkt blijkbaar dat Brussel in Duitsland ligt. En als een echte Belg moest ik dit toch even vermelden. :P
Kan ook zijn dat het een vergissing was aangezien het merendeel zich wel in Dusseldorf, Duitsland afspeelt. Zoals jullie wel gezien zullen hebben speelt het gesprek met de gevangen gehouden robot die gemoord heeft zich af in Brussel. In volume 8 staat er in het kadertje Duitsland dus was ie dat vergeten en heeft ie zich vergist? Waarschijnlijk.

Muggenziften? Damn straight.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by Brook500 »

Aangezien 't zich in de toekomst afspeelt kan 't zijn dat België niet meer bestaat & samengefuseerd is met Duitsland waardoor Brussel toch opeens bij Duitsland hoort. :roll:
Image

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by Marv »

Dat kan inderdaad. Zo had ik het nog niet bekeken.
Maar voelt dat niet een beetje willekeurig aan? Alles in de manga wijst er op dat Urasawa de bestaande geografie overneemt, Australië, VS (VS van Torakia in de manga), Irak (Perzië), Duitsland, Frankrijk, Nederland,...
Maar onder Brussel zet ie 'Europese Unie' in vol 1. Ik wist niet dat Urasawa een eigen mening had over de toekomst van België. :D
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by Brook500 »

Marv wrote:Maar onder Brussel zet ie 'Europese Unie' in vol 1. Ik wist niet dat Urasawa een eigen mening had over de toekomst van België. :D
Misschien dat hij nog gelijk gaat krijgen ook binnenkort. Dan hebben we in de toekomst eindelijk eens een fatsoenlijke regering. :black:
Image

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by mangazot »

Blijkbaar is deel 2 nooit in het Nederlands verschenen.
Image

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by Saki »

Brook500 wrote:
Marv wrote:Maar onder Brussel zet ie 'Europese Unie' in vol 1. Ik wist niet dat Urasawa een eigen mening had over de toekomst van België. :D
Misschien dat hij nog gelijk gaat krijgen ook binnenkort. Dan hebben we in de toekomst eindelijk eens een fatsoenlijke regering. :black:
Pas op wat je wenst.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by Brook500 »

Saki wrote:
Brook500 wrote:
Marv wrote:Maar onder Brussel zet ie 'Europese Unie' in vol 1. Ik wist niet dat Urasawa een eigen mening had over de toekomst van België. :D
Misschien dat hij nog gelijk gaat krijgen ook binnenkort. Dan hebben we in de toekomst eindelijk eens een fatsoenlijke regering. :black:
Pas op wat je wenst.
Hoop doet leven. :roll:
Image

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Pluto ~[Glénat]

Post by mangazot »

Brook500 wrote:Aangezien 't zich in de toekomst afspeelt kan 't zijn dat België niet meer bestaat & samengefuseerd is met Duitsland waardoor Brussel toch opeens bij Duitsland hoort. :roll:
Dat is tenslotte al twee keer gebeurd. :mrgreen:
Image

Post Reply