Casterman!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Casterman!

Post by Bart »

Bart wrote:Ik woon zowat tegenover stripwinkel Alex; ik kan even binnenwippen om te horen of 'Een stralende hemel' in stock is en hem dan voor je kopen en verzenden, indien gewenst. (Ik was hoe dan ook van plan morgen (zaterdag) strips te gaan kopen).
Alex had er nog 4; prijs 19,50 EUR.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Casterman!

Post by barbapapa »

Zou ik wel appreciëren, kun je even nagaan wat ik je dan zou moeten incl. verzending?

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Casterman!

Post by Berserker500 »

Ik heb een stralende hemel gelezen en ik geef Koen gelijk dat dit weer een Taniguchi is die je niet mag missen.
Het was een zeer sterk aangrijpend verhaal en ik kan alleen maar hopen dat dit niet het laatste is wat we te zien gaan krijgen van deze top mangaka.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Casterman!

Post by barbapapa »

Ik heb hem nu ook gelezen; het enigste wat ik kan zeggen is:
:bowdown: Taniguchi-sensei :bowdown:

Ben benieuwd waarmee Casterman nu op de proppen gaat komen... (even neuzen in de Franse catalogus)
Terre de Rêves (Inu wo Kau, letterlijk "zorgen voor een hond/een hond hebben") heb ik in het Engels gelezen, en die is ook wel énorm sterk. Verder lijkt Botchan me ook wel interessant, maar die is pas begonnen in het Frans...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Casterman!

Post by Koen »

Botchan is dat niet heel erg historisch en biografisch? Dat leek me een decennium geleden toen die voor het eerst in het Frans verscheen niet direct de meest toegankelijke titel... (Was toen niet bij Casterman)
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Casterman!

Post by barbapapa »

Ja, kan inderdaad misschien wat te berekend zijn tegenover zijn meer emotionele werken. (toch wel zijn grote kracht)

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Casterman!

Post by Marv »

Waarschijnlijk omdat Botchan geen origineel werk van Taniguchi is maar een adaptatie van Natsumi Soseki's roman. Die roman is idd een eeuw oud ofzo, Soseki leefde begin 20ste eeuw dacht ik en stierf heel jong.


(in before nobody cares )
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Casterman!

Post by Brook500 »

Ook 'Een Stralende Hemel' gelezen van onze vriend Taniguchi. :) Echt een fantastisch werk met veel emoties en spannend tot op 't einde.
Vooral het stukje dat de vrouw van Kazuhiro zijn dagboek aan 't lezen was, is zeer aangrijpend.
De boodschap van Koen dat iedere Taniguchi de moeite waard is om te lezen is zeker niet gelogen. :D
Image

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Casterman!

Post by Edward »

Een nieuwe taniguchi:

De stripseciaalzaak
Ook over Jirô Taniguchi hebben we nieuws. In maart komt Furari uit bij Casterman. Het is te vergelijken met het eerder uitgegeven De Wandelende Man, maar nu over een cartograaf in het Edo-tijdperk, het oude Japan. Lees mee: "Je zou Furari kunnen vertalen als 'op goed geluk', 'stuurloos'... Jirô Taniguchi neemt de lezer mee in de lange, rustige wandelingen van een vijftiger wiens naam niet vermeld wordt, maar waarvan iedere Japanner vermoedt dat het Tadataka Inô is, een beroemde landmeter en cartograaf die in het begin van de XIXe eeuw de eerste kaart van Japan tekende met behulp van moderne technieken en meetinstrumenten. Met zijn intuïtie en zijn onstilbare nieuwsgierigheid neemt deze pitoreske figuur ons mee op een ontdekkingstocht doorheen de verschillende wijken van Edo, zoals Tokio vroeger heette, en langs haar duizenden zaligheden
Bron: http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#Manga

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Casterman!

Post by Brook500 »

Alweer een Taniguchi! Joepi!!! :D
Image

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Casterman!

Post by barbapapa »

Super! Deze titel leek me al interessant toen ik hem zag op de site van Morning... Ook tof dat we een écht nieuwe Taniguchi krijgen.

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Casterman!

Post by Edward »

Ik weet niet of het al bekend was, Maar naast Furari zal in maart bij Casterman ook De Wandelende Man verschijnen voor respectievelijk 19.50 en 17.50

Bron: Stripspeciaalzaak

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Casterman!

Post by barbapapa »

Kopeuh.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Casterman!

Post by NeeNee »

Hadden we deze al?
http://www.stripspeciaalzaak.be/beelden ... 01-03N.pdf

Tekstje over de twee nieuwe albums.

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Casterman!

Post by Edward »

NeeNee wrote:Hadden we deze al?
http://www.stripspeciaalzaak.be/beelden ... 01-03N.pdf

Tekstje over de twee nieuwe albums.
Ja... die was zojuist 2 berichten geleken gepost: althans.. de albums die daarin omschreven worden :D

Post Reply