Bleach ~[Kana]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bleach ~[Kana]

Post by Koen »

Op 4 augustus 2010 verschijnt Bleach 12 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

In het vorige volume zagen we hoe Ichigo Renji versloeg. Deze laatste waarschuwt Ichigo voor één man: Kenpachi Zaraki. Wanneer Ichigo van zijn verwondingen hersteld is zet hij zijn weg naar Rukia verder en stuit hij op… Kenpachi Zaraki!

In de achtergrond sluimert er echter ook verraad en onenigheid in de rangen van de verschillende divisies. Er vallen slachtoffers onder de kapiteins…

Dit twaalfde volume van Bleach combineert keiharde actie, intrigerende complotten en flashbacks die het verleden van onze vrienden uitdiepen. Kortom, wederom een boeiend volume van deze topshonen.

En jawel, ook Kana blijft hoog niveau afleveren en levert alweer een foutloos boekje af.
motivatiedip. help!

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Bleach ~[Kana]

Post by Brook500 »

Heb ook deel 12 gelezen.
Eindelijjk het gevecht tussen Ichigo & Zaraki (één van mijn favoriete captains van de serie).
Ook Yachiru blijf ik grappig vinden (is ook één van weinige eigenlijk).
Kan al niet wachten op de rest van het gevecht.
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Bleach ~[Kana]

Post by Berserker500 »

Deel 12 gelezen. Het gevecht van Ichigo tegen Kenpachi is eindelijk begonnen. :D
Zeker nu alle kapiteins nu op volle kracht mogen vechten begint het nu wel leuk te worden.
Kana levert weer een mooie uitgave van Bleach. Op naar deel 13.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Bleach ~[Kana]

Post by Brook500 »

Bleach 13
Het gevecht tussen Ichigo & Kenpachi is na een hels gevecht gedaan.
Het verleden van Kenpachi & Yachiru komt even aan bod.
Leuk deel met veel slash-slash & toch nog plotdevelopment.
De cover blijft één van mijn favorieten.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bleach ~[Kana]

Post by Koen »

Op 13 oktober 2010 verscheen Bleach 13 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

Dit deel staat volledig in het teken van het gevecht tussen Ichigo en Kenpachi. Ichigo lijkt al snel het onderspit te moeten delven, maar een diepgravend gesprek met zijn zanpakutou lijkt hem nieuwe perspectieven te bieden. Verslaat hij de allersterkste kapitein?!

Op de achtergrond wordt er ook naarstig gewerkt aan de bevrijding van Rukia. Ichigo is immers niet de enige ryoka die Seireitei is binnengedrongen. Bovendien heerst er onrust en chaos in Seireitei na de moord op kapitein Aizen… Genoeg voer voor een spannend volume van Bleach!

Kana levert zoals steeds een foutloos boekje af en een extra pluim voor de vertaler en redacteurs die zich door de populariteitslijst hebben moeten worstelen!
motivatiedip. help!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Bleach ~[Kana]

Post by Berserker500 »

Deel 13
Het grootste deel van dit deel gaat over het gevecht van Ichigo tegen Kenpachi. Er wordt weer veel bloed vergoten in dit gevecht.
We komen ook iets te weten van het verleden van Yachiru en Kanpachi.
Op het einde van dit deel is er weer een character poll.
Ik vind wel dat de hoeveelheid personages in de poll een beetje overdreven zijn.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bleach ~[Kana]

Post by NeeNee »

Random comment: als zowel Kana als Viz aan dit tempo blijven verderdoen zal over 10 jaar de Nederlandse versie van Bleach de Engelse voorbijsteken.

Die dag wil ik meemaken. :mrgreen:

(Natuurlijk is Bleach tegen dan waarschijnlijk al lang gestopt... maar toch een leuk idee. :))

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Bleach ~[Kana]

Post by Koen »

Op 26 januari 2011 verschijnt Bleach 14 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer spannende volume!

