Gelukkige feestdagen!

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
Gurenn
Posts: 236
Joined: Tue Sep 21, 2010 20:57
Location: Antwerp

Re: Gelukkige feestdagen!

Post by Gurenn »

NeeNee wrote:
Fri Dec 25, 2020 21:20
Technisch gezien is dat niet hetzelfde. Maar triestige communicatie is het wel.
Mwa...

be·grip (het; o)
1 het vermogen iets op te nemen: vlug van begrip
2 (meervoud: begrippen) de abstracte, algemene inhoud van een voorstelling: het begrip ‘sluis’; in zijn jonge jaren was hij een begrip in jazz kenden alle jazzliefhebbers hem; voor Spaanse begrippen is het vandaag fris rekening houdend met wat in Spanje normaal is
3 de wil om iets te begrijpen: begrip vragen voor iets

M.a.w., ze begrijpen dat de mensen coronamoe worden, maar ze willen het niet begrijpen?
NeeNee wrote:
Fri Dec 25, 2020 21:20
(Nu moet ik weer denken aan die geweldige powerpoint waar onze regering mee afkwam. Ik vraag mij nog altijd af welke sukkelaar dat ding moeten maken heeft...)
Ik beeld me graag in dat het zo lang duurde omdat ze eerst een uur hebben gediscussieerd over de te gebruiken kleuren, waarna Jambon en Di Rupo nog eens een uur geprobeerd hebben om de beamer aan te krijgen, om uiteindelijk een onderbetaalde eerstelijns IT'er op te trommelen die de stekker in het stopcontact heeft gestoken.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Gelukkige feestdagen!

Post by Tamara »

In de categorie 'Nieuwjaar in Nederland': de 'vreugdevuren' zijn weer begonnen en Veen staat alvast in de fik. Ik zal nooit begrijpen waarom sommige Nederlanders zo graag per ongeluk (bijna) hun dorp/wijk in de hens steken. (Hier in het Oosten hebben we met Pasen vreugdevuren, maar dat zijn kampvuurtjes in vergelijking met wat ze in andere delen van het land flikken.)

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Gelukkige feestdagen!

Post by WizardOfOss »

Tsja, dat schijnt daar "traditie" te zijn, zowel het in brand steken van auto's als het vervolgens belagen van de brandweer. Ik zou zeggen, stuur de volgende keer de brandweer er onder begeleiding van ME of desnoods het leger heen, laat die maar even met dat geteisem afrekenen.

EDIT: ik lees net dat het met vuurwerk belagen van de brandweer "geen gerichte actie" was. Blijkbaar regent het in Veen gewoon aangestoken vuurwerk zonder dat iemand daar iets voor hoeft te doen?

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Gelukkige feestdagen!

Post by NeeNee »

WizardOfOss wrote:
Sat Dec 26, 2020 1:46
Overigens, ook als je niks met zulke lampionnen hebt is Pingxi en omgeving zeker de moeite waard, en een makkelijke dagtrip vanuit Taipei: https://www.youtube.com/watch?v=VHsjmbxOOsI
(als dat ellendige virus toch eens verdween.....)
Honderden katten en ik mag ze niet aanraken? Lampions die de aarde vernietigen? What is this madness?! :P

Nee, grapje, het ziet er heel mooi uit. Maar het geeft wel aan dat niet iedereen zot is van die lampion-business.

Gurenn wrote:
Sat Dec 26, 2020 11:49
NeeNee wrote:
Fri Dec 25, 2020 21:20
Technisch gezien is dat niet hetzelfde. Maar triestige communicatie is het wel.
Mwa...

be·grip (het; o)
1 het vermogen iets op te nemen: vlug van begrip
2 (meervoud: begrippen) de abstracte, algemene inhoud van een voorstelling: het begrip ‘sluis’; in zijn jonge jaren was hij een begrip in jazz kenden alle jazzliefhebbers hem; voor Spaanse begrippen is het vandaag fris rekening houdend met wat in Spanje normaal is
3 de wil om iets te begrijpen: begrip vragen voor iets

