Het Forum van Aniway sluit

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
WizardOfOss
Posts: 502
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by WizardOfOss »

Yupa wrote:
Mon Mar 28, 2022 12:57
...het zijn wel tekenen dat de financiën niet goed op orde zijn.
Dat dus. Vanwege de recente prijsverhoging was ik benieuwd wat het eigenlijk eerst was, dus eens even door m'n rekeningafschriften gezocht. Maar tenzij ik ergens straal overheen kijk lijk ik in 2019 voor het laatst betaald te hebben. Met Ideal, geen automatische incasso dus. Ik ben geen bewuste wanbetaler, maar als ze geld van me willen hebben zullen ze het wel moeten vragen....

En ik lees nu net op de Discord dat iemand wél gevraagd is te betalen voor verlenging van het abonnement, maar dan nog het oude bedrag....

Nu zijn dat op zichzelf geen enorme bedragen die tot de ondergang van Aniway zullen leiden, maar als dit bij (veel) meer abonnees zo gaat telt dat toch al snel op.

ChronicVillainy
Posts: 55
Joined: Tue Sep 17, 2019 18:06
Contact:

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by ChronicVillainy »

Als ik op de Facebook-pagina spiek, komt er in juni in ieder geval weer een nieuw nummer!

User avatar
soraxroxas
Posts: 42
Joined: Tue Sep 17, 2019 12:23
Location: Weert, Limburg (NL)
Contact:

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by soraxroxas »

Op de discord hadden ze het over 2 juni.

Ben benieuwd
Iemand uit de furryfandom.

Blogger op https://fantasticlimburg.nl

Shadow_Zero
Posts: 3
Joined: Sun May 02, 2021 20:26
Location: Utrecht
Contact:

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by Shadow_Zero »

Speaking of which, ook hier meer even spammen :P

Niet dat het er heel actief is, maar er is een MangaDVD/SDV Discord channel (spirituele opvolger van mIRC, zo gezegd XD ), waar wij oude menschen old skool kunnen chatten, als we daar eens zin in hebben:
https://discord.gg/e6wjBgNU

User avatar
WizardOfOss
Posts: 502
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by WizardOfOss »

Uitnodiging is ongeldig of verlopen....

Niet dat ik nu direct op zoek ben naar een alternatief voor de Aniway-discord, maar even kijken kan uiteraard nooit kwaad.

Shadow_Zero
Posts: 3
Joined: Sun May 02, 2021 20:26
Location: Utrecht
Contact:

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by Shadow_Zero »

Blijkbaar zijn ze 7 dagen geldig https://discord.gg/4NpeVdt8

User avatar
soraxroxas
Posts: 42
Joined: Tue Sep 17, 2019 12:23
Location: Weert, Limburg (NL)
Contact:

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by soraxroxas »

Ben vrijwel zeker dat ze de uitnodigingen laten verlopen ok raids tegen te gaan, en spammers te weren.

Hoe dan ook, ben ook wel in voor een alternatief voor de aniway discord.
Iemand uit de furryfandom.

Blogger op https://fantasticlimburg.nl

ChronicVillainy
Posts: 55
Joined: Tue Sep 17, 2019 18:06
Contact:

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by ChronicVillainy »

https://www.aniway.nl/aniway-gaat-stoppen/

Ik kreeg als oud-medewerker ook al een mail. Gezien de omstandigheden en de situatie van tijdschriften in het algemeen, niet zo verrassend, maar toch: end of an era.

Misschien dat er dus nog één afscheidsnummer komt.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by Ash Ketchum »

Ik wist dit trieste nieuws ook helaas al een tijdje, maar inderdaad, een end of an era. Ik kan me nog goed herinneren hoe ik voor het eerst een AniWay (nummer 7? 8? van volume 1) had gevonden bij een lokale gameshop, nadat ik er op het internet al een tijdje over had gehoord. Eerst gewoon lezer, na een paar jaar toevallig gevraagd om eens iets te schrijven, en weer een stuk daarna pas een meer reguliere schrijver. En dan houdt het nu toch op.

User avatar
soraxroxas
Posts: 42
Joined: Tue Sep 17, 2019 12:23
Location: Weert, Limburg (NL)
Contact:

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by soraxroxas »

Jeetje zeg,

Werd vanochtend wakker met dit nieuws in mijn mailbox. Dit is zeker een end of een grote era.

Maar ja, het internet is nou eenmaal veranderd.
Iemand uit de furryfandom.

Blogger op https://fantasticlimburg.nl

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by Koen »

Zoals jullie al aanhalen het einde van een tijdperk. Zonde, want manga en anime zijn nog nooit zo 'big' geweest als nu. En voor dergelijke meer 'luxueuze' tijdschriften over een heel specifiek onderwerp zou er toch nog steeds een plaats moeten zijn. Als je ziet waar er tegenwoordig tijdschriften over bestaan... Spijtig! Al is het al jaren geleden dat ik er nog eens daadwerkelijk iets in las... De laatste jaren was het gewoon eens bladeren en wegsteken...
motivatiedip. help!

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by Tamara »

Ik heb er gemengde gevoelens over. Natuurlijk, jammer, einde van een tijdperk etc. etc., maar we wisten allemaal al jaren dat dit ging gebeuren. Ik vind het vooral jammer dat er niet op tijd is gekozen voor een waardig einde. Nummer 70 - mooi rond getal, als redactie lekker een heel nummer doen waar je zin in hebt, vaarwel en bedankt voor alle vis!

ChronicVillainy
Posts: 55
Joined: Tue Sep 17, 2019 18:06
Contact:

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by ChronicVillainy »

Ja dat is inderdaad gemiste kans, het komt natuurlijk niet bepaald uit de lucht vallen. Ik hoop in ieder geval dat het lukt om een afscheidsnummer te maken, dat zou wel mooi zijn om het af te sluiten.

Yupa
Posts: 7
Joined: Sun Mar 27, 2022 18:19

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by Yupa »

Heel jammer om te horen, het is tot op het einde een erg goed blad gebleven dat ik graag las. Het was me ook eindelijk gelukt om betalend abonnee te worden, maar tevergeefs helaas. Ik kijk met plezier terug op de 4 jaar die ik voor AniWay heb mogen werken (2012-2016). Ik hoop dat het team nog een kans krijgt om één knallend eindnummer te maken, ik zal nadenken over een donatie.

Sinds september 2010 was ik abonnee. In de jaren daarna is het me ook gelukt om alle voorgaande nummers te kopen, ook van "volume 1". Het is een mooi stukje geschiedenis van de community in Nederland wat ik zal blijven bewaren.

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Het Forum van Aniway sluit

Post by Gurenn »

Koen wrote:
Fri May 05, 2023 11:09
Zonde, want manga en anime zijn nog nooit zo 'big' geweest als nu.
Dat doet de vraag rijzen of er terug een voedingsbodem is voor een Nederlandse markt. In bezoekersaantallen op conventies merkten we dit vorig jaar in elk geval nog niet terug.
Koen wrote:
Fri May 05, 2023 11:09
En voor dergelijke meer 'luxueuze' tijdschriften over een heel specifiek onderwerp zou er toch nog steeds een plaats moeten zijn. Als je ziet waar er tegenwoordig tijdschriften over bestaan...
De Japanse popcultuur is al lang geen 'heel specifiek onderwerp' meer, dat heeft Tamara hier in het verleden al met werve onderbouwd. Los daarvan, over wat voor onderwerpen heb je het verder en wat is de doelgroep van die tijdschriften? Hebben die ook voornamelijk jongeren als doelgroep?

Post Reply