One Piece ~[Glénat]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Koen »

ik wou OP 8 lezen maar ik vond hem nergens tussen m'n stapels manga... m'n grote opruimactie die momenteel lopende is brengt hopelijk soelaas! want 9 ligt hier wel schoon te blinken...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by NeeNee »

Ja, ik moet momenteel ook over de stapels manga heen klimmen om in mijn bed te geraken. :D Ik doe al weken pogingen om op te ruimen, maar dat gaat nogal traag. (Dat heeft vooral te maken met het feit dat ik bij het opruimen altijd zaken tegenkom die ik al een hele tijd niet gezien heb en die ik dan opnieuw begin te lezen. Op die manier gaat het natuurlijk niet vooruit. :roll: Tweede oorzaak is dat ik eenvoudigweg geen plaats meer heb om alles te zetten.)

Maar zoek nog maar wat verder, ze zijn leuk om samen te lezen.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Koen »

plaatsgebrek is ook mijn grootste probleem... als je al je geld opdoet aan manga kan je niet nog eens in ikea en vastgoed doen ook he...
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by NeeNee »

Geld is het probleem niet bij mij, ik heb net een nieuwe kast besteld. Maar die moet op maat gemaakt worden, want mijn kamer is scheef.

En nu we toch zo heerlijk off-topic bezig zijn, hoe zit het met je grote verkoopstopic? Ik wacht nog altijd tot dat eens van de grond komt.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Koen »

ik heb OP 8 gevonden! :bday:

wel, heel wat van wat ik wou verkopen zal toch nog even hier blijven, voor alle zekerheid, als de NL releases ineens stoppen wil ik niet Black Cat of Shaman King net verkocht hebben in het Frans.
motivatiedip. help!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Edward »

Koen wrote:ik heb OP 8 gevonden! :bday:

wel, heel wat van wat ik wou verkopen zal toch nog even hier blijven, voor alle zekerheid, als de NL releases ineens stoppen wil ik niet Black Cat of Shaman King net verkocht hebben in het Frans.
Nou, as je evt nederlandse recensieexemplaren kwijt wil, kan ik je vast wel ergens helpen;)... een paar series van mij moeten nog aangevuld worden :D

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Koen »

Ha, nee, die koester ik ;-) (buiten ms enkele dubbels lol)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by NeeNee »

One piece 9
De crew probeert Nami terug te halen, maar die heeft haar eigen plannen en is niet gediend van inmenging van buitenaf, zoals ze wel heel fanatiek probeert duidelijk te maken. Ze draagt immers een zwaar geheim met zich mee... Luffy, koppigste ezel van het heelal, is niet onder de indruk.

Laat mij beginnen met te zeggen dat ik die laatste scene tussen Nami en Luffy fan-tas-tisch vind. Luffy is drie rangen gestegen in mijn achting gewoon door daar te staan en zijn kop te houden.

De obligate jeugdflashback om de motivaties van de karakters uit te leggen is deze keer wel heel erg duister. Beetje stom van onze Bellemere om zich zo te laten *spoiler* als je ’t mij vraagt – wie laat zoiets nu gebeuren voor de ogen van zijn kinderen? In het bijzonder als je niet wilt dat ze zich daarna op de vijand storten?

Maar een sterk nummer dus, al vond ik het een beetje jammer dat we zo weinig van de andere personages te zien kregen. Dat zullen ze in het volgende album wel goedmaken - we hebben nu wel weer genoeg gepalaverd, hoog tijd dat ze die Arlong eens gaan opruimen.


Opmerking: het valt mij op dat er regelmatig kleine geluidseffecten onvertaald blijven (ik heb de paginanummers niet onthouden, maar ik heb het zeker op een tiental plaatsen gezien). Dat is niet onlogisch, want er is amper plaats om ze in te passen naast het oorspronkelijk effect. In zo'n geval ben ik er voorstander van om het Japans maar gewoon weg te laten en toch op zijn minst de vertaling te geven (eigenlijk hoeft het Japan voor mij helemaal niet, maar soit). Dat gebeurt ook, maar niet consistent... het is muggenzifterij hoor, maar het was iets dat mij opviel.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by NeeNee »

Voor wie nog One Piece tekort heeft, het is tijdelijk twee delen voor €9.90 en deel 1 met gratis muismat.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by NeeNee »

One Piece 10
Luffy verklaart de oorlog aan de zeemeermensen. En slaagt er na een indrukwekkende entree binnen de vijf minuten in om zichzelf spectaculair in de nesten te werken. Tot zover het stijgen in mijn achting. Daarna volgt een partijtje erop motten zoals we dat van One Piece gewend zijn.

