Glénat!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Glénat!

Post by NeeNee »

Ik heb nooit eerder een Nederlands sprekende mangafan ontmoet die niet wist dat er Nederlandse manga op de markt zijn. Over het algemeen zijn die juist veel gemakkelijker te vinden, in winkels of via Archonia of Aniway.

En ik geef toe dat niet alle vertalingen even goed zijn, maar sommige mensen sluiten de Nederlandse vertalingen al uit zonder ze zelfs maar te proberen. Dat is zonde.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Glénat!

Post by Weertangel »

NeeNee wrote:Ik heb nooit eerder een Nederlands sprekende mangafan ontmoet die niet wist dat er Nederlandse manga op de markt zijn. Over het algemeen zijn die juist veel gemakkelijker te vinden, in winkels of via Archonia of Aniway.

En ik geef toe dat niet alle vertalingen even goed zijn, maar sommige mensen sluiten de Nederlandse vertalingen al uit zonder ze zelfs maar te proberen. Dat is zonde.
Ik bedoel ook mensen die gewoon nieuwgierig erna zijn,of maar alleen maar engelse versies kennen,fans weten meestal wel waar ze moeten zoeken.
ik spreek voor een deel dan ook uit mijn eigen ervaring, en die is niet al te best geweest. ik heb wel een nichtje die ervan houdt, maar die houdt ook meer van de engelse versies denk ik, zal haar eens naar deze forums doorverwijzen. :D

User avatar
Gilles
Posts: 95
Joined: Fri Oct 05, 2007 19:12
Location: Torhout, West-Vlaanderen, België
Contact:

Re: Glénat!

Post by Gilles »

Ik koop geen Engelstalige manga (op dit moment). De reeksen die ik wil verschijnen al in het Nederlands, en daar ben ik zeer tevreden mee.
Mochten ze stoppen met de reeksen verder uit te brengen zou ik vanzelfsprekend overschakelen naar de Engelse versie. Het gaat beide om vertaalde uitgaven dus vind ik het op zich maar normaal dat ik mijn moedertaal prefereer. Voor mij zijn die trouwens ook veel makkelijker om aan te kopen dan een vertaling. Bij het lezen van comics als the Amazing Spider-man zou ik dan weer geen Nederlandstalige uitgave kunnen verdragen omdat het origineel sowieso gezelliger leest dan een vertaling.

Het Engels op zich heb ik eigenlijk ook nooit een mooie taal gevonden, met uitzondering van Schotse en Ierse accenten dan.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Glénat!

Post by Koen »

Paul Herman blijkt in verlof te zijn - vandaar dat ik geen antwoord kreeg ;) - maar op m'n mailtje naar Hadelin del Marmol kreeg ik wel direct antwoord.

Het gedeelte over de uitgaven hieronder:
Voor wat betreft de programma, wij hebben effectief een zwaar vertraging achter de rug. Zoals u het weet zijn er veel veranderingen gebeurt in Japan en daardoor zijn onze contracten zeer laat aangekomen. De meeste zijn nu binnen en wij kunnen uiteindelijk doorgaan met onze ritme.

Augustus:
DN angel 12
Berserk 12
Fruit basket 10
One peace 12 (nog TBC)
Hoshin 8
Dragon ball 8

September:
Fruit Basket 11
Gals 8
Pluto 2
Black cat 7
20th Century 13
Berserk 13
Rurouni 7

Dus zoals u ziet proberen wij onze vertraging in te halen
Dit ziet er al een haalbaarder schema uit dan dat vorige dat op Aniway circuleert. (Zes maanden meedelen vind ik sowieso altijd risky business.) Hopelijk kunnen ze dit schema ook daadwerkelijk in de winkels krijgen op de vastgestelde datum ;)
motivatiedip. help!

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Glénat!

Post by NeeNee »

Voor mij klinkt het even utopisch... maar de titels zijn wel iets logischer.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Glénat!

Post by NeeNee »

... En de website is nog steeds niet aangepast.

Ze krijgen nog één kans. Als het nu weer niets wordt, ga ik echt kwade mails sturen. En iedereen oproepen om mee te doen. :evil:


Tussen haakjes, One Peace? :P

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Glénat!

Post by Berserker500 »

Alleen 20th Century Boys 13 die in september zou uitkomen staat op de site.
IK hoop echt dat er in augustus iets uitkomt want anders moet ik weer kwaaie mails naar glenat sturen.
Ik denk dat ze mij daar ondertussen al goed kennen want ik stuur elke maand een mail naar die bende leugenaars.
Komaan Glenat, je kan het. :D

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Glénat!

Post by NeeNee »

Pluto 2 en Fruits Basket 10 staan nog steeds bij verschenen. Hopelijk moeten ze de rest gewoon nog aanpassen, want anders komen ze weer hun belofte niet na.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Glénat!

Post by Brook500 »

We zullen zien of augustus een dure of goedkope maand gaat worden.
Ik wil in ieder geval terug eens dat deftige uitgavetempo van vorig jaar tot januari terug.
Dus aub Glenat, herrijs.
Image

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Glénat!

Post by NeeNee »

*haalt handboek met bezweringen erbij*

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Glénat!

Post by Brook500 »

We hebben hiervoor inderdaad wel een mirakel voor nodig.
Image

User avatar
Jarus
Posts: 417
Joined: Thu Jun 10, 2010 21:18
Location: in manga dromen land

Re: Glénat!

Post by Jarus »

ik blijf hopen dat ze D.N.Angel geregeld blijfen uitgeven.
want dat is de serie die ik het voornaamste wil.
dus ik blijf maar bidden tot de manga-kami tot mijn wensen zijn vervuld.
TROUWE ONDERDAAN NR.1 VAN FORUMKONINGIN NEENEE
(\__/)
(='.'=) This is Bunny-chan. Copy and paste bunny-chan into
(")_(") your signature to help him gain world domination.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Glénat!

Post by Brook500 »

Jarus wrote:ik blijf hopen dat ze D.N.Angel geregeld blijfen uitgeven.
want dat is de serie die ik het voornaamste wil.
dus ik blijf maar bidden tot de manga-kami tot mijn wensen zijn vervuld.
Nog 2 delen & we hebben Glenat fr & japan bijgebeend. Maar dat zie ik dit jaar nog niet gebeuren of ze moesten er een goed najaar van maken.
Dan kunnen voor het shojo-genre beter Fruits Basket regelmatiger uitgeven, aangezien de serie meer delen heeft (23).
Image

User avatar
Berserker500
Posts: 897
Joined: Thu Jul 29, 2010 9:58
Location: Antwerpen

Re: Glénat!

Post by Berserker500 »

Is er eigenlijk al bevestiging of er daadwerkelijk iets verschijnt bij Glenat deze maand?
Want op hun website staat toch nooit iets op.

User avatar
Brook500
Posts: 2019
Joined: Wed Jul 28, 2010 19:45
Location: Antwerpen

Re: Glénat!

Post by Brook500 »

Aangezien De Poort & Stripspeciaalzaak met verlof zijn, zullen we het antwoord van Koen horen.
Image

Post Reply