One Piece ~[Glénat]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by The Donkey »

Brook500 wrote::shocked!: :2gunfire: :robot:
De reacties zijn te pijnlijk voor woorden. Maar het feit dat de One Piece-fans Luffy een ongelofelijk goed personage vinden, komt gewoon door 't feit dat ze hoe langer hoe meer de manier van vechten laten zien van Luffy & die zitten 9/10 al veel verder dan waar de nl-versie zit.
Daarom is er maar één manier om je zo snel mogelijk van de fans hun mening te overtuigen & dat is dat Glenat in godsnaam die uitgaves sneller moet uitgeven!!
mmm, miss is dat waar maar toen ik bij deel 5 was vond ik het al helemaal geweldig...
het gene wat ik (en ik denk met mij de meeste fans) het leuks aan luffy vinden is dat hij alles puur op impuls doet,
wij zijn allemaal opgevoed om goed na te denken over wat we doen, voor we het uitvoeren.
het feit dat hij dat niet doet maakt het lijken als een heerlijk relaxt leven zonder zorgen:D
Over die redenering van die kilootjes, ze weegt maar één kilo & heeft een paraplu bij dat haar makkelijker omhoog kan tillen. En wat allang bewezen is, is dat de Grote Lijn niet echt bepaald normaal is oa qua weersomstandigheden (zo'n beetje als België eigenlijk :P ).
Dus het kan daar opeens heel hard waaien bv. :wink:
het perfecte verhaal om hieronder uit te komenXD

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by NeeNee »

the donkey wrote:auwch NeeNee, dat was gwn pijnlijk om te lezen als One Piece fan :puppydogeyes:
O, echt? :lol:

Daar zul je dan toch aan moeten wennen. Ik neem nooit een blad voor de mond bij mijn besprekingen. 8)

Ik vond trouwens dat deze eigenlijk nog redelijk positief was...

the donkey wrote: mmm, miss is dat waar maar toen ik bij deel 5 was vond ik het al helemaal geweldig...
het gene wat ik (en ik denk met mij de meeste fans) het leuks aan luffy vinden is dat hij alles puur op impuls doet,
wij zijn allemaal opgevoed om goed na te denken over wat we doen, voor we het uitvoeren.
het feit dat hij dat niet doet maakt het lijken als een heerlijk relaxt leven zonder zorgen:D
Ik denk niet dat at random je vrienden proberen vermoorden echt bijdraagt tot een leven zonder zorgen.

Zoro was er in elk geval niet blij mee. :?
Last edited by NeeNee on Fri Jul 15, 2011 23:26, edited 1 time in total.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by The Donkey »

huh, maar dat was toch door de aanval van ms. goldenweek?
om hem daarom nou niet leuk te vinden is wat vreemd imo...

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by NeeNee »

the donkey wrote:huh, maar dat was toch door de aanval van ms. goldenweek?
om hem daarom nou niet leuk te vinden is wat vreemd imo...
Huh? Nee, hij viel Zoro aan omdat die zogezegd ondankbaar was. En wilde niet naar rede luisteren. En was daarna verbaasd dat Zoro kwaad op hem was.

Dat is idioot. Er is geen andere woord voor. Zelfs Goku heeft nooit zoiets stoms gedaan, en dat is die kerel die het verschil tussen jongens en meisjes niet kende.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by The Donkey »

mmm, das idd wat appart...
nu je het uitlegt herinner ik het me ook weer, maar was dat niet een heel kort iets?

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by NeeNee »

the donkey wrote:mmm, das idd wat appart...
nu je het uitlegt herinner ik het me ook weer, maar was dat niet een heel kort iets?
30 bladzijden. Waarin Zoro 5 keer probeert om de situatie uit te leggen en Luffy hem desondanks serieus probeert te vermoorden tot Nami tussenkomt.

Voor een belachelijk, vermijdbaar misverstand is dat dus 29 bladzijden te lang.

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by The Donkey »

heh, raar dat ik het vergeten was dan:P
achja iedereen maakt fouten en das zeker niet oda's sterkste moment:P
gebeurt daarna nooit weer zoiets raar, vandaar dat brook iets van wtf hadden;)

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Brook500 »

NeeNee wrote:
the donkey wrote:mmm, das idd wat appart...
nu je het uitlegt herinner ik het me ook weer, maar was dat niet een heel kort iets?
30 bladzijden. Waarin Zoro 5 keer probeert om de situatie uit te leggen en Luffy hem desondanks serieus probeert te vermoorden tot Nami tussenkomt.

Voor een belachelijk, vermijdbaar misverstand is dat dus 29 bladzijden te lang.
Luffy is een heel koppig iemand. Als hij een mening heeft, ook al is het iets stom, dan krijg je hem moeilijk op andere gedachten. Later zul je hem daarvoor wel respecteren hoor, Neenee. :wink:
Maar iemand ervoor vermoorden is misschien wel overdreven. Hij is meer een persoon die iemand vermoord als die persoon aan zijn crew komt.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by NeeNee »

Nou, in dit geval was die persoon deel van zijn crew (zijn rechterhand nog wel), dus ik vond het een beetje ongepast. :roll:

Maar ik kan sowieso slecht tegen dommigheid in fictie. Poor Communication Kills is een van de irritantste tropes die ik ken.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by pietel »

NeeNee wrote:- p. 73: "Ik weeg nu maar één kilo - de minste luchtverplaatsing kan mij dragen" -> Um... is dit een fout? Of is de mangaka al even slecht in fysica als in biologie? Eén kilo is het gewicht van een volle literfles water. Volle flessen water worden niet gedragen door de wind, tenzij je tornado's meetelt. Dat schaap valt gewoon als een baksteen naar beneden.
??Miss Valentine springt in de lucht en doordat ze haar gewicht kan verkleinen, springt ze heel hoog en blijft ze zweven aan haar paraplu.
vind ik niks verkeerd aan, ik geloof dat één kilo aan een grote paraplu kan blijven zweven.
Trouwens, zelfs al had ze geen paraplu, dan zou ze nog steeds minder snel vallen dan een fles water of een baksteen doordat haar groot lichaam veel meer luchtweerstand veroorzaakt in verhouding.

