Glénat Benelux

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Glénat Benelux

Post by Koen »

Rik van stripwinkel De Poort laat via Facebook weten dat er nog Glénats kunnen worden opgehaald bij de distributeur deze week. Dus wie weet is het alles dat gepland was voor oktober? Geen idee...
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Glénat Benelux

Post by Koen »

(Ik kan me voorstellen dat je met Pluto toch wilt uitpakken op de Boekenbeurs dus die zal er wel bij zijn, vermoed ik.)
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Glénat Benelux

Post by Koen »

Ik denk dat ze er dus allemaal nog aankomen:

http://www.depoort.com/pdf/sdlc_nl_20okt_2009.pdf
motivatiedip. help!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Glénat Benelux

Post by Edward »

Ik heb de onderstaande email vanmorgen naar Glénat gestuurd. Ik heb de reeks SHTBJ volledig gelezen. Gisteravond belandde ik bij deel 13 en werkelijk waar: Ik SCHROK!!
Zo'n slechte uitgave van Glénat he ik nog nooit gezien
Hoi Glénat

Voor een week terug heb ik mij Say Hello To Black Jack volume 13 aangeschaft. Jullie hebben je de afgelopen tijd als een sterke uitgever geprofileerd.
Waar jullie voorheen nog veel fouten hadden in de volumes, valt dat de laatste tijd zeer mee. Dat is er positief. Tot ik SHTBJ 13 las.
Waar de eerste 12 delen (naast enkele taalfouten) werkelijk waar subliem waren, heb ik mij zeer geërgerd aan de uitgave van deel 13.

Er zitten veel storende druk en zetfouten in. Daarnaast zie je op elke bladzijde een soort blokjesstructuur terug in de tekeningen, welke in de eerste 12 delen niet aanwezig is.
Deze structuur zorgt er voor dat de 'kracht' die de tekeningen normaal uitspreken volledig ontnomen worden. Het is geen plezier om een dergelijk volume zo te moeten lezen.
Zeker niet bij een Inhoudelijke toprelease als Say Hello To Black Jack. Ik kan me voorstellen dat de serie niet zo goed loopt, maar dat is geen reden om het werk naar mijn idee af te raffelen.

De fouten waar ik mij zeer aan stoor
- De blokjesstructuur door het hele boekje heen
- De druk en zetfouten door het boekje heen: voorbeelden: de titel van hoofdstuk 119, 121, 122, 123, 125
- Het feit dat er op blz 191 in het groot de japanse tekst is blijven staan en dat de nederlandse tektst er in het zwart naast staat (op een zeer donkere achtergrond).

Wel mijn complimenten voor de vertaling, want dit volume leest qua tekst wel goed weg.

Ik vraag aan u wat u hier aan kunt doen. Ik heb nu een volume aangeschaft en ik ben er niet tevreden over.
Ik heb verscheidene mangareeksen van u in de kast staan (o.a. 20th century boys, One piece, berserk) en ben tot dusver altijd tevreden geweest.
Dit is de eerste keer dat ik mij beklaag bij u, omdat ik kleine foutjes niet storend vind, maar er in dit volume teveel verkeert gaat.

Wat kunt u hier voor mij in betekenen?

Groeten,
...
Ik werd door Glénat verwezen naar Heloise Dautricourt i.v.m. het vertrek van Vanessa. Geen idee wie dat is.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Glénat Benelux

Post by Koen »

Héloïse is de vervangster van Vanessa, zij heeft haar takenpakket overgenomen.
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Glénat Benelux

Post by barbapapa »

De zwakke uitgave van volume 13 was me ook opgevallen, ja.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Glénat Benelux

Post by Koen »

De Poort:
De laatste Nederlandstalige manga voor dit jaar van Glénat zijn Black cat-6, Hoshin-7, Marmalade boy-8, Kenshin-6, DNAngel-10, Fruits basket-9, Neon Genesis Evangelion-10 en Dragon Ball - Ultimate edition-5.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Glénat Benelux

Post by NeeNee »

Op 9/12 om precies te zijn volgens de website van Glenat (waar ze overigens Kenshin vergeten zijn. Tja).

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Glénat Benelux

Post by Koen »

kenshin staat toch ook aangekondigd? ok, niet bij te verschijnen maar daar kunnen er maar tien op, wel in de catalogus ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Glénat Benelux

Post by NeeNee »

Dan moeten ze te verschijnen gewoon groter maken. :D

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Glénat Benelux

Post by Koen »

die 'te verschijnen' is idd wel erg random door die beperking van tien releases :black:
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Glénat Benelux

Post by NeeNee »

Is er nu eigenlijk nog iemand als Vanessa/Héloïse?

Die laatste mail via Aniway werd ondertekend met Hadelin del Marmol, Managing director. Wat was Vanessa's job?

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Glénat Benelux

Post by Koen »

ik heb nog altijd geen antwoord op m'n email :o

hadelin del marmol is het commerciële, dacht ik, paul herman editoriale... vanessa/héloïse waren de assistentes... nog geen idee dus of er al een vervanger is...
motivatiedip. help!

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Glénat Benelux

Post by barbapapa »

Ik heb pas (vorige week) nog een bestelbon gekregen in de post, van Glénat.
Dus mailtje gestuurd voor wat meer uitleg, maar ook nog altijd geen antwoord gehad. :lol:

Post Reply