Fantasyheuvel

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Fantasyheuvel

Post by Ginrai »

fur pietel:


http://www.georgerrmartin.com/if-update.html

persoonlijk ben ik het ook aan het overwegen om te beginnen met de grijze jager-reeks(ondanks dat deze zich meer richt als jeugdreeks) en met prince of chaos.
deze laatste stond recent vermeld op de blog van g rr martin,maar zover heb ik geen enkele onlinewinkel gevonden die boek verkoopt of beschikbaar stelt voor pre-order O_O!
Last edited by Ginrai on Tue Jun 21, 2011 14:58, edited 1 time in total.

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Fantasyheuvel

Post by pietel »

ha oud nieuws. Ik zit dagelijks op winteriscoming.net omdat ik de tv-serie volg en alle nieuwtjes weet ik ook direct.
ik ben nu opgewonden aan het wachten op casting-nieuws voor seizoen 2.

de tv-serie is trouwens een ongelooflijke aanrader, ook voor de fans van de boeken.
Image

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Fantasyheuvel

Post by Ginrai »

voor het casting-nieuws betreffende seizoen2 van game of thrones kan je ongeveer nog een goeie maand wachten,aangezien deze zou worden bekend gemaakt op het "game of thrones"-panel tijdens SDCC 2011,dat loopt tussen 21-24 juli(bastaarden,ze pikken gewoon de potentiële bezoekers van atsusacon in)!

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Fantasyheuvel

Post by Koen »

Ik vrees dat ik ook aan GOT zal beginnen, de tv-serie was subliem! Alleen moet ik hier nog zoveel kleppers van boeken lezen...

Grijze Jager is echt wel very klassiek en lineair hoor ginrai... Vermakelijk maar ik kan me er toch niet aan zetten verder te lezen (denk dat ik er drie heb gelezen en er hier vijf heb liggen).
motivatiedip. help!

User avatar
pietel
Posts: 522
Joined: Sun Jun 27, 2010 16:51
Location: Antwerpen

Re: Fantasyheuvel

Post by pietel »

Ginrai wrote:voor het casting-nieuws betreffende seizoen2 van game of thrones kan je ongeveer nog een goeie maand wachten,aangezien deze zou worden bekend gemaakt op het "game of thrones"-panel tijdens SDCC 2011,dat loopt tussen 21-24 juli(bastaarden,ze pikken gewoon de potentiële bezoekers van atsusacon in)!
Het zou kunnen, maar aangezien ze waarschijnlijk rond deze week al van enkele rollen zeker zijn, verwacht ik eerder een nieuw raadsel van GRR Martin op zijn blog. Zo ging het vorig jaar en het lijkt me straf dat HBO dit spelletje tussen Martin en de fans gaat afpakken voor een grote beurs. Waarschijnlijk krijgt Martin op zijn blog de premiere en worden de acteurs dan officieel voorgesteld op die beurs.
Image

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Fantasyheuvel

Post by Ginrai »

dat ze al gecast zijn is vrijwel 100% zeker,want ik las net dat ze eind volgende maand beginnen met het filmen van seizoen 02(O_O normaal is de minima dat er een kwartaal gewacht wordt,na de laatste uitzending).

dus aan dit eind had ik het dan mis.
maar ergens wat meer tijd hebben om me terug te verdiepen in "a clash of kings"(ik zit nochtans over de helft and i'm still loving it),want in de recente periode is men sociaal leven nogal aan de chaotische kant geweest wegens o.a de dood van mijn grootmoeder en het regelen van de begrafenis(ouders zatten in het buitenland,hence dat ik&men zus het moesten regelen),plus het feit dat ik en men vriendin recent een heftige ruzie hebben gehad.

de ham-vraag die ik wel heb met "a clash of kings" is ofwel rance mayder zal onthuld worden in het 2de boek of ik hiermee zal moeten wachten tot boek 3.1 "a storm of swords: steel and snow"?maar ergens wil ik er niet over gespoild worden XD.

@koen: als ik je zo bezig hoor over de grijze jager kan ik deze het best overslagen,peins ik.

