Berserk ~[Glénat]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Berserk ~[Glénat]

Post by Edward »

Koen wrote:volgens mij zijn alle data op de SSZ achterhaald Edward... die worden gewoon niet aangepast (waarschijnlijk omdat glénat ze niet rechtzet ma soit)
Ik denk dat ze niet heel erg achterhaald zijn, mijn argument is vooral omdat de datum van Berserk 13 er nog maar sinds ene paar dagen op staat, alle releases die er al op stonden worden naar mijn idee ook niet aangepast;). Nu er weer enkel volumes verschijnen van Glénat, heb ik er wel watmeer vertrouwen in;)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Berserk ~[Glénat]

Post by Koen »

ik heb er ook vertrouwen in dat berserk 13 zal verschijnen, maar ik kan me moeilijk inbeelden dat ze vóór september nog 12 gaan uitbrengen als de uitgaven tem. juli zowat bekend zijn ;) but i sure hope they prove me wrong! :D
motivatiedip. help!

synbiote
Posts: 8
Joined: Mon Oct 13, 2008 12:16
Location: Peer België

Re: Berserk ~[Glénat]

Post by synbiote »

bedankt voor de info Koen!! ik kijk al meteen uit naar Angel Sanc..

en de volgende Berserk.. 12 zou dan ergens in july augustu moeten uitkomen..jammer..want ik kijk er al naar uit.

timhardt
Posts: 24
Joined: Wed Mar 03, 2010 19:44

Re: Berserk ~[Glénat]

Post by timhardt »

Ik wil niet negatief klinken, maar ik zie het niet zo positief in wat berserk betreft.
Ik weet van Glénat dat je de nieuwe berserk (deel 12 dus) niet voor oktober moet verwachten.
Ze zitten daar met een personeelstekort wat vertalen betreft.
20 CB zou voor juli zijn (reken dus maar september), die zie ik nog volledig vertaald geraken, nog 6 delen en ze zijn er.
Voor Berserk, een ongoing serie die inmiddels 33 delen kent, zal ik tegen dit tempo dat deel kunnen lezen als ik met pensioen ben.

Het spijt me, ik kan er niet op wachten, ik ben dan ook overgeschakeld op de engelse uitgave.
De enige NL serie die ik nog volg is 20 CB, al de rest is afgerond. Nieuwe series ga ik ook in de Engelse taal volgen.
Als je ziet in welk tempo Pluto daar is uitgegeven, dan weet je het wel.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Berserk ~[Glénat]

Post by Koen »

Hebben ze een vertalerstekort? Volgens mij is gewoon hun redactie-assistente weg (de opvolgster van Vanessa)... en verloopt het daarom allemaal wat moeizamer. Ik begrijp dat je niet kan wachten maar zolang Berserk sneller uitkomt bij ons dan in Japan, halen we ze traag maar zeker in, he. En sneller dan Berserk in Japan is zelfs voor Glénat haalbaar ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Berserk ~[Glénat]

Post by Berserker500 »

Deel 12 en 13 gelezen.
De bende van de Valk denkt over wat ze nu gaan doen nu ze Griffith terug hebben en dan breekt de Eclipse aan.
Het komt tot een bloedige strijd tussen de troepen van de valk een leger van demonen.
Dit is zeker geen gevecht voor gevoelige lezers. Wie zal er dit bloedbad overleven?
We komen nu eindelijk te weten waarom Griffith een demon is geworden en waarom Guts uit is op wraak.
Nu het verleden min of meer achter de rug is zien we binnenkort Guts terug als de zwarte krijger.
Hopelijk moeten we niet te lang wachten op deel 14.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Berserk ~[Glénat]

Post by Brook500 »

Berserk 12
Griffith heb op mysterieuze wijze de Behelit weer in zijn handen gekregen.
Daarna komt de eclipse eraan met een verschijning van 4 demonen & voor de bende staat iets gruwelijks te wachten.
Image

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Berserk ~[Glénat]

Post by Brook500 »

