One Piece ~[Glénat]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Koen »

Een mini-review van volume 5 komt er de komende dagen ook aan! En de soepelheid is inderdaad erg verbeterd, de strakke rug stoorde mij ook, Luffy.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by NeeNee »

One piece 5
Het gevecht tegen de piraten gaan verder, en wordt nu serieus. De strijders moeten alles op alles zetten als ze juffrouw Kaya en het dorp nog willen redden.

Usopp besluit eindelijk zijn roeping te volgen en piraat te worden. En zo heeft het team van Luffy er alweer een bemanningslid bij. Nu hebben ze alleen nog een kok nodig...

Goed nummer. Het gevecht is heel intens, maar Oda verliest de humor niet uit het oog. De interactie tussen de zeer verschillende crewleden is nog steeds erg leuk.

En de allerlaatste scène vind ik geweldig. :D
Last edited by NeeNee on Wed Sep 23, 2009 17:59, edited 1 time in total.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Koen »

Op 19 november 2008 verscheen One Piece 5 in het Nederlands. Lees hier de review over dit erg spannende volume!

Het gevecht tussen het kamp van Luffy en de zwarte kat-piraten van Kurahadol barstte in alle hevigheid los in het vorige volume. In dit volume krijgen we de conclusie van dit grootse gevecht!

Nadien gaan onze vrienden opnieuw op weg om hun crew aan te vullen met een kok. Ze komen al snel terecht bij een ietwat bizar restaurant…

Dit vijfde volume ligt in de lijn van de vorige boekjes. De gevechten worden onderbroken door grappige momenten en hilarische scènes. Ook in dit volume worden er weer boeiende personages geïntroduceerd die de reeks enkel maar leuker kunnen maken!

Glénat levert wederom een foutloos parcours af en deze manga verdient dat. One Piece is immers een erg sterke shonen.
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Koen »

Op 14 januari 2009 verscheen One Piece 6 in het Nederlands. Lees hier de review over dit erg spannende volume!

Het verhaal speelt zich nog steeds af op de Baratie waar Luffy en z’n vrienden een maal proberen te nuttigen. Maar al snel wordt de Baratie opgeschrikt door Don Krieg en z’n vloot die schipbreuk hebben geleden op de Grote Lijn. Don Krieg is echter nog steeds strijdvaardig en wilt de Baratie enteren. Hij staat op het punt zijn plannen te verwezenlijken als…

In het zesde volume maken we voor het eerst actief kennis met de Grote Lijn en het soort piraten dat er welig tiert. Het is duidelijk dat Luffy en z’n vrienden nog een lange weg te gaan hebben vooraleer ze dat niveau halen, maar toch zijn ze vastberadener dan ooit om de Grote Lijn te gaan bevaren.

Enkele kleine foutjes die me opvielen. Op p. 26: konsoorten moet met c en “op (e)en dag”. En op p. 114 moet het “vloot” zijn in plaats van “vlot”.

One Piece barst volledig los in dit zesde volume. Alle kwaliteiten die de reeks de voorbije volumes kenmerkten zijn nog steeds aanwezig maar nu komt die Grote Lijn ook voor het eerst erg dichtbij en dat maakt het verhaal nog net dat tikkeltje boeiender. Grootse klasse!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Koen »

Op 15 april 2009 verscheen One Piece 7 in het Nederlands. Lees hier de review over dit erg spannende volume!

We zitten nog steeds op de Baratie waar het gevecht tussen Sanji/Luffy en Don Krieg en zijn mannen in alle hevigheid losbarst. Maar waarom beschermt Sanji Zeff met zijn leven? Ze konden elkaar toch niet uitstaan? En zo krijgen we een flashback voorgeschoteld die ons hun verleden uit de doeken doet…

Ondanks die flashback blijft de actie primeren in dit volume van One Piece dat weer lekker wegleest.

Op pagina 74 vond ik het foutje ‘nooit of nimmer’ dat ‘nooit ofte nimmer’ moet zijn; en op pagina 172 loopt het fout met ‘ten allen prijze’ dat niet correct wordt gebruikt. ‘Te allen prijze’ is standaardtaal in Vlaanderen, wil je ook Nederland plezieren dan gebruik je beter ‘tot elke prijs’ of ‘koste wat het kost’.
motivatiedip. help!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Edward »

Glenat bied zijn One Piece volumes nu aan in een Promo Pack bij de bruna.
Deel 1 met Shitajiki voor €6.95
Deel 2+3, 4+5, 6+7 als combopack voor €9.90

Dat is nog goedkoper dan archonia :D :D
Heb ze dus allemaal maar ingeslagen;)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Koen »

Mooie acties! hopelijk komt het publiek dit ook te weten want weinig communicatie over deze actie...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by NeeNee »

One piece 6
Luffy, idioot, je moet niet zomaar kanonskogels op andermans restaurant gooien. Wel aardig dat ie er dan voor wil werken. Ze waren er daar wel niet zo vreed gelukkig mee, maar ‘t is het gedacht dat telt.

Tijdens het eerste stuk heb ik bijna constant zitten lachten. Jolig sfeertje in deze tent, inderdaad. :D Op de een of andere manier moet je gewoon van al die idioten houden.

