Kana!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

Dat miste ik idd, ik denk dat ik altijd naar de NL surfte... Maar had wel geen idee dat ie terug was... Of was ie nooit weg, jawel toch? Anders surfte ik toch naar .com/zondernl :black:
motivatiedip. help!

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Kana!

Post by Edward »

Dat verhaal met /nl is toch al erg lang zo?? Ik heb even gekeken en het staat zelfs nog op Naruto deel 10. Kortom, dat is al sinds halverwege 2008 aan de orde;)

Eigenlijk is er toch maar weinig veranderd? Als je de NL manga lees, ken je de link (staat op elke pocket) en kom je op de site :D kortom, die www.mangakana.com is al ruim 3 jaar voorbehouden aan de franse site;).. Op de vorige versie (nu huidig bij NL) stond bij de FR site ook een link naar de NL site. Die kan ik nu op de nieuwe FR versie niet vinden eerlijk gezegd;)

Kortom, als je www.mangakana.com/nl nog niet had ontdekt,... dan valt dat niet te wijten aan Kana, maar eerder aan de lezer die reeds vele pockets op de achterkant niet heeft bekeken en de vele advertenties in de pockets met de link niet heeft gezien;)... ook wel selectieve aandacht genoemd;) > Voorbeeld. In Naruto deel 12 staat zelfs een hele pagina met informatie over de NL kanabox en de site met link;)

Nouja.. genoeg over gezegd lijkt mij;). De site is er gewoon en is niet meer dan 2 dagen offline geweest;).. Veel nieuws is er niet bijgekomen.. dus tja, weinig nieuws eigenlijk he:P

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kana!

Post by NeeNee »

^ Maar dan hoefde je maar op een link te klikken en je zat op de nl site. Dat maakt toch een groot verschil?

En wie kijkt er nou naar links in een pocket. -.-

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

Ik heb net ontdekt dat deze link wel werkt:

http://www.mangakana.com/nl/

Waarschijnlijk is alleen de oude link verdwenen.
Image

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

Koen wrote:
NeeNee wrote:Misschien iets gemakkelijker te onthouden: http://www.mangakana.com/nl/
Maar als deze link werkt is alles toch gewoon terug in orde geraakt? Of mis ik iets... Met een kop vol snot wil ik die mogelijkheid niet uitsluiten ;)
Volgens mij is het gewoon dit:
vroeger was Kana NL een afdeling van de Franse Kana, en stond de informatie over de Nederlandse manga op de Franse site.
Toen Kana NL naar Ballon Media ging, werd de Nederlandse afdeling op de Franse site niet verwijderd, voor het gemak van de bezoeker.
Maar het was te verwachten dat dat Nederlandse deel niet op de Franse site zou blijven staan.
Alleen zijn wij blijkbaar bijna allemaal vergeten om rekening te houden met de komende verandering.

Alles is er dus nog, op http://www.mangakana.com/nl/, wat al enige tijd bestaat, alleen is die oude Franse link verdwenen.
Image

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

NeeNee wrote:Zoals ik al zei, ze hadden ons op zijn minst wel even kunnen waarschuwen dat de link veranderd is,
Hebben ze waarschijnlijk wel gedaan. Zoveel jaar geleden. Maar wie onthoudt zoiets?
Image

User avatar
Saki
Posts: 610
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Kana!

Post by Saki »

Ze hadden beter de Nl knop op de Franse site laten doorlinken naar de nieuwe
Going to Atsusacon!

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

Ik denk dat er op de Franse site geen NL-knop meer is.
Image

User avatar
Kira
Posts: 622
Joined: Sat Jul 17, 2010 19:38
Location: Leuven

Re: Kana!

Post by Kira »

Dus is iedereen het nu eens met Mangazot zijn laatste post of zegt iedereen iets anders? Want ik kan er niet meer aan uit xD

Ik heb trouwens nooit op 'NL'-knop van www.mangakana.com geklikt... Ik heb wel al ooit op de 'FR'-knop van www.mangakana.com/nl geklikt toen ik erachter kwam dat het dezelfde site was. Het moet dus wel zijn dat de NL-site een tijdje offline was, toch? :?: :?:
Fan van Death Note, Detective Conan, Hoshin Engi, Liar Game en Monster

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kana!