Berserk 13
De overlevenden van de Valkentroep proberen in leven te blijven tegen de demonen.
Buiten de wervelwind zijn de Skullknight & Zodd aan 't vechten 'op leven & dood'.
Griffith krijgt zijn recente gedaante.
Image

User avatar
Gilles
Posts: 95
Joined: Fri Oct 05, 2007 19:12
Location: Torhout, West-Vlaanderen, België
Contact:

Re: Berserk ~[Glénat]

Post by Gilles »

Een stomme vraag misschien, maar hoe spreek je Berserk nu eigenlijk precies uit? Ik spreek het altijd uit precies zoals ik het lees.
Dat is een beetje ironisch, want Guts spreek ik dan weer uit op z'n Amerikaans (ingewanden).

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Berserk ~[Glénat]

Post by Brook500 »

Gilles wrote:Een stomme vraag misschien, maar hoe spreek je Berserk nu eigenlijk precies uit? Ik spreek het altijd uit precies zoals ik het lees.
Dat is een beetje ironisch, want Guts spreek ik dan weer uit op z'n Amerikaans (ingewanden).
Van Wikipedia gehaald:
- Berserk (ベルセルク, Beruseruku)
- Guts (ガッツ, Gattsu)


Ik heb ooit ergens de betekenissen van die woorden gezien, maar kan ze niet meer terugvinden.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Berserk ~[Glénat]

Post by Koen »

Ik spreek het als Buirzuirk uit, zowat Engels denk ik dat dat moet voorstellen :lol:
motivatiedip. help!

User avatar
Drazic
Posts: 140
Joined: Sat Feb 18, 2006 20:45
Contact:

Re: Berserk ~[Glénat]

Post by Drazic »

Brook500 wrote:
Gilles wrote:Een stomme vraag misschien, maar hoe spreek je Berserk nu eigenlijk precies uit? Ik spreek het altijd uit precies zoals ik het lees.
Dat is een beetje ironisch, want Guts spreek ik dan weer uit op z'n Amerikaans (ingewanden).
Van Wikipedia gehaald:
- Berserk (ベルセルク, Beruseruku)
- Guts (ガッツ, Gattsu)


Ik heb ooit ergens de betekenissen van die woorden gezien, maar kan ze niet meer terugvinden.
ber·serk   
[ber-surk, -zurk] Show IPA
–adjective
1.
violently or destructively frenzied; wild; crazed; deranged: He suddenly went berserk.

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: Berserk ~[Glénat]

Post by Bart »

Een berserker was indertijd een vikingkrijger die middels pepmiddeltjes zich tot een dolle razernij wist te bewegen, alvorens zich in het strijdgewoel te storten. Traditioneel droegen berserkers een berenvel - de eerste lettergreep uit het woord betekent ook "beer"...

Björn uit Vinland Saga is trouwens een berserker.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Berserk ~[Glénat]

Post by NeeNee »

Gilles wrote:Een stomme vraag misschien, maar hoe spreek je Berserk nu eigenlijk precies uit? Ik spreek het altijd uit precies zoals ik het lees.
Dat is een beetje ironisch, want Guts spreek ik dan weer uit op z'n Amerikaans (ingewanden).
Het zijn allebei Engelse woorden, dus ik vermoed dat je het zou moeten uitspreken als be-zurrk (met doffe e).

Ik zeg gewoon ber-serk, op z'n Nederlands. :P

User avatar
Gilles
Posts: 95
Joined: Fri Oct 05, 2007 19:12
Location: Torhout, West-Vlaanderen, België
Contact:

Re: Berserk ~[Glénat]

Post by Gilles »

Tiens, mijn oorspronkelijk idee was dus toch juist. Ik was gewoon niet zeker dat het woord echt met een R werd gespeld, ik vind niet echt dat die klank er goed uitkomt.
Maar enfin, negen kansen op tien blijf ik het gewoon zeggen zoals Neenee. 'k Wilde het nu gewoon eens zeker weten :P

Post Reply