Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Brook500 »

Heb deze reeksen maar doorgestuurd.
Nura Yokai Clan & Psyren.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

Brook500 wrote:Heb deze reeksen maar doorgestuurd.
Nura Yokai Clan & Psyren.
Dat was al gebeurd door Pietel.

Vetgedrukte series op mijn lijst zijn al verstuurd.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Brook500 »

Dan was ik te snel geweest met 't opsturen.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

Als het Liar Game wordt, laat ze maar goed opletten bij het zetten. Bij de Franse volume 2 is een deel van de tekst weggeknipt aan de zijkant. :?

EDIT: En laat ze alsjeblieft niet constant grove woorden gebruiken. Ik zweer je dat ik dan desnoods op de Engelse versie wacht. -_-

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by Berserker500 »

Ik heb deze reeksen doorgestuurd.
81Diver en Needless

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

Nura Yokai Clan - Psyren
Nura Yokai Clan - Liar Game
Nura Yokai Clan - Sket Dance
Nura Yokai Clan - Needless
Nura Yokai Clan - 81Diver

Psyren - Liar Game
Psyren - Sket Dance
Psyren - Needless
Psyren - 81Diver

Sket Dance - Liar Game
Sket Dance - Needless
Sket Dance - 81Diver

Liar Game - Needless
Liar Game - 81Diver

81Diver - Needless

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by barbapapa »

Wat de licenties ook zijn, ik snap ze niet echt.
De reeksen die ze nu hebben horen goed te verkopen, en al wat je ook gaat licenseren gaat het niet beter doen dan die titels.
Echter worden die titels nog maar sporadisch uitgegeven? Bizar...

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

Hoezo? Kana is nu toch weer redelijk op schema, met ongeveer één album om de drie maanden voor de meeste reeksen?

En ik snap wel dat ze nieuwe reeksen zoeken. Latere nummers van diezelfde reeksen gaan ook niet beter verkopen, dus ze moeten ergens nieuwe adem vandaan halen. Dit is waarschijnlijk een dappere gok om eens te zien wat er gebeurt als ze volstrekt nieuwe reeksen op de markt gooien.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

Ik vraag me af welke tips we nu nog gaan krijgen.

Hopelijk kunnen we dan weer één of twee titels schrappen.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by pietel »

barbapapa wrote:Wat de licenties ook zijn, ik snap ze niet echt.
De reeksen die ze nu hebben horen goed te verkopen, en al wat je ook gaat licenseren gaat het niet beter doen dan die titels.
Echter worden die titels nog maar sporadisch uitgegeven? Bizar...
Ik denk ook niet dat nieuwe licenties bedoeld zijn om de bestaande series te overtreffen,
de fans van het shonengenre kennen kana en gaan zeker de nieuwe reeksen willen uitproberen. of op z'n minst ernaar benieuwd zijn. ->klantenbinding
en voor het grote publiek is zo'n uitbreiding van de catalogus een aanduiding dat het niet langer over een niche-markt gaat.
het lijkt me een kwestie van perceptie. Meer titels geven een sterkere indicatie van een bloeiende markt dan meer volumes van minder titels.
->nieuwe titels dragen zo ook bij aan de verkoop van de populaire reeksen
Image

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by barbapapa »

Gelijk ik het de laatste maanden heb opgevat is er nauwelijks een doelpubliek in de lage landen, daar maak ik me vooral zorgen om in het licht van de nieuwe licenties.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

Waarom zou er nauwelijks een doelpubliek zijn? Van de blauwe DragonBallekes verkochten ze er destijds toch zo'n 3000 per deel. Dat is niet sensationeel, maar voor een klein taalgebied als het onze nou ook weer niet zo slecht.

En van Death Note en Monster zeiden ze toch dat ze goed verkochten, dus waarom zou een andere reeks in dat genre geen goede zet zijn? Momenteel hebben ze alleen maar vechtshonen (en een verdwaalde shojo), daarmee ga je ook geen ruimer publiek aantrekken. Ze moeten wel uitbreiden, anders geraken ze vast in een niche van een niche, en da's hopeloos.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by pietel »

Het probleem is eerder dat er heel duidelijk een doelpubliek is, maar dat het toch niet verkoopt. In andere landen is de mangamarkt rendabel genoeg.
Eén van de redenen dat het niet aanslaagt, is bekendheid. Manga is moeilijk te vinden, krijgt weinig reclame en heeft geen populaire anime op tv.
->een mogelijke oplossing is om het aanbod te vergroten en kunstmatig de zichtbaarheid te vergroten. als je een grotere speler wordt met een ruimer aanbod, gaan winkelketens, trendspotters, misschien zelfs tv-zenders je meer aandacht geven.
Een andere reden is dat de anime- en mangafans (die engelse of franse uitgaven gewoon zijn) heel sceptisch zijn tegenover de ontluikende nederlandstalige markt. Kana heeft een constant uitgavepatroon, dus af en toe nieuwe titels toevoegen, zorgt voor meer kansen om deze mensen te overtuigen.
-> titels die nog niet in het engels of het frans bestaan, kunnen sceptische lezers misschien wel overtuigen dat de Kana-uitgaven zo slecht niet zijn.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by NeeNee »

Klopt, plus dat ze toch echt eens aan dat diversifiëren moeten werken (als het nu weer twee lange actieshonen zijn schiet ik erop, echt waar).

Maar ze zijn in elk geval zo slim om titels te pakken waar nog weinig concurrentie van bestaat... ik val in herhaling, maar dat vind ik echt een goede zet. Het feit op zich dat een titel die nog niet beschikbaar op de markt is (voor de gemiddelde Hollander :P) in het Nederlands verschijnt is soort van groot nieuws, als het dan ook nog een titel is waar sommige mensen op zaten te wachten gaat het de mond-aan-mond reclame binnen het fandom veel goed doen. Nieuwe mensen aantrekken (van buiten het fandom) zal iets moeilijker zijn, maar dat heb je met om het even welke titel, dus ze hebben gelijk dat ze zich daar niet aan storen.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Twee nieuwe Kana manga's in 2011

Post by pietel »

Ik heb dit weekend de eerste 9 afleveringen gezien van de anime van Nurarihyon no Mago.
Het is duidelijk de Shonen Jump-versie van Kekkaishi. Intriges en machtverwikkelingen tussen demonenclans, maar dan met cliché-actiehelden.
Een beetje kinderachtiger dus dan Kekkaishi, maar ook wel meer rechttoe rechtaan actiescenes en een aantal griezelige monsters.
Het lijkt me wel leuk om daar de manga van te volgen. het hoofdpersonage is zo'n typische goedzak die zijn vrienden beschermt enzo, maar er zijn aardig wat kleurrijke nevenfiguren.
Image

Post Reply