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Fantasyheuvel

Post by Weertangel »

Gewoon een vraagje, maar kan ik hier reviews posten over fantasy boeken die buiten de manga categorie vallen?
Want heb wel wat series die jullie ook wel super zouden vinden :)

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Fantasyheuvel

Post by Koen »

Tuurlijk, Weerty, dat was zelfs de oorspronkelijke bedoeling van dit topic ;)
motivatiedip. help!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Fantasyheuvel

Post by Ginrai »

weerty!?
breng mensen niet op verkeerde gedachten koen XD!

User avatar
Weertangel
Posts: 852
Joined: Thu Jul 08, 2010 22:00
Location: Weert The Netherlands

Re: Fantasyheuvel

Post by Weertangel »

Ginrai wrote:weerty!?
breng mensen niet op verkeerde gedachten koen XD!
Ik vraag me eerder af wat jij daarbij denkt Ginrai lol!!

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Fantasyheuvel

Post by Ginrai »

heeft zijn nieuwste aankoop qua fantasy novels nog niet ontvangen["in the name of the wind"[kingkiller chronicles bk 01]] en er duikt weer een andere reeks op men radar!
op men FB friends list werd er een vermelding gemaakt naar de "temeraire"-reeks,een fantasy reeks die zich afspeelt in een soort napoleontische oorlog waarbij draken worden gebruikt als de troefkaarten!

en er is een box met de eerste 3 novels voor nog geen 13€ in het engels vie thebookdepository :D .

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Fantasyheuvel

Post by Ginrai »

preview van de comic van "game of thrones":

http://geek-news.mtv.com/2011/08/01/int ... to-comics/

grappig genoeg zijn the others nu in beeld gebracht met de initiële indruk die ik had toen ik met de boeken begon.
also inB4 storm of swords : steel and snow.

anneke
Posts: 18
Joined: Tue Oct 25, 2011 23:15
Location: Puurs

Re: Fantasyheuvel

Post by anneke »

Koen wrote:Grijze Jager is echt wel very klassiek en lineair hoor ginrai... Vermakelijk maar ik kan me er toch niet aan zetten verder te lezen (denk dat ik er drie heb gelezen en er hier vijf heb liggen).
De grijze jager zijn boeken duidelijk voor een jonger publiek zijn en waarbij je veel al kunt raden wat er gaat gebeuren, maar toch vindt ik het leuk om ze te lezen. Ze lezen heel gemakkelijk weg. Perfecte lectuur voor als je iets wilt lezen zonder er bij na te denken :)

Een van mijn favoriete series is "de zwarte magiërs" van Trudi canacan.
De serie gaat over een meisje dat hoort bij de lagere klasse van de stad en zij kan onverwacht magie gebruiken. Normaal zitten er alleen mensen van de hogere klasse in het gilde (plaats waar ze hun magie leren gebruiken). Ze gaan dus op zoek naar het meisje, omdat het gevaarlijk is omdat ze haar krachten niet kan beheersen, maar zij slaagt op de vlucht. (sorry, mijn review skils zijn niet optimaal :) )

ChronicVillainy
Posts: 55
Joined: Tue Sep 17, 2019 18:06
Contact:

Re: Fantasyheuvel

Post by ChronicVillainy »

Ik lees graag fantasy!

Recent heb ik de boeken van Robin Hobb ontdekt, die zijn wel erg leuk. Ik heb de eerste trilogie nog gelezen en wil zeker verder met de boeken die zich in Realm of the Elderlings afspelen!

Verder ben ik recent begonnen aan Nevernight van Jay Kristoff. Ik denk niet dat de schrijfstijl voor iedereen is (vooral met die footnotes), maar ik vind het zelf prima lezen en ben ook benieuwd waar deze serie heen gaat.

Verder ben ik ook bezig met Crooked Kingdom van Leigh Bardugo, het slotboek van de tweedelige Six of Crows-serie. Ik vind dit deel beter dan deel een, misschien omdat het begin minder sloom is omdat de personages niet geïntroduceerd hoeven te worden. Ik heb de rest van de Grisha-boeken nooit gelezen, maar gelukkig kan dit tweeluik prima los gelezen worden.

Post Reply