One Piece ~[Glénat]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by NeeNee »

One Piece 11
En ze zijn weer op weg, naar de Grote Lijn. Maar eerst even halt houden in de stad waar piratenkoning Gold Roger terechtgesteld werd (hoi hoi). De crew gaat shoppen en Luffy komt niet één, niet twee, maar maar liefst drie vijandelijke groepen tegen die op zijn kop azen. Niet gek voor iemand die nog maar zo kort piraat is. -_~

Terwijl onze almachtige held even aan een accute aanval van Plot Induced Incompetence lijdt (gisteren kon hij zijn armen en benen nog spontaan 15 meter uitrekken en vandaag kan hij de kerel vlak naast hem niet bereiken als je z'n handjes vasthoudt? Wtf? :shock:) en zijn side-kicks net iets te lang in het winkelcentrum zijn blijven hangen, besluit de hemel zelf om zich er mee te gaan bemoeien. Luffy's reactie achteraf is leuk, ik zou het een goede scene gevonden hebben als het niet zo mind-boggling stom was.

Op naar het volgende gevecht maar weer, neem ik aan. Hopelijk biedt een confrontatie met drie partijen wat meer opwinding, want het einde van het laatste duel vond ik eerlijk gezegd niet bijster interessant. De stukjes tussen de gevechten door zijn wel altijd heel leuk om te lezen, vooral het verhaaltje rond Zoro vond ik goed. Wel een goedkope manier om aan chique zwaarden te komen. :D

En ik durf het bijna niet te zeggen, maar die Smoker lijkt mij een redelijke mens. Dat kan niet he, redelijke mariniers in One Piece? Hij heeft vast een gruwelijke Berserk Button of zo. En hij heeft een duivelsvrucht gegeten.

Valt het trouwens nog iemand op dat zowat iederéén tegenwoordig een duivelsvrucht gegeten lijkt te hebben? 1,2,3,4... Ik dacht dat die dingen zeldzaam waren?

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by pietel »

Plot Induced Incompetence?
Nu mag je veel zeggen over One Piece, maar ik heb het nog nooit betrapt op plotfouten. Luffy is van rubber, om uit te rekken moet hij kracht uitoefenen. dat doet hij meestal door zijn lichaamsdelen weg te katapulteren. Bij een "pistoolschot" katapulteert hij zijn arm naar voor, bij een "bazookaschot" eerst naar achter om dan terug naar voor te laten schieten. Als je Luffy stevig vasthoudt, kan hij geen beweging maken om zijn ledematen af te schieten, dan is hij puur op zijn lichaamskracht aangewezen om los te komen.
En die stomme scene aan het eind van het volume is bedoeld om stom te zijn. je kan niet anders denken dan dat er iets achter die miraculeuse redding zit. dus is het maar weer wachten op volume 12.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by NeeNee »

Maar zijn benen waren vrij, toch? Waarom heeft hij zich niet gewoon met zijn voeten afgeduwd? Of zijn benen boven zijn rug getild om die andere gast te grijpen? Zeg mij nu niet dat hij daar niet plooibaar genoeg voor is, de gemiddelde acrobate kan het wel.

En "puur zijn lichaamskracht" is normaal gezien gigantisch. Hij hield Arlongs wapen tegen met zijn blote handen. Dan valt het mij moeilijk te geloven dat een stukje hout hem zoveel moeite kost dat hij het niet kan kapottrappen.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by pietel »

ik zal straks thuis mijn boekje eens openslaan en er eens goed over nadenken.

In ieder geval, als ik me goed herinner is volume 11 een belangrijk keerpunt in het verhaal. Luffy heeft eindelijk genoeg crew en een schip, en een 'wanted' poster!
(altijd geweldig hoe iedereen zo trots/jaloers is op die posters). Op naar de Grand Line! of Grote Lijn, dat blijft toch een rare benoeming voor een oceaan.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by NeeNee »

Het is ook geen oceaan, maar een lijn rond de wereld. Zoals de evenaar. :)

Het voelt niet echt aan als een keerpunt... zeker niet omdat ze in de eerste de beste stad al halt houden. Maar het is wel cool dat ze nu op weg gaan naar hun echte doel (als ze weg geraken tenminste).

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Koen »

Op 20 januari 2010 verscheen One Piece 11 in het Nederlands. Lees hier de review over dit erg spannende volume!

Dit elfde volume toont ons het einde van het Arlong hoofdstuk. Het gevecht tussen Luffy en Arlong vertiert de actiefanaten en het afscheid aan Nami’s eiland brengt ons dan weer een mooi emotioneel moment in deze topshonen.

