Detective Conan ~[Kana]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Detective Conan ~[Kana]

Post by Koen »

FB vond ik een redelijk goede manga... alleen was het al erg om me door alle fouten van volume 1 te worstelen, als je weet dat volume 2 nog erger was qua fouten heb ik niet veel zin eraan te beginnen. ik wil die fouten er immers uithalen en dan is een lectuur zwaarder dan als je het gewoon leest zonder notities te nemen... (dat is één van dé redenenen waarom er zoveel meer kana manga's geminireviewed worden ivm de glénat manga's)

Btw, er komen nog mini-reviews van conan aan... heb er zin in gekregen dankzij de eerste film die ik onlangs gezien heb en de manga ontpopt zich blijkbaar als de nieuwe reeks die ik wil 'bijwerken'... ik zou misschien een mini-review topic moeten openen waarin jullie requests kunnen posten of zo, zou mn motivatie ms ten goede komen ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: Detective Conan ~[Kana]

Post by Wimpuls »

Conan 7->9

Ha, dit is echte doorzak-manga: gewoon bladeren en rustig opgaan in de verhaaltjes. Het is nooit té vergezocht en het blijft steeds vermakelijk.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Detective Conan ~[Kana]

Post by Brook500 »

Conan blijft een van mijn favoriete shonen-manga. Ik zou het zelf in de top 5 kunnen plaatsen. De humor blijft gewoon bangelijk na iedere chapter & de moorden worden als maar ingewikkelder.
Ik kan niet wachten tot volgende maand op deel 13. Ik heb ondertussen wel al een voorsprong tegenover Kana omdat ze de serie een tijd niet meer zo snel uitgegeven hadden.
De bijkomende personages worden hoe langer hoe beter zoals The Kid, Haibara, Sato.
Image

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Detective Conan ~[Kana]

Post by pietel »

Misschien moet ik die Conan nog eens een kans geven. Ik heb vier boekjes gelezen en ik vond vooral het hoofdpersonage maar niks: een kleine arrogante uk met een lelijk groot hoofd.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan ~[Kana]

Post by NeeNee »

Arrogant? Hm, misschien een beetje. Maar hij heeft dan ook wel reden om trots op zichzelf te zijn.

Ik heb er nooit last van gehad. Maar het wordt nog leuker als Hattori erin komt, dan heeft hij zijn gelijke gevonden.

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Detective Conan ~[Kana]

Post by Berserker500 »

Hij is misschien wel een beetjes arrogant maar lost hij de zaken dan toch wel op wat je van Mouri niet kan zeggen. :D

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Detective Conan ~[Kana]

Post by Brook500 »

Conan is misschien een heel klein beetje arrogant, maar voor een iemand van jonge leeftijd heeft hij wel een redenen aangezien dat bijna heel de politie vol idioten zit (buiten een paar).
En trouwens Conan heeft geen lelijke kop, maar een verdomd slim hoofd.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan ~[Kana]

Post by NeeNee »

Over tekenstijl valt niet te discussiëren. :)

Maar zijn arrogantie wordt in elk geval niet erger, dus ik zou zeggen, geef het nog een kans. Nummer 12 bijvoorbeeld, die vond ik erg goed. Als je daar nog niet met Conan gaat meeleven, is het hopeloos. (Wel tot het einde doorlezen, want in het eerste verhaaltje is hij arrogant. :mrgreen:)

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Detective Conan ~[Kana]

Post by Brook500 »

Of gewoon blijven doorlezen tot deel 16 want daar verschijnt The Kid. En iets later volgen de coole stukken elkaar op.
Image

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Detective Conan ~[Kana]

Post by pietel »

ik wil het zeker proberen, want er zitten wel veel leuke elementen in de manga. en het leest ook tamelijk snel, dus tot 12 moet lukken.
Oh en dat is toch wel toevallig juist waar ze zitten met de kana-uitgave.

ach ik heb nog massa's tijd als ik de nederlandse uitgaven wil volgen. deel 16 is pas voor lente 2011 ofzo.
tegen dan ben ik misschien al lang overtuigd.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan ~[Kana]

Post by NeeNee »

pietel wrote:ik wil het zeker proberen, want er zitten wel veel leuke elementen in de manga. en het leest ook tamelijk snel, dus tot 12 moet lukken.
Oh en dat is toch wel toevallig juist waar ze zitten met de kana-uitgave.
Dat is niet toevallig, ik volg de Kana-uitgave.

Je hoeft overigens niet noodzakelijk tot 12 te lezen. Het zijn voor het grootste deel losse verhaaltjes, dus je kunt zo'n beetje gelijk waar inspringen (ik ben destijds begonnen met nr. 27, geloof ik. Of was het 28? :P). Misschien wel best eerst deel 10 lezen, want daar komt Heiji er voor het eerst in.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan ~[Kana]

Post by NeeNee »

pietel wrote:ach ik heb nog massa's tijd als ik de nederlandse uitgaven wil volgen. deel 16 is pas voor lente 2011 ofzo.
tegen dan ben ik misschien al lang overtuigd.
Bedoel je niet 2012? De reeks verschijnt tegenwoordig nog maar om de vijf maanden.


Beschrijving van nummer 13:
Mangakana wrote:Op een regenachtige avond zijn Conan en Ran zijn te gast in het strandhuis van Sonoko... Conan ziet hoe de verloofde van Sonoko's oudere zus z'n vader doodt... of toch niet? Bij hun terugkeer zijn ze getuige van de zelfmoord van een illustratrice. Zelfmoord? Conan heeft zo z'n bedenkingen... De professor organiseert voor de jonge detectives een bezoek aan een filmstudio. Iedereen heeft het erg naar zijn zin, tot voor hun ogen een monster een producer doodt...
:drool:

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Detective Conan ~[Kana]

Post by Berserker500 »

Laten we hopen dat tempo ooit terug omhoog gaat. :D

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Detective Conan ~[Kana]

Post by Koen »

Op 7 mei 2008 verscheen Detective Conan 5 in het Nederlands. Lees hier de review van dit alweer ingenieuze volume!

Conan en Ran worden door Sonoko uitgenodigd op een afgelegen vakantiehuis. De zus van Sonoko organiseert er een reünie voor de studenten van de filmclub waar ze vroeger lid van was. Maar de reünie loopt volledig uit de hand wanneer een van hen op gruwelijke wijze in stukken wordt gehakt door een mysterieuze omzwachtelde man!

In het tweede verhaal van dit volume mag Shinichi nog eens op de voorgrond treden. Een gelukkig weerzien met Ran wordt het uiteraard niet. In het derde verhaal is het al evenmin een gelukkig weerzien met de zwartepakkenmannen die de waarheid rond Conan achterhaald hebben! Kan Conan zich redden?

Detective Conan blijft verplicht leesvoer voor de detectivefans maar deeltjes zoals dit maken de reeks ook een must have voor de mangafan in het algemeen. En ook Kana houdt het kwaliteitslabel intact door wederom een foutloos boekje af te leveren. Meer van dat!
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Detective Conan ~[Kana]

Post by NeeNee »

Koens tempo in elk geval wel. :D

Post Reply