Ichigo is zwaargewond en moet de strijd staken. Yoruichi slaagt er maar net in hem te redden en hem veilig onder te brengen in een kekkai waar hun vijanden hen niet kunnen vinden. Ondanks zijn levensbedreigende verwondingen wil Ichigo natuurlijk stante pede zijn vrienden te hulp schieten. Zij verkeren in groot gevaar. En dat is het moment waarop Yoruichi de tijd rijp acht om de ware gedaante achter de zwarte kat te onthullen…

Dit volume biedt alles wat we ondertussen van Bleach gewend zijn. Veel actie, een waaier aan nieuwe vijanden die geïntroduceerd worden, een verleden dat je telkens weer inhaalt… En een uitgeverij die een foutloos boekje aflevert.
motivatiedip. help!

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Bleach ~[Kana]

Post by Hercule »

NeeNee wrote:Random comment: als zowel Kana als Viz aan dit tempo blijven verderdoen zal over 10 jaar de Nederlandse versie van Bleach de Engelse voorbijsteken.

Die dag wil ik meemaken. :mrgreen:

(Natuurlijk is Bleach tegen dan waarschijnlijk al lang gestopt... maar toch een leuk idee. :))
Tite Kubo heeft laatst bevestigd dat Bleach nog minimaal 10 jaar doorgaat maar de Engelse versie van Bleach gaat inderdaad echt heel traag.
Het wordt tijd dat Bleach net als One-Piece en Naruto een speed-up krijgt want dit schiet niet op.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bleach ~[Kana]

Post by NeeNee »

Hercule wrote: Tite Kubo heeft laatst bevestigd dat Bleach nog minimaal 10 jaar doorgaat maar de Engelse versie van Bleach gaat inderdaad echt heel traag.
Het wordt tijd dat Bleach net als One-Piece en Naruto een speed-up krijgt want dit schiet niet op.
Het gaat niet heel traag... om de drie maanden is een heel redelijk tempo.

Kana is gewoon abnormaal snel. Of was, want het is intussen alweer veranderd.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Bleach ~[Kana]

Post by Brook500 »

Hercule wrote:
NeeNee wrote:Random comment: als zowel Kana als Viz aan dit tempo blijven verderdoen zal over 10 jaar de Nederlandse versie van Bleach de Engelse voorbijsteken.

Die dag wil ik meemaken. :mrgreen:

(Natuurlijk is Bleach tegen dan waarschijnlijk al lang gestopt... maar toch een leuk idee. :))
Tite Kubo heeft laatst bevestigd dat Bleach nog minimaal 10 jaar doorgaat maar de Engelse versie van Bleach gaat inderdaad echt heel traag.
Het wordt tijd dat Bleach net als One-Piece en Naruto een speed-up krijgt want dit schiet niet op.
10 jaar? Ik dacht dat het nog maar een jaar of 3 of 4 nog maar was. :?
Ik hoop dat Kubo met iets beters afkomt dan de laatste battle tegen Aizen. Slechter dan dat kan bijna niet. Alhoewel?
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Bleach ~[Kana]

Post by NeeNee »

Zolang mensen het blijven lezen kan hij doorgaan.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Bleach ~[Kana]

Post by Brook500 »

NeeNee wrote:Zolang mensen het blijven lezen kan hij doorgaan.
Dat is het hem juist. Ze blijven de serie gewoon volgen omdat ze het na zolang te hebben gelezen het einde van de reeks willen weten.
Dat is ook zowat mijn reden.
Image

User avatar
Hercule
Posts: 195
Joined: Sat Oct 30, 2010 23:25

Re: Bleach ~[Kana]

Post by Hercule »

Tite Kubo zei het laatst in een interview:
“It’s about halfway through the story at the moment.
[...]
At the very least, I’ll be doing it for another 10 years.”
Dat is het hem juist. Ze blijven de serie gewoon volgen omdat ze het na zolang te hebben gelezen het einde van de reeks willen weten.
Dat is ook zowat mijn reden.
Ik vind Bleach nog steeds leuk en in Japan is het ook nog steeds erg populair want Bleach staat geregeld op nr 1 in Shonen Jump
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Bleach ~[Kana]

Post by Berserker500 »

Naar mijn weten is Bleach toch al veel gezakt in verkopen hoor want als er één manga is die altijd op nummer één staat dan is het One Piece.

Post Reply