Wel ja weinig van die duivelsvruchtkrachten zijn echt logisch. hoe werkt in godsnaam die andere kracht waar elk lichaamsdeel kan ontploffen?
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by NeeNee »

pietel wrote:
NeeNee wrote: ??Miss Valentine springt in de lucht en doordat ze haar gewicht kan verkleinen, springt ze heel hoog en blijft ze zweven aan haar paraplu.
vind ik niks verkeerd aan, ik geloof dat één kilo aan een grote paraplu kan blijven zweven.
Trouwens, zelfs al had ze geen paraplu, dan zou ze nog steeds minder snel vallen dan een fles water of een baksteen doordat haar groot lichaam veel meer luchtweerstand veroorzaakt in verhouding.
Mja, die paraplu helpt wel... Maar toch, heb je al eens geprobeerd om een literfles water aan een paraplu te binden en uit het raam te gooien? Je hebt echt veel wind nodig om hem niet meteen te pletter te laten storten.

Ter vergelijking: een vliegende kat heeft een gewicht van 1-1,5 kg en een spanwijdte van 70 cm, en alhoewel ze indrukwekkend ver kunnen zweef-springen (tot 100 meter) blijven ze absoluut niet ter plaatse in de lucht hangen. Zelfs met haar paraplu en wind kan het meisje vanop die hoogte nooit langer dan 5-10 seconden in de lucht blijven.

Als ze nu gezegd hadden dat ze maar een gram woog, ja, dan... :roll:

User avatar
Bart
Posts: 318
Joined: Sat Jan 19, 2008 12:59
Location: Antwerpen

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Bart »

NeeNee wrote: Ter vergelijking: een vliegende kat heeft een gewicht van 1-1,5 kg en een spanwijdte van 70 cm, en alhoewel ze indrukwekkend ver kunnen zweef-springen (tot 100 meter) blijven ze absoluut niet ter plaatse in de lucht hangen.
Kazeneko ('Fuujin Monogatari'/'Windy Tales') doet beter, maar die is dan ook een windmeester. ;)
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by The Donkey »

NeeNee wrote:
pietel wrote:
NeeNee wrote: ??Miss Valentine springt in de lucht en doordat ze haar gewicht kan verkleinen, springt ze heel hoog en blijft ze zweven aan haar paraplu.
vind ik niks verkeerd aan, ik geloof dat één kilo aan een grote paraplu kan blijven zweven.
Trouwens, zelfs al had ze geen paraplu, dan zou ze nog steeds minder snel vallen dan een fles water of een baksteen doordat haar groot lichaam veel meer luchtweerstand veroorzaakt in verhouding.
Mja, die paraplu helpt wel... Maar toch, heb je al eens geprobeerd om een literfles water aan een paraplu te binden en uit het raam te gooien? Je hebt echt veel wind nodig om hem niet meteen te pletter te laten storten.

Ter vergelijking: een vliegende kat heeft een gewicht van 1-1,5 kg en een spanwijdte van 70 cm, en alhoewel ze indrukwekkend ver kunnen zweef-springen (tot 100 meter) blijven ze absoluut niet ter plaatse in de lucht hangen. Zelfs met haar paraplu en wind kan het meisje vanop die hoogte nooit langer dan 5-10 seconden in de lucht blijven.

Als ze nu gezegd hadden dat ze maar een gram woog, ja, dan... :roll:
miss zat er wel een fantilator verstopt in de grond onder haar?:P
njaa je moet het niet te serieus nemen, de devil powers kunnen ook niet en daar draait het hele verhaal op...
maar ik moet toegeven dat ze het een stuk logischer 1 gram hadden kunnen maken...

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Koen »

NeeNee wrote:Maar toch, heb je al eens geprobeerd om een literfles water aan een paraplu te binden en uit het raam te gooien? Je hebt echt veel wind nodig om hem niet meteen te pletter te laten storten.
Dit klinkt alsof jij dat daadwerkelijk al geprobeerd hebt... En dan acht ik mezelf soms ietwat vreemd! :lol:
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by NeeNee »

Koen wrote:
NeeNee wrote:Maar toch, heb je al eens geprobeerd om een literfles water aan een paraplu te binden en uit het raam te gooien? Je hebt echt veel wind nodig om hem niet meteen te pletter te laten storten.
Dit klinkt alsof jij dat daadwerkelijk al geprobeerd hebt... En dan acht ik mezelf soms ietwat vreemd! :lol:
Nou, nee.

Maar ik heb het wel eens geprobeerd met eieren aan een ballon (niet mijn idee) en die gingen gewoon loodrecht naar de verdoemenis, dus ik ben er vrij zeker van dat zo'n zware fles water het ook niet overleeft.

Post Reply