Kana NL

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana NL

Post by Koen »

misschien is het tekenend dat zelfs yugioh, toch gekend van de anime, hier niet genoeg verkoopt? geen idee...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kana NL

Post by NeeNee »

Maar van Naruto blijven ze wel elke twee maand een nummer uitpompen, dus dat moet het dan toch beter doen.

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Kana NL

Post by barbapapa »

Die crisis toch he. ;)
Volgens mij zit manga bij ons gewoon in een dipje; als de uitgeverijen sterk genoeg zijn op zich valt dit wel te overwinnen.
Mensen moeten er gewoon meer in aanraking kunnen komen. Ik zie hier nauwelijks anime op TV, hier moet iets aan gebeuren. Ok Death Note int Japans was een flater, maar je gaat me niet zeggen dat het niet mogelijk is de Engelse dubs van Naruto aan een Nederlandstalige zender te verkopen? Dat is toch een gegarandeerd succes.
Of als ik hier in Limburg bijvoorbeeld aan NL manga wil geraken, welke keuze heb ik dan? Een paar willekeurige volumes in de Carrefour, of Stripwinkel Bloomies te Genk, die nooit iets op tijd binnenkrijgt? Ik moet al speciaal naar Hasselt gaan, en daar ken ik ook maar 1 plaats waar ik het kan vinden.

We gaan toch niet het enigste debiele landje zijn waar manga niet doorbreekt? :mrgreen:
Zelfs in delen van Oost-Europa enzo ist rendabel...

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kana NL

Post by NeeNee »

Hier in Gent heb ik 5 stripspeciaalzaken op minder dan 10 minuten van mijn werk. xD

Ik zou verhuizen als ik jou was, barba. :wink:

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Kana NL

Post by barbapapa »

Voor mij persoonlijk maakt het niet veel uit. Als ik eens manga nodig heb bestel ik het vaak via Archonia.
Ik probeer me gewoon in te beelden dat ik iemand ben die elke maand zn Naruto, Shaman King, Bleach, etc etc nodig heeft. :P

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana NL

Post by Koen »

Ik denk dat barba toch wel een van de grote problemen aankaart: de zichtbaarheid. Mensen moeten nog in aanraking komen met het medium maar ze zien ze niet eens in de winkels liggen? Mensen die er vaag iets van gehoord hebben, of weten dat er 'een mangastrip is van yugioh'... die moeten die boekjes ook eens te zien krijgen... die zijn nog niet zo verkocht dat ze er zelf al actief op zoek naar gaan... manga terug in de standaard boekhandels zou al een enorme boost geven... maar ja, daar zijn ze hoogstwaarschijnlijk verwijderd omdat ze niet goed genoeg verkochten en zo kom je in een vicieuze cirkel waar je maar heel moeilijk uitkomt... en waar anime op tv misschien de enige oplossing voor zal blijken te zijn...
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Kana NL

Post by Wimpuls »

Die zichtbaarheid... Ik moet ook naar Brussel om iets te vinden. Die vuile Standaard Boekhandel in Meise heeft niks en die ouwe trees met haar boekenwinkel al zeker niet. Daarom val ik al eens snel de stripbib binnen (en koop ik dus niks).

En anime, wa is da :?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana NL

Post by Koen »

Ik vraag me af of - in onze buurt, Wimpuls - Philbo veel manga heeft. Een (ondermeer) stripwinkel in Vilvoorde waar ik indertijd de eerste Gen heb besteld. Nu bestel ik alle NL releases die ik niet krijg via recensie-exemplaren bij m'n Standaard filiaal - dat door dezelfde bevallige dame wordt uitgebaat als de SB in Meise :P (Ze hebben daar in de Boechtstraat trouwens weer wat actie gehad gisteren...)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana NL

Post by Koen »

Wimpuls wrote:En anime, wa is da :?
Het is echt een merde om hier aan een schappelijke prijs anime te vinden. Zelfs op Archonia vind je nauwelijks je gading. Kaze releases met NL ondertitels die echter niet via Filmfreaks verdeeld worden zijn gewoon onvindbaar. En dan zeggen dat ze niet verkopen... Tja...

Naast een tijdschrift en uitgeverij moet Mangaheuvel zich misschien ook opwerpen als keten van winkels...?
motivatiedip. help!

User avatar
aya
Posts: 98
Joined: Sun Nov 16, 2008 19:55
Location: gent
Contact:

Re: Kana NL

Post by aya »

ik koop mijn anime's meestal op de beurs in Parijs of wel in brussel bij SDT en de laaste dvs zijn nederlands ondertiteld .
meestal zijn dat reeksen van kaze maar ze zijn niet altijd goedkoop . Nu voor mij hoeft het niet echt die nederlandse ondertitelen maar het is wel handig als mijn man mee kan kijken . nu voor de fans van code geass de 3 boxen zullen Nederlandse ondertitelen hebben .
Il n'est rien de plus précieux que le temps, puisque c'est le prix de l'éternité."

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Kana NL

Post by Edward »

Net zoals de film L, Change the world. Volgens Kaze website krijgt deze ook NL subs...

Nu ontopic:

De slechte zichtbaarheid van manga's herken ik wel. Ik moet zelf al gauw naar zwolle toe (half uur reizen) wil ik mijn manga collectie kunnen blijven aanvullen. Zwolle heeft sinds een tijd de mangamazing. Daarvoor kon je enkel bij Waanders aan je Nederlandse manga komen. Waanders bied enkel Kana titels. Voor Glénat titels kan ik in de wijde omtrek niets krijgen. Enkel de mangamazing heeft ze. Om die reden ben ik daar inmiddels ook vaste klant. Verder in de kop van overijssel is geen manga te vinden. Ik kan nog naar Kampen (de fantast, maar dan kan ik net zo goed naar de mangamazing: zelfde bedrijf). Verder zit er op zijn vroegst iets in Groningen of Leeuwarden. Dit is vanaf mij ook minimaal 40 minuten tot een uur reizen..

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kana NL

Post by NeeNee »

Kana, zou je ons kunnen vertellen wanneer de volgende nummers van alle lopende reeksen gaan verschijnen? Of iets over het nieuwe release-schema?

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Kana NL

Post by Edward »

Ik kwam vandaag een 2e druk tegen van Death Note deel 12.

Betekent dit dat enkel deel 1 en deel 12 een herdruk hebben? Of zijn er meer delen van deze serie (of andere series) die een herdruk kennen

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana NL

Post by Koen »

Ik zag vandaag een erg grote reclamebanner voor Kana in Het Nieuwsblad. Leuk!
motivatiedip. help!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Kana NL

Post by Edward »

wat stond erbij??

Post Reply