Post by NeeNee »

Het probleem was vanaf het begin dat de Nl-knop van de Franse site verdwenen is (en dat Kana het niet de moeite vond om ons in te lichten). Dat is alles. De rest is gewoon herhalen wat er eerder al gezegd is.

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Kana!

Post by Edward »

NeeNee wrote:Het probleem was vanaf het begin dat de Nl-knop van de Franse site verdwenen is (en dat Kana het niet de moeite vond om ons in te lichten). Dat is alles. De rest is gewoon herhalen wat er eerder al gezegd is.
Ik moet toch zeggen dat ik het niet iets vind waarvan een bedrijf zijn publiek moet inlichten. Ze verkopen al zolang de nederlandse website en link, waardoor ik vermoed dat de leden op dit forum waarschijnlijk de enige zijn die zich ooit met die FR knop bezig hielden;)

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Kana!

Post by NeeNee »

^ Koen vroeg hoe het zat en ze zeiden dat het binnenkort in orde zou komen. Daarna werd er een week lang niets gehoord.

Hoe moeilijk kan het zijn om ons even te laten weten dat we een andere link moeten gebruiken? Als het gevrààgd wordt.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Kana!

Post by Koen »

Ik denk ook dat er gewoon een misverstand is ontstaan. Ik surf al jaar en dag naar de /nl en ik heb dan ook bij Kana een probleem rond die pagina gemeld omdat daar een foutmelding kwam. Ik wist niet dat er nog mensen eerst naar de Franse site surften om dan op de NL knop te klikken. Ik denk dat het daar gewoon wat is misgelopen dat ik niet doorhad waar jullie het over hadden en dan zelf in de war raakte. :Fade-color

Ik gebruik de Franse Kana site al lang niet meer, voor de planning van Franse uitgeverijen gebruik ik bijna systematisch manga-news. Slechts zelden vertoef ik nog op de Franse sites. Maar bon, we hebben terug een NL pagina, dat lijkt me het voornaamste. Voor zij die zoals NN surften is er nog altijd google, die de juiste link geeft bij "mangakana".
motivatiedip. help!

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Kana!

Post by mangazot »

Er is eigenlijk helemaal geen probleem.
Kana NL was ooit van Dargaud, net als Kana FR.
Toen ging Kana NL naar Ballon Media.
Dus ging de website van Kana NL weg van de website van Kana FR.
Doodnormaal.
Dat is al een jaar of zo geleden gebeurd. Misschien zelfs al twee jaar geleden.
Kana NL heeft toen een eigen site gemaakt, al een hele tijd geleden. Ik weet dat zeker, omdat ik al een hele hoop links heb naar die nieuwe site.
Alleen hebben sommigen onder ons blijkbaar nog een hele tijd naar de nieuwe site doorgelinkt via de oude site.
En natuurlijk ging die oude site ooit stoppen met dat doorlinken. Kana FR en Kana NL zitten nu immers bij twee verschillende bedrijven. Toch logisch dat Kana NL dan niet kan zitten squatten bij Kana FR, en dat er op een bepaald moment niet meer wordt doorgelinkt?
Alleen hebben sommigen onder ons dat nu pas door (waaronder ikzelf).
Je kunt toch niet van Kana verwachten dat ze persberichten rondsturen telkens als iemand merkt dat hij in verouderde links is verdwaald? :nono: (eindelijk eens de kans om die smiley te gebruiken :twisted: )
Image

User avatar
Edward
Posts: 367
Joined: Tue Oct 07, 2008 15:28

Re: Kana!

Post by Edward »

Aankondigingen van Ballon Media voor februari en Maart

1 Februari:
- Black Butler 4

17 Maart
- Doubt 3
- Ikigami 4

http://www.stripspeciaalzaak.be/beelden ... a_0203.pdf
en daar blijft het voorlopig bij. Niet veel in de zogeheten 'magere maanden' en vooral
boekjes van de recent op de markt gezette series;). Die krijgen danwel de volledige aandacht
in ieder geval

Post Reply