Berserk ~[Glénat]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Berserk ~[Glénat]

Post by Edward »

Dat klinkt goed Berserker500. Ik ben heel benieuwd naar deel 16. Berserk is zeker één van mijn favorieten in NL.

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Berserk ~[Glénat]

Post by PrIEsTER »

En door de elfjes blijf je in de Kerstmis-sfeer... :shock:

Het nieuwe nummer lacht me ook al toe!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Berserk ~[Glénat]

Post by NeeNee »

^ Vrede voor alle mensen van goede wil?

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Berserk ~[Glénat]

Post by PrIEsTER »

NeeNee wrote:^ Vrede voor alle mensen van goede wil?
En het hoofd eraf van alle anderen :twisted:

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Berserk ~[Glénat]

Post by PrIEsTER »

Deel 16

Het is weer volop genieten van Guts. De tekeningen worden steeds beter en de stijl blijft uniek.
Het einde van de elfenkoningin wordt ingeleid en de troepen van de Kerk komen in beeld (dit wordt weer "lachen").

Wat een super-reeks. De overdreven blood and gore maken het mogelijk om alles te kunnen relativeren en de simpele (maar boeiende) verhaallijnen, maken alles gemakkelijk te volgen (wat ook eens een verademing is binnen de manga :) )

Als Glenat, zoals aangekondigt, in januari het nieuwe deel op de markt krijgt, zal ik een blij mens zijn :bday:

PS: deze manga kostte mij maar 6euro (in de welbekende winkel)!

:twisted: :twisted: :twisted:

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Berserk ~[Glénat]

Post by PrIEsTER »

PrIEsTER wrote:Als Glenat, zoals aangekondigt, in januari het nieuwe deel op de markt krijgt, zal ik een blij mens zijn :bday:
Ik ben dus een blij mens :lol:

Deel 17

Dit deel hangt niet zo 'simpel' samen als de eerdere volumes (=niet enkel hersenloos slashen). We volgen deze keer niet enkel Guts, maar verschillende nevenfiguren worden ook belicht, en er worden een heleboel nieuwe personages geintroduceerd.
Een maf deel, waarin ik vooral benieuwd ben geworden naar de evolutie van dame Farnese in de toekomst. Ook gebeurt er van alles met de omgeving en merk je dat er weer een nieuw rad van avonturen op gang zal komen.


PS: Momenteel staan er geen nieuwe volumes van Berserk op de planning voor dit jaar. Laat ons hopen dat Glenat zich ook dit jaar niet aan de planning houdt. (PS: One Piece staat nu ook al op maart op de Glenat-website :bday: )

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Berserk ~[Glénat]

Post by Koen »

Op 7 december 2011 verscheen Berserk 16 in het Nederlands. Lees hier de review van dit epische volume!

De cyclus van de verloren kinderen komt ten einde in dit zestiende volume van Berserk. Guts laat de haat nog eens goed door zijn hart stromen om af te rekenen met Rosine. Toch opent hij ook zijn hart… Heel zwart/wit zoals we hem kennen. Geen grijs voor Guts!

Via een vlotte overgang belanden we in de volgende cyclus, die van de geketenden, waarin de troep van de heilige stalen ketenen een belangrijke rol zal spelen. Zij zitten met een pauselijk mandaat achter de zwarte krijger aan. Ik moet er geen tekeningetje bij maken wie daarmee bedoeld wordt, vermoed ik?

Berserk blijft de lezer beklijven. Het ritme doet je steeds sneller de pagina’s omslaan om te weten wat er verder gebeurt, maar op tijd en stond hou je gewoon ook even halt om de prachtige plaatjes van Miura te bewonderen. Absolute top!

Klein foutje op pagina 225 ‘je denk(t)’, maar voor de rest weer een prima uitgave.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Berserk ~[Glénat]

Post by Koen »

Op 18 januari 2012 verscheen Berserk 17 in het Nederlands. Lees hier de review van dit epische volume!

Guts werd zwaargewond gevangen genomen door de troep van de heilige stalen ketenen. Uiteraard zou Guts niet de vermaarde zwarte krijger zijn mocht hij zich geen weg weten te banen uit zijn benarde situatie. Om zijn aftocht te beveiligen ontvoert hij Farnese, de jonge aanvoerster van de troep. Maar het is nacht en de demonen zoeken een prooi…

De cyclus van de geketenden komt ten einde in dit volume en wordt opgevolgd door de cyclus van de geboorte. De bewoners van Midland dromen immers allemaal over de wedergeboorte van een valk…

Berserk blijft een reeks die boekje na boekje een erg hoog niveau haalt. We belanden hier in een volledig nieuwe cyclus die dat niveau hopelijk aanhoudt. Met de terugkeer van bevallige Casca hopen we het beste!

Pieter van Oudheusden levert net geen foutloos boekje af voor Glénat. Op pagina 114 staat een dt-fout (geschied(t)).
motivatiedip. help!

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Berserk ~[Glénat]

Post by mangazot »

Is die serie Berserk nu compleet in het Nederlands? Ik denk dat er 18 dln zijn, maar is ze daarmee compleet?
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Berserk ~[Glénat]

Post by NeeNee »

Berserk loopt nog steeds in Japan (37 volumes dusver), dus nee, niet compleet. Nog lang niet compleet.

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Berserk ~[Glénat]

Post by mangazot »

Kentaro Miura is op 6 mei 2021 overleden.
Image

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Berserk ~[Glénat]

Post by Tamara »

Ik verwachtte al jaren dat Berserk nooit afgemaakt zou worden, maar ik had niet verwacht dat dit de uiteindelijke reden zou zijn...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Berserk ~[Glénat]

Post by Koen »

Amper 56 jaar, toch nog érg jong... :cry:
motivatiedip. help!

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Berserk ~[Glénat]

Post by Gurenn »

Koen wrote:
Fri May 21, 2021 12:16
Amper 56 jaar, toch nog érg jong... :cry:
54...

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Berserk ~[Glénat]

Post by Ash Ketchum »

Inderdaad erg jong, en het is dan ook niet verwonderlijk dat veel mensen meteen toch ook dachten aan andere langlopende series die maar geen eind lijken te krijgen (Hunter X Hunter, Glass Mask etc.). Agatha Christie had tijdens de oorlog al de laatste delen van Poirot en Ms Marple geschreven en bij de notaris achtergelaten omdat ze vreesde dat ze de oorlog niet zou overleven, maar tjah, wie verwacht nou om 'in gewone omstandigheden' op zo'n jonge leeftijd te sterven...

Post Reply