Glénat!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Glénat!

Post by Marv »

Dacht niet dat in die lijst een uitleg zou staan.
Heb het gechecked en zou het nog hier gevraagd hebben hoor. :P
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Glénat!

Post by Ginrai »

de switch van uitgevers was een keuze van syuho sato zelf .
er waren meningsverschillen over welke thema's wel of niet mochten behandeld worden en is hiermee het afgetrapt bij kodansha en was de reeks verdergezet in de big spirits anthologie die loopte bij shogakugan.

wat bij de 2de uitgever is misgelopen weet ik in ieder geval niet!

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Glénat!

Post by PrIEsTER »

Wss geld... want is wel bijzonder populair geweest in Japan

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Glénat!

Post by NeeNee »

Ik herhaal mijn vraag eventjes...
NeeNee wrote:Blijkt dat we weldegelijk al een topic over de Nederlandse 20th Century Boys hadden, maar het is gekidnapt voor de Franse versie.
viewtopic.php?f=4&t=499&start=15

Je kunt de posts vanaf "Nov 06, 2010 23:14" afsplitsen en een eigen topic geven... of gewoon een heel nieuwe thread maken voor de Nl versie. (Ik zou afsplitsen, aangezien het dateert van de verschijning van het eerste album in 2006).

We missen ook nog steeds topics voor Akira, Nausicaä en SHBJ.
Het lijkt mij beter als we voor elke reeks een topic hebben (aangezien er geen Oververs is voor Nl-manga), dus als niemand bereid is er te schrijven zou ik desnoods Koens besprekingen gebruiken om de threads te starten. Maar ik wil eerst weten of die 20th CB nu terug verplaatst wordt of niet, want het is een beetje dom om een nieuw topic te maken als er al eentje is.

User avatar
Marv
Posts: 396
Joined: Mon Jan 16, 2006 8:30
Location: Kot & Thuis.

Re: Glénat!

Post by Marv »

Kunt ge niet gewoon over Akira, Nausicaa, ... praten in de topic van de uitgeverij?

Er zijn sowieso al gigantisch veel topics die alleen maar wegzinken en leeg staan. Vind dat een pak onoverzichtelijker dan een topic waar iedereen beetje door elkaar over iets praat.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Glénat!

Post by Koen »

20th CB topic opgesplitst.
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Glénat!

Post by NeeNee »

Marv wrote:Kunt ge niet gewoon over Akira, Nausicaa, ... praten in de topic van de uitgeverij?

Er zijn sowieso al gigantisch veel topics die alleen maar wegzinken en leeg staan. Vind dat een pak onoverzichtelijker dan een topic waar iedereen beetje door elkaar over iets praat.
Maar dat was toch net de bedoeling van het Nl-forum? Dat de afzonderlijke reeksen meer aandacht zouden krijgen?

Trouwens, zoveel wegzinken zullen ze niet doen, aangezien er amper topics bijkomen. Zo druk is de Nl-markt niet.
Koen wrote:20th CB topic opgesplitst.
Bedankt, Koen. Zo Kira, nu kun je in het goede topic posten. :wink:

EDIT: Wel nog de naam veranderen.

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Glénat!

Post by Kira »

Zouden die 3 posts op pagina 80 (2 van mij, 1 van The Donkey) dan ook niet verplaatsd kunnen worden naar daar? :Fade-color

En loopt hier nu nog ergens een beletteraar of vertaler van Glénat rond die weet of er nog iets nieuws zou kunnen komen? Ik vraag me echt af wat er allemaal al vertaald en beletterd is en wat nog niet uit is.
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Glénat!

Post by Koen »

Waarom is het belangrijk te weten wat er vertaald en beletterd is? Dat wil nog altijd niets zeggen over wanneer en zelfs of het ooit in de winkels beland... ;)
motivatiedip. help!

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Glénat!

Post by Tamara »

Yep, het vertalen en dergelijke is uiteindelijk maar een fractie van de kosten...

PrIEsTER
Posts: 164
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:10

Re: Glénat!

Post by PrIEsTER »

Kunnen jullie dan zo nooit eens een serietje leaken :wink:

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Glénat!

Post by NeeNee »

Kira wrote:Zouden die 3 posts op pagina 80 (2 van mij, 1 van The Donkey) dan ook niet verplaatsd kunnen worden naar daar? :Fade-color
Id.

Btw, is het de bedoeling dat de uitgeverijtopics niet meer op datum gerangschikt staan? Deze blijft altijd beneden, al is het de enige waar in gepost wordt.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Glénat!

Post by Koen »

Dat is idd een redelijk ambetant nadeel van announcements, hadden we het daar al in het begin van de reorganisatie niet over gehad? Die blijfen geordend op datum van aanmaak, niet van last post. Ambetant!
motivatiedip. help!

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Glénat!

Post by Kira »

Koen wrote:Waarom is het belangrijk te weten wat er vertaald en beletterd is? Dat wil nog altijd niets zeggen over wanneer en zelfs of het ooit in de winkels beland... ;)
Maar het geeft hoop bij mij. Bovendien, moesten ze bv. zeggen dat Gals! 8 volgende maand uitkomt en de vertaler zegt dat die nog niet eens vertaald is, weet je zo dat het volgende maand niet komt.

En dat van die uitgeverijen maakt toch niet zoveel uit; je ziet toch duidelijk genoeg waar nieuwe posts staan? Maar het is inderdaad erg nadelig aan announcements... (En wat zijn announcements? :?: )
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Glénat!

Post by NeeNee »

Kira wrote:(En wat zijn announcements? :?: )
Het is Engels voor aankondigingen. Normaal gezien worden dat soort kotjes gebruikt voor berichten van de mod, maar in dit geval zijn de uitgeverijen erin gezet omdat ze dan mooi overzichtelijk apart staan.

Post Reply