Kana!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

De shojo zal wel een Yuu Watase zijn zeker? Lui ou rien / Zettai Kareshi... Lijkt me het meest voor de hand liggend. Watase's stijl is enorm toegankelijk en reeds bekend door Alice 19th.
motivatiedip. help!

User avatar
carrejans
Posts: 18
Joined: Wed Nov 16, 2005 17:39
Location: Leuven

Post by carrejans »

Hier wat uitleg over de nieuwe reeksen:


http://www.stripschrift.nl/index.php?pag=actua&id=329

User avatar
lambardi2
Posts: 728
Joined: Thu Oct 13, 2005 10:48
Location: Antwerpen

Post by lambardi2 »

Heel interessant allemaal;.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Koen wrote:De shojo zal wel een Yuu Watase zijn zeker? Lui ou rien / Zettai Kareshi... Lijkt me het meest voor de hand liggend. Watase's stijl is enorm toegankelijk en reeds bekend door Alice 19th.
Dat dacht ik dus ook ^^ en deze reeks is nog niet volledig uitgegeven in Amerika en gaat er heel traag vooruit.
edit: hmmm, op stripschrift staat dat het over een achttienjarig meisje gaat maar zettai kareshi is met een lyceen (dus een 16-jarig meisje denk ik). Dan Paradise Kiss misschien? Dat zou ik ook leuker vinden, ik wil graag eens een manga van Yazawa lezen en de anime van Nana viel zeer in de smaak bij mij. Zettai Kareshi lijkt me ook wel leuk maar geef mij toch maar Parakiss.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

18-jarig hoofdpersonage? M'n fingerspitzengefühl gaat dan voor Honey and Clover ;)
motivatiedip. help!

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Heeft kana die licentie?
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Ik heb geen inside informatie gohan, dus ik gok gewoon - de Franse licentie is van Kana, dat wel. Maar nog niet 'officieel' aangekondigd op de Franse markt.
motivatiedip. help!

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Het hoofdpersonage van honey & clover is wel een jongen, hoewel er niet echt een echt hoofdpersonage is... Honey & clover is ook niet echt voor 12 tot 14 jarigen, ik geloof dat het in een blad voor volwassen vrouwen gepubliceerd is. H&C vind ik ook niet zo een toegankelijke reeks, het gaat bijvoorbeeld HEEL traag vooruit (de anime toch).
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Dan zullen we verder moeten zoeken ;)
motivatiedip. help!

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

De Poort
Nadien kwam Liek van der Geer met de manga-uitgaves voor 2007 voor de dag. In januari krijgen we de nieuwe delen van Yu-Gi-Oh!, Shaman King en Naruto. Tweemaandelijks mogen we nieuwe delen verwachten. De nieuwe reeksen zullen telkens met twee delen tegelijk gelanceeerd worden. Enkele namen werden al prijsgegeven: Monster-1+2 (april '07), Death note-1+2 (juni '07) en Nana-1+2 (3e kwartaal '07). In het vierde kwartaal volgt dan nog een belangrijke top shonen-reeks, waarvan de naam nog niet vrijgegeven kan worden. Veelbelovende titels dus!
Glénat beperkte zijn Nederlandstalige office tot Dragon Ball-69+70. De andere aangekondigde titels (20th century boys-4, Alice 19th-6+7 en Say hello to Black Jack-6+7) waren net te laat om nog mee te kunnen... Nu staan ze daar schoon te blinken op die paletten. In januari zullen ze er dus zeker en vast bij zijn...
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Ik kan de mensen die de mangamarkt wat volgen enkel aanraden zich te abonneren op de nieuwsbrief van De Poort, echt een betrouwbare bron aan informatie.

Nana, hell yeah :D
motivatiedip. help!

User avatar
super_gohan
Posts: 261
Joined: Mon Apr 26, 2004 17:38
Location: België

Post by super_gohan »

Lang leve Nana! omg dit is beter dan ik verwachtte! Ik ben blij dat ik nog niet aan deze serie begonnen was want het scheelde echt niet veel. Go kana!
edit: kana NL werkt dus ook buiten hun licenties in Frankrijk dus de shonentitel kan ook een verassing worden, bleach zou ik wel zien zitten =p
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]

User avatar
rinosseros
Posts: 321
Joined: Wed Oct 01, 2003 15:33
Location: Schilde
Contact:

Post by rinosseros »

Koen wrote:Ik kan de mensen die de mangamarkt wat volgen enkel aanraden zich te abonneren op de nieuwsbrief van De Poort, echt een betrouwbare bron aan informatie.

Nana, hell yeah :D
en ook veel en goede (ahum) recensies...

tot zover de goedkope reclame :oops:
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)

User avatar
barbapapa
Posts: 1132
Joined: Fri Jul 08, 2005 21:56
Location: Genk

Post by barbapapa »

Boo Glénat, weer een maand wachten ;P

Anyhow, Nana is wel een verrassing, vooral net omdat ze die in Frankrijk helemaal niet hebben. Nu ben ik nog meer benieuwd naar wat ze nog kunnen binnenhalen (zelf al is dat pas voor 2008). :)
Goeie keuzes maken ze daar, echt wel "hippe" reeksen.

Ik zou dolgelukkig zijn moest Kana One Piece kunnen wegsnoepen, maar ja, hoe onwaarschijnlijk is dat.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Post by Koen »

Ik hoop dat Kana de vrienden van Nekotachi pleziert en PlanetES ooit uitbrengt :) Maar dat is waarschijnlijk nog wat vroeg ;)
motivatiedip. help!

Post Reply