Ik moet toegeven dat Oda een originele manier gevonden heeft om Luffy tijdelijk buiten spel te zetten, maar het is wel jammer dat dat elke keer nodig is. Waarom moet het hoofdpersonage zo veel sterker zijn dan al de rest? Het is niet alsof de anderen zwak zijn. Dit grote verschil maakt de gevechten van de crewleden maar saai, omdat je weet dat het toch alleen maar voorspel is en dat ze nooit gaan winnen. En Luffy wint altijd. Oda, bewijs mijn ongelijk want anders weet ik niet of ik deze serie nog lang blijf volgen. De gevechten duurden mij toch al iets te lang.

En Usopp vind ik hoe langer hoe irritanter worden. Zijn bevlieging van dapperheid helpt niet.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Koen »

Op 17 juni 2009 verscheen One Piece 8 in het Nederlands. Lees hier de review over dit erg spannende volume!

In dit volume komt eindelijk een einde aan het gevecht om de Baratie met Don Krieg. Dit gevecht sleept een beetje aan en is niet het boeiendste deel van dit achtste volume. Dat begint nadat het gevecht tussen Luffy en Don Krieg is afgelopen. Nami moet worden teruggehaald en die zoektocht brengt een nieuwe vijand op het pad van onze vrienden…

Het tweede deel van dit volume krikt het niveau weer op na een actiegeladen eerste helft. One Piece bevestigt vooral in de tweede helft met geslaagde humor en een rijk gestoffeerde wereld.

Enkele foutjes:
p. 83: laten ons => laat ons
p. 98: zit maar op vloer => zit maar op de vloer
p. 113: tuk om => tuk op om
p. 132: één keer wordt Jinbei Jimbei
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Koen »

Op 16 september 2009 verscheen One Piece 9 in het Nederlands. Lees hier de review over dit erg spannende volume!

Het volume gaat verder met het verhaal van de zeemeermensen. Nami heeft onze vrienden de rug toegekeerd om bij zeemeeropperhoofd Arlong terug te keren. Zij maakt blijkbaar deel uit van de crew van dit verschrikkelijke monster. Usopp en Zoro waren haar achterna gereisd maar worden hardhandig aangepakt door de dievegge die Usopp neersteekt en voor dood achterlaat…

De vele zetfoutjes halen de snelheid wat uit het eerste deel, maar nadien wordt het verleden van Nami uitgespit en dat is weer een hoogtepunt van de manga. Ook na die flashback blijft One Piece 9 een erg hoog niveau halen en nadat je de laatste pagina hebt omgedraaid snak je volop naar het volgende volume. En dat is altijd een goed teken!

Zoals eerder vermeld weer redelijk wat foutjes:
20: hij (in) zo’n bui
26: waarom = waarop
27: deel 28 = deel 26
46: bind(t)
66: ka(l)m aan
werkt (met) een
193: geen zi(j)n
motivatiedip. help!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Edward »

Heerlijke manga;)... maar alleen dat idee dat deze nu ruim 60 volumes kent... pfff :shock: :lol:

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Koen »

Ik had gisteren zin om box 2 van de anime te beginnen, maar die draait vooral rond de Baratie en dat stuk vond ik al langdradig in de manga, dus ja... normaal zijn anime 'trager' dan manga :o
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by NeeNee »

^ Ah, dus ik ben toch niet de enige die het af en toe langdradig vind. Ik weet echt niet of ik deze 60 volumes ga volhouden. In vergelijking met mijn andere superlange reeksen (Conan en Inuyasha) staat dit een heel stuk lager op mijn lijst.

Langs de andere kant, reeksen die je in het Nederlands wilt volgen kunnen maar beter geen hoogste prioriteit hebben. -_- Ik zie wel tot hoever ik geraak in de komende jaren.

Post Reply