Dan duikt Don Krieg op en opeens is alles bloedserieus.

Zoro is gepromoveerd tot de man in geval van nood, en wat is hij daar blij mee. :roll: Maar ja, de rest van Luffy's bemanning zijn dan ook notoire lafaards. Ik begrijp wel waarom hij Sanji er zo graag bij wil hebben.

En dan is daar opeens een nog gevaarlijkere vijand... het gevecht tegen Don Krieg zegt mij eigenlijk niet zoveel, maar dat met die kerel met z’n haviksogen is klasse. Sympathieke gast, voor een psycho.

Het enige wat mij in dit album tegenviel was de Miraculeuze Verrijzenis Van De Verhongerden. Ik moet mij elke keer inhouden om niet :wallbash: als ik zie hoe die zogenaamd stervende mannen iets eten en meteen daarna weer vrolijk rondhuppelen. Verhongeren werkt zo niet, meneer Oda. En dan te bedenken dat Nami in het vorige album nog opmerkte “ZO SNEL GENEEST NIEMAND!! (grauw)” toen Johnny na een gelijkaardig probleem meteen opstond. Dat was een stuk geloofwaardiger...

Nog een foutje: in de persoonsbeschrijving ("Wat voorafging") van Sanji staat "vuilgebekt" verkeerdelijk in twee woorden.

(Dat was een beetje chaotisch, maar je kunt Koens review lezen als je het verhaal wilt snappen. Of de recensie van de Stripspeciaalzaak.)
Last edited by NeeNee on Tue Apr 06, 2010 15:10, edited 1 time in total.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by NeeNee »

One Piece 7
Het gevecht tussen Don Kriegs piraten en de vechtende koks van de Baratie breekt nu in alle hevigheid los. Sanji blijkt erg goed te zijn, maar Don Krieg en zijn halfgare ondergeschikten spelen het spel niet eerlijk. En verder wordt er vooral veel op los gemept.

Hoofdzakelijk vechten in dit nummer dus. Normaal vind ik dat minder, maar deze is wel leuk. De humor maakt veel goed ("Waren jullie niet gewoon met het meest?" :D briljant, briljant), en het einde is erg boeiend.

Toch even opmerken dat ik het geleuter op de Vraag & Antwoord pagina's totaal niet te pruimen vind. Gelukkig kan ik die overslaan.

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Edward »

NeeNee wrote:One Piece 7Toch even opmerken dat ik het geleuter op de Vraag & Antwoord pagina's totaal niet te pruimen vind. Gelukkig kan ik die overslaan.
Ik vind het best humor. Juist die onzinnigheid die die pagina's typeert geeft een extra sfeerelement aan de manga volumes. Ik kan er wel omlaggen. Een lezer die met nam wil trouwen.... zeker een tik van de molen gehad :D

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by NeeNee »

^ Maar Nami is leuk! Iedereen wil toch met haar trouwen. :D

Nee, mensen die verliefd zijn op de personages gaat nog net, en er staat soms best wel interessante informatie tussen, maar af en toe is het ook allemaal pipi-kakahumor of gewoon klinkklare zever. En daar kan ik er maar zoveel van hebben vooraleer het mijn strot uitkomt. Ik lees die pagina's meestal ook niet tijdens het verhaal, maar allemaal tegelijk op het einde, en dan heb je dat nog rapper voor natuurlijk.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by NeeNee »

One Piece 8
Nu al de rest eruit ligt wordt het een één-tegen-één gevecht tussen Don Krieg en Luffy. Don Krieg heeft een heel arsenaal zeldzame wapens tot zijn beschikking, Luffy moet het van zijn vastberadenheid hebben. Heeft ie zat.

Daarna gaat de crew achter Nami aan, die koers heeft gezet naat het terrein van de zeemeermensen. Geen schattige zeemeerminnen hier, maar vervaarlijke piraten die nergens voor terugdeinzen.

Tjonge jonge, Usopp en Johnny zijn echt idioten. Waarom hebben ze die toch ooit meegebracht? Voor Zoro daarentegen heb ik het grootste respect. Zijn trucje op het einde om Nami's 'tough act' te counteren was gedurfd, en doeltreffend.

Hopelijk krijgen we in het volgende deel wat opheldering over wat Nami bij die lui te zoeken heeft. Ze is er duidelijk niet helemaal met haar goesting.

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Edward »

deel 8 komt volgende week bij mij binnen van archonia, mijn nieuwschierigheid is wel gewekt!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by NeeNee »

O, je zult het vast goed vinden. Er gebeurt nog eens wat (gezellige chaos daar op het einde). En dat is nog maar de inleiding voor het volgende deel.

Heb je 9 ook al besteld? Anders houd ik die review nog even bij.

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Edward »

nee deel 9 nog niet besteld. Mijn glénat manga haal ik over het algemeen bij Archonia, omdat die stukken goedkoper is.
Archonia heeft alleen de releases van september oktober van Glénat niet op voorraad, waaronder One Piece 9 dus.
Deze komt pas ergens in april of mei als ik mijn volgende bestelling doe...

Post Reply