One Piece ~[Glénat]

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by The Donkey »

^ daar heb je een goed puntXD
zou het niet weten, heb de NL releases van de One Piece anime niet gevolgt:P

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by PrIEsTER »

Eindelijk tussen de verbouwingen door :| nog eens de tijd gevonden om wat bij te benen met de NL manga.
One Piece blijft luchtig en humoristisch leesvoer en draagt (momenteel) niet te veel moeilijke complotten met zich mee.

Onze vrienden verlaten het eiland van de reuzen maar ik had toch wat meer van hun geschiedenis willen weten. Een gemiste kans, maar misschien komen ze de reuzen nog eens tegen in een later avontuur om er wat dieper op in te gaan? Ik vond ze uiteindelijk toch toffe karakters die meededen in een niet echt volledig verhaal (er zat meer in :wink: ).

Na dit intermezzo storten ze zich op een nieuw eiland om Nami (wordt die nu elke volume knapper, of ligt het aan mij...) te redden. De vijanden en bondgenoten zijn weer van de bovenste plank, en de settings zijn ook weer verbazingwekkend.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Koen »

Op 16 november 2011 verscheen One Piece 14 in het Nederlands. Lees hier de review over dit erg spannende volume!

Wat een reuzenvolume! Haha! Onze vrienden zitten op Little Garden waar twee reuzen elkaar al gedurende 100 jaar bekampen. Toch zijn het beste vrienden met eergevoel. Alleen… is er nog een derde partij op het eiland en die zorgt voor heel wat problemen. Het zou anders maar een saai volume geweest zijn!

One Piece blijft voortborduren op de gekke personages en de zotte humor. Uiteraard doorspekt met een al dan niet gezonde dosis rechttoe rechtaan actie. En die succesformule is allerminst uitgewerkt in dit volume dat wederom weet te boeien.

Ook leuk is dat we een foutloos boekje voorgeschoteld krijgen. Ook zonder een dubbele redactieronde zoals bij Kana, slaagt NTE erin een getrouwe en vlot leesbare vertaling af te leveren. Als Glénat de boekjes nu ook nog regelmatig blijft uitgeven dan is One Piece vertrokken om ook ons taalgebied te veroveren! Hijs de zeilen!
motivatiedip. help!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Koen »

Op 14 maart 2012 verscheen One Piece 15 in het Nederlands. Lees hier de review over dit erg spannende volume!

Het reuzenverhaal kent zijn afloop in dit 15de volume van One Piece. Maar ondertussen heeft Sanji een belangrijk telefoontje gekregen. Nu ja, slakofoontje was het eigenlijk. Hij sprak met Mister 0 (het cijfer, niet de letter) en dat blijkt geen nul te zijn in Baroque Works! (Haha, nul, heb je ‘em?) Dankzij een leuk hebbedingetje dat Sanji weet te bemachtigen van hun vijanden, ligt de weg naar Alabasta open. Hijs de zeilen!

Nu al naar Alabasta? Dat lijkt ons snel… Véél te snel inderdaad, oplettende lezer! Uiteraard voorziet Oda nog even een tussenstop. Nami krijgt een levensbedreigende koortsaanval en moet dringend medische hulp krijgen. Een tussenstop dient zich aan! Trek een extra trui aan, crewleden, want winter is coming!

Het wordt misschien ietwat afgezaagd om telkens weer te zeggen, maar ook van dit volume zal de One Piece fan smullen. Als de humor je op dit punt niet overtuigt is het de vraag of je moet blijven aandringen. Oda geeft in dit deeltje een heel nieuwe invulling aan het legendarische begrip ‘lief, klein konijntje’. En er zitten gewoon weer enorm grappige passages in (als Luffy de ‘ijsberen’ ziet bijvoorbeeld). One Piece blijft leuke lectuur en een must have shonen.

Geen paginanummers is minder aangenaam en hier en daar ook pietluttige slordigheidjes. In de samenvatting een ‘ze’ te veel (‘ze zetten ze koers’), ergens een spatie vergeten, en in de SBS rond de geboorte van een schip zegt men dat “wie de fles breekt” zijn uiterste best moet doen, maar waarschijnlijk is het “wie de fles werpt/lanceert”… Of interpreteer ik dat fout?
motivatiedip. help!

User avatar
The Donkey
Posts: 777
Joined: Sun Mar 02, 2008 12:24
Location: Utrecht

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by The Donkey »

damn post naar de klote doordat mn internet steeds weg valt:S

mja belangrijkste was dit wel:

leuk dat je elke keer een review schrijft Koen, keep em coming;)

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by Brook500 »

One Piece 15

Sanji heeft een gesprek met Mister 0, Sir Crocodile, die de Unluckies en daarna Mister 2 op het eiland afstuurd.
Wanneer de Strohoeden naar Alabasta willen gaan wordt Nami ernstig ziek en moeten ze direct een dokter zoeken.
Hun nieuwe bestemming wordt het Koninkrijk Drum.
Natuurlijk weer eens een geslaagd deel met veel humor. :D
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by NeeNee »

One Piece 16+17

Leuk! Dat sob story gedoe wordt op den duur wel een beetje vervelend, maar het verhaal was verrassend genoeg om interessant te blijven. Het gevecht werd ook niet nodeloos gerekt deze keer. En de (absurde) humor beperkt zich niet enkel tot slapstick, maar bevat ook woordgrapjes en dergelijke (wat ik persoonlijk leuker vind). :)

Eén van mijn persoonlijke favorieten:

Nami: Jullie wisten niet dat hij een dokter was? Waarom wilden jullie hem dan in het team hebben?
Luffy: Hij heeft zeven transformaties, dat leek me leuk.
Sanji: Noodrantsoen.

En daarmee is dat stuk afgerond en gaan we verder naar Alabasta, waar we waarschijnlijk weer tegen Baroque Works aan gaan lopen. Ik kan niet zeggen dat ik ze gemist heb... heel die organisatie steekt mij nu al een beetje tegen. De uitleg over hoe ze werkt (teams van man + vrouw, etc.) kregen we trouwens nu pas voor het eerst.

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: One Piece ~[Glénat]

Post by mangazot »

NeeNee had het hier al aangekondigd: "dat One Piece vanaf 6 januari 2014 op 2BE te zien zal zijn! Het komt elke weekdag om 07u30 en 16u15, op zaterdag om 09u15 en 16u15 en op zondag om 09u15 en 16u00."

Hopelijk is dat een duw in de rug voor de Nederlandse uitgaven van OnePiece. Manga waarvan een anime loopt, doet het doorgaans een stuk beter dan andere manga.
Image

Post Reply