Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

pietel wrote:Ik heb dit weekend de eerste 9 afleveringen gezien van de anime van Nurarihyon no Mago.
Het is duidelijk de Shonen Jump-versie van Kekkaishi. Intriges en machtverwikkelingen tussen demonenclans, maar dan met cliché-actiehelden.
Een beetje kinderachtiger dus dan Kekkaishi, maar ook wel meer rechttoe rechtaan actiescenes en een aantal griezelige monsters.
Het lijkt me wel leuk om daar de manga van te volgen. het hoofdpersonage is zo'n typische goedzak die zijn vrienden beschermt enzo, maar er zijn aardig wat kleurrijke nevenfiguren.
Als er intriges en machtsverwikkelingen zijn wil ik die cliché-actiehelden er nog wel bijnemen. :D

Bovendien heeft Nuradinges het voordeel dat ik de stijl wel mooi vind, iets waar Kekkaishi toch minder op scoort. De kans is nu heel groot dat ik hem koop. :)

God, nu ga ik teleurgesteld zijn als het die twee niet zijn. :(

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Koen »

NeeNee wrote:Waarom zou er nauwelijks een doelpubliek zijn? Van de blauwe DragonBallekes verkochten ze er destijds toch zo'n 3000 per deel. Dat is niet sensationeel, maar voor een klein taalgebied als het onze nou ook weer niet zo slecht.
Waar haal je die 3000 vandaan, NeeNee? Ik dacht dat ze op het hoogtepunt er meer dan 10.000 verkochten, en das de reden waarom Kana en Glénat zo hard geloofden in manga in het Nederlands... (En Kana 'in den beginne' zelf overwoog alles in dergelijke 'halve volumes' uit te brengen.)

Nu is 3000 al een redelijk cijfer maar eerder middelmaat dan topper als ik er wat zicht op heb.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

Oh, ik kan me vergist hebben. Ik herinner me dat er ooit van gezegd werd dat ze 3000 boekjes per deel verkochten. Wellicht is het daarna nog gestegen.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

*poke poke*

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Koen »

Moet ik nog op iets antwoorden of poke je gewoon naar een nieuwe tip of... De Verlossing? :)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

Naar een nieuwe tip vooral. Het is alweer 8 dagen geleden, dat is lang in vergelijking met de vorige keren. :)

User avatar
Dauwdrupje
Posts: 98
Joined: Thu Oct 07, 2010 15:38
Location: Dendermonde,België
Contact:

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Dauwdrupje »

NeeNee wrote:Naar een nieuwe tip vooral. Het is alweer 8 dagen geleden, dat is lang in vergelijking met de vorige keren. :)
Misschien was het de laatste, en duurt het daarom wat langer om het spannender te maken? ;)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

Meh, ik wil verder raden. Zolang we nog meer dan twee titels overhebben blijven we doorgaan. :karateka:

En trouwens, ik verwacht nog eens een aankondiging van de aankondiging... "De nieuwe titels zullen volgende week maandag op de site bekendgemaakt worden" of zo (want je kunt nooit genoeg aankondigingen hebben :wink:).

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Berserker500 »

Ik wil ook wel nog een paar tips voor het gedaan is. Dat raden achter moglijke series is gewoon zo leuk. :D
In de toekomst mogen ze van mij dit soort wedstrijden nog wel eens doen.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

Het moest een regel worden voor elke nieuwe serie. :wink:

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Brook500 »

Vind ik ook. Zo kun je de interesses van de lezers achterhalen.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

Ik bedoelde eigenlijk voor de bekendmaking, maar je hebt gelijk, een poll om te achterhalen wat de lezers graag willen zien is ook een goed idee. :)

Alhoewel je op de fora natuurlijk nog steeds een beetje in een niche-milieu zit te vissen...

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Brook500 »

Je kunt het best niet naar wat oudere posts kijken voor zoiets.
Een wedstrijd of poll kun je best een keer per jaar doen omdat de interesses van de lezers misschien nog kan veranderen & dat kan de verkoop misschien een beetje beïnvloeden.
Maar ik vind je idee daardoor niet slecht hoor.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

^ Huh? Ik ben niet mee. :?

Waar heb ik gezegd dat ze naar oudere posts moesten kijken?

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Brook500 »

Ik dacht dat het met dit te maken had:
Alhoewel je op de fora natuurlijk nog steeds een beetje in een niche-milieu zit te vissen...
Ik wil mij corrigeren als ik ernaast zat.
Image

Post Reply