En de kwaliteit gaat in stijgende lijn. Luffy en zijn kornuiten kiezen het ruime sop maar al snel blijkt dat de marine een prijs heeft gezet op Luffy’s hoofd. Luffy is enorm trots wanneer hij z’n eerste ‘wanted’ poster onder ogen krijgt!

Op weg naar de Grote Lijn doen ze het geboortedorp van piratenkoning Gold Roger aan. Luffy wil maar wat graag het schavot zien waarop Gold Roger aan zijn einde kwam. Maar dan duiken plots enkele oude bekenden op en lijkt Luffy ook zelf het onderspit te moeten delven! Kan hij zich ook uit deze heikele situatie redden?!

Dit elfde volume biedt alles wat One Piece zo uniek maakt: de actie, de humor en het sterk uitgewerkte universum. Bovendien krijgen we ook Shanks nog eens te zien. En dat opent nog mooiere perspectieven. Niets wordt vergeten door Oda! Top!

Het boekje zelf is foutloos. Enkel in de intro wordt er een ‘u’ vergeten (als ‘u’ naar rechts kijkt).
motivatiedip. help!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Edward »

Het lezen van deze recensie maakt mij al weer helemaal lekker voor One Piece, ik hoop dan toch dat ze niet te lang wachten met het vervolgen van de serie in het Nederlands. Het interview in MHM4 is in ieder geval positief :D :lol:

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by NeeNee »

Sinds januari, pff. Ik ben intussen haast vergeten waar het over ging.

Laten we hopen dat er volgende januari nog eens een nieuwe is. Dan kunnen we gelijk zijn verjaardag vieren. :roll:

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Brook500 »

One Piece 12

Wanneer Luffy & z'n crew vluchten naar hun schip wordt Luffy tegengehouden door Smoker. Maar dan wordt hij alsnog gered door een mysterieuze man.
Wanneer ze voorbij Reverse Mountain zijn, komen ze uiteindelijk in contact met een reusachtige walvis & een oude dokter.
Weer blij dat er eindelijk nog eens een nl-One Piece is uitgekomen. :D
Hopelijk moeten we niet meer zolang meer wachten want dan krijg ik weer afkickingsverschijnselen. :P
Image

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Edward »

Ik krijg er al weer zin in om te lezen :lol: 1x One Piece geprobeerd, nooit meer anders :D

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Berserker500 »

Deel 12
Ik heb me weer kapot gelachen met een weer zeer goed deel. :D
Nu onze vrienden ontsnapt zijn aan Smoker komen ze aan op Reverse Mountain waar ze een reuze walvis en een oude man ontmoeten.
Uiteindelijk bereiken onze vrienden het eerste eiland van de Grote Lijn.
Een nieuw groot avontuur staat op het punt te beginnen.

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by PrIEsTER »

Ik vind het raar dat er maar zo weinig reactie is rond het feit dat het papier van de laatste One Piece zo
goedkoop aanvoelt/uitziet...
Ik vind het storend dat je op sommige bladzijden de tekeningen van de rug ook al kan zien.
Jammer, want voor de rest is dit de beste Nederlandstalige serie vind ik.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Brook500 »

PrIEsTER wrote:Ik vind het raar dat er maar zo weinig reactie is rond het feit dat het papier van de laatste One Piece zo
goedkoop aanvoelt/uitziet...
Ik vind het storend dat je op sommige bladzijden de tekeningen van de rug ook al kan zien.
Jammer, want voor de rest is dit de beste Nederlandstalige serie vind ik.
Het is idd erg gesteld met het papier van de nl-manga in 't algemeen. :(
Ik vraag me af of we ooit nog eens bij latere delen ervan kunnen teruggenieten.
In ieder geval mogen we op z'n minst blij zijn dat we toch na een jaar weer terug een nieuw One Piece-deel hebben. :D
Image

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by pietel »

Nu je het zegt. Ik ben de nieuwste One Piece direct beginnen lezen op de tram naar huis en toen dacht ik inderdaad iets soortgelijk.
De papierkwaliteit is minder dan anders, maar niet slechter dan de Kana-uitgaves dus ik had er weinig problemen mee.
Zou het een algemene zet zijn van Glénat? Ik heb de Black Cat nog niet vastgehad.. misschien heeft die ook dunner papier nu.
Image

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Koen »

Ik vind het nieuwe papier (dat hetzelfde is als Glénat France) ook maar niks. En ik vind het toch beduidend minder dan dat van Kana. Te doorzichtig bij momenten en het voelt zo onaangenaam korrelig aan. Spijtig! De inbinding is dan wel weer veel losser erdoor, das het voordeel eraan ;)
motivatiedip. help!

Post Reply