One Piece ~[Glénat]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by barbapapa »

One Piece is de enigste reeks die fris blijft. Al de andere shounen kunnen hier een puntje aan zuigen.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by NeeNee »

Fris hoezo? Ik zie niet echt in hoe het minder repetitief is dan, zeg maar, Dragon Ball. (Dat is geen belediging, I love DB.)

Ik zit natuurlijk ook nog niet zover. Men heeft mij verzekerd dat de beste stukken nog moeten komen. :wink:

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by barbapapa »

Mja, dat kan je alleen maar te weten komen nadat je al 50-60 volumes gelezen hebt. :)
Dragonball merk je gewoon een sleur, maar bij One Piece heb ik dat echt nauwelijks tegengekomen. Van het moment dat je een bepaalde saga beu bent, heruitvindt Oda de reeks gewoon.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Wimpuls »

+/- mee eens. Ik vind verder geen recente shounens die nog boven de middelmaat uitstijgen. Een echte saga, die even natuurlijk groeit als One Piece: toon ze mij 8). Ik heb als veteraan ook geen geduld/begrip meer voor reeksen die 'binnen 10 boekskes echt wel supergaaf zijn'.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Koen »

Op 18 november 2009 verscheen One Piece 10 in het Nederlands. Lees hier de review over dit erg spannende volume!

Onze vrienden zijn allemaal aangekomen in Arlong Park. Luffy slaagt er echter in zich gedurende de eerste minuten van het gevecht reeds buitenspel te zetten. De rest van de crew moet het alleen opnemen tegen de luitenanten van Arlong… Kunnen ze tijd winnen tot Luffy weer van de partij is?

Het gevecht tussen Luffy en Arlong is onvermijdelijk. Maar vooraleer de twee kemphanen hun gevecht aanvangen, zijn het de luitenanten die de degens kruisen. Ook die gevechten zijn echter vermakelijk om volgen…

Geen paginanummers in dit volume maar dat weerhoudt me er niet van om enkele foutjes opgemerkt te hebben:

Bonuspagina hoofdstuk 82: ‘afgeweest’, moet van elkaar
Begin hoofdstuk 88: word(t) wakker
Begin hoofdstuk 89: praat(s)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by NeeNee »

Wimpuls wrote:Ik heb als veteraan ook geen geduld/begrip meer voor reeksen die 'binnen 10 boekskes echt wel supergaaf zijn'.
Haha, hier hetzelfde. Ik lees één hoofdstuk en dan moet het mij overtuigd hebben. 'Gewone shonen' is niet goed genoeg.

Ik ben dus eigenlijk verschrikkelijk kieskeurig, maar mijn collectie is nog steeds zo klein (in vergelijking met het aanbod) dat ik het mij kan permitteren om 20 series te proberen tot ik een goeie vind. Ik ben de laatste tijd ook meer op zoek naar korte en afgewerkte series, er zit een limiet op het aantal langlopende reeksen dat ik tegelijk wil volgen. Zeker als er geen einde in zicht is.

Maar om het onderwerp weer een beetje on topic te brengen, ik vind bijvoorbeeld Yureka veel beter dan One Piece, omdat je daar veel minder lang uitgesponnen gevechten hebt, en omdat de held niet altijd in zijn eentje in de spotlights staat. Een verhaal met een Invincible Hero moet op andere vlakken interessant zijn om toch te blijven boeien, en dat zie ik in One Piece gewoon te weinig. De personages zijn wel leuk, maar als Luffy weer eens een half boek aan het knokken is heb je daar ook niets aan...

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Wimpuls »

Vreemd, ik vind dat Luffy voldoende naar de achtergrond verhuist. Meer nog, ik ben zelfs blij dat Luffy soms alleen zijn gang mag gaan, omdat dan zijn crew eens twee minuten stopt met zeveren. En daarna mogen ze volop voortdoen met zeveren 8)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by NeeNee »

Ik hou van zeveren. Dat gekibbel tussen de crew is juist het leukste. 8)

Ik zit dus nog maar aan deel 11 (Arlong Park), maar tot nu toe ging elk verhaal zoiets van "Groep ontmoet slechterik -> sidekicks vechten -> sidekicks worden verslagen (of verslaan de sidekicks van de slechterik en zijn dan uitgeteld) -> Luffy verslaat slechterik". Dat noem ik niet verfrissend. En met name het laatste stuk (gevecht met Luffy) duurt mij over het algemeen veel te lang.

Ik heb het probleem vaker, hoor. Het logisch gevolg van een shonen-fan zijn die niet van lange gevechten houdt. Maar voor de eerste 11 delen geldt voor mij toch DBZ > Bleach > One Piece.

User avatar
Wimpuls
Posts: 692
Joined: Thu Sep 23, 2004 19:48
Location: stoel, bureaustoel
Contact:

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Wimpuls »

Dat stramien klopt, inderdaad. Er komen natuurlijk nog veel meer sidekicks, waardoor het aandeel van Luffy's eindgevecht relatief kleiner wordt. En elkeen van zijn crew -stuk voor stuk goed onderbouwde personages- wordt uitvoerig aan bod gebracht, zodat dat onvermijdbare slotgevecht slechts een zoete kers wordt op een reeds verrukkelijke taart.

Ik heb honger...

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by barbapapa »

Ach ja, One Piece is gewoon veel meer dan dat. Anders was ik al lang gestopt met het te lezen (gelijk ik heb gedaan met alle eerder genoemde shounens)

User avatar
webster
Posts: 36
Joined: Mon Sep 12, 2005 18:57
Location: Gent / Dendermonde

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by webster »

NeeNee wrote: Ik heb het probleem vaker, hoor. Het logisch gevolg van een shonen-fan zijn die niet van lange gevechten houdt. Maar voor de eerste 11 delen geldt voor mij toch DBZ > Bleach > One Piece.
lange gevechten hoeven voor mij ook niet altijd, zeker niet als je wekelijks de nieuwe chapters volgt is dat soms echt irritant (Luffy vs Blueno vond ik dan echt zalig en uiteraard de laatste mega-battle is ook een uitzondering)

maar qua lange gevechten vind ik het bij Hajime No Ippo nog 100x erger, dat moet daar echt nooit te lang duren (maar dan hebde is een match waar zowel Ippo als takamura beiden een heel lang gevecht hebben, tegenvaller)
bij zo een serie vind ik het deel tussen de matchen altijd leuker

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Jarus »

mmm naar veel van iedereen zijn posts gelezen te hebben denk ik at ik binnenkort maar eens aan one piece zal beginnen.
Nooit echt nog naar omgekeken maar goed ik denk toch dat ik maar dat is een keer ga doen.
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by NeeNee »

Moet je doen. Het eerste volume is erg cool (mijn persoonlijke favoriet). :)

En ik geloof dat je er op dit moment nog een gratis muismat bij krijgt.

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Jarus »

kijk dat is dan helemaal aantrekkelijk om er aan te beginnen :lol:
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Edward »

Die aanbieding van 2 volumes voor 9.95 deed mij starten aan One Piece, Ik was meteen verkocht, tis enkel jammer dat tot dusver volume 11 nog als laatste is uitgebracht afgelopen januari:P, maarj, over Glénat word al genoeg geklaagd he :D :D (zie o.a. aniway forum)

Post Reply