M.a.w., ze begrijpen dat de mensen coronamoe worden, maar ze willen het niet begrijpen?
Ik begrijp het = ik zie de reden waarom je je zo voelt / gedraagt
Ik heb er begrip voor = ik voel er sympathie voor, ik vind het een goede reden

Ik vermoed dat hij probeerde te zeggen dat hij wel snapt dat mensen corona-moe zijn en daardoor vaker de regels breken, maar dat hij het niet goedkeurt. Maar nogmaals, triestige communicatie, zeker voor een motivatiespeech.

NeeNee wrote:
Fri Dec 25, 2020 21:20
(Nu moet ik weer denken aan die geweldige powerpoint waar onze regering mee afkwam. Ik vraag mij nog altijd af welke sukkelaar dat ding moeten maken heeft...)
Ik beeld me graag in dat het zo lang duurde omdat ze eerst een uur hebben gediscussieerd over de te gebruiken kleuren, waarna Jambon en Di Rupo nog eens een uur geprobeerd hebben om de beamer aan te krijgen, om uiteindelijk een onderbetaalde eerstelijns IT'er op te trommelen die de stekker in het stopcontact heeft gestoken.
En toen besloten ze "alle kleuren!"

En na nog een uur discussiëren "alle fasen!"

(Voor wie niet helemaal mee is, de Belgische veiligheidsraad vaardigde eind april een aantal nieuwe maatregelen uit, maar de manier waarop deze aan het publiek voorgesteld werden was.. niet ideaal. Vooral de powerpointpresentatie die ze gebruikten was een schoolvoorbeeld (lol) van hoe het niet moet.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200425_04934564

Image
(2 van de 3 titels zijn overbodig)

Image
(wat is Nederlands?)

Image
(hoe zet ik mijn tv-scherm groter?)

Image
(wacht, hoeveel fasen zijn er?)

Heb ik vermeld dat het ding 93 slides telde (in twee talen)? En dat de persconferentie pas om 22 uur 's avonds begon, terwijl iedereen al de hele dag zat te wachten? Het was legendarisch.)

:popcorn:


Heeft iedereen trouwens het TikTok-dansje van de Engelse koningin gezien? :o Het deed mij denken aan die nieuwsuitzending van 14 jaar geleden waarin Vlaanderen de onafhankelijkheid uitriep. :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=iRs-TQ1gjdQ

Hier is de volledige reportage, helaas zonder ondertitels. De parachutistenaanval en de vernietiging van de VRT-toren in de laatste minuut zijn nog steeds geweldig (ik hoop toch echt dat iedereen het op dat punt wel doorhad. :mrgreen: ).

Tamara wrote:
Sat Dec 26, 2020 14:16
In de categorie 'Nieuwjaar in Nederland': de 'vreugdevuren' zijn weer begonnen en Veen staat alvast in de fik. Ik zal nooit begrijpen waarom sommige Nederlanders zo graag per ongeluk (bijna) hun dorp/wijk in de hens steken. (Hier in het Oosten hebben we met Pasen vreugdevuren, maar dat zijn kampvuurtjes in vergelijking met wat ze in andere delen van het land flikken.)
Ik kan niet wachten tot de echte vreugdevuren beginnen.
https://www.youtube.com/watch?v=S0Lrn_aBfvQ

("Wat er is misgegaan?" Goh, ik weet niet. Misschien heeft het iets te maken met het feit dat je een 50 meter hoge stapel extreem brandbare palletten opfikt op blaasafstand van een bewoonde dorpskern.)

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Gelukkige feestdagen!

Post by Ash Ketchum »

De vuurproef komt pas om middernacht, maar qua vroegknallers merk ik niet bijzonder veel van het vuurwerkverbod in de buurt ~_~ (Niet dat het er heel veel zijn, maar het is een beetje zoals altijd eigenlijk)

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Gelukkige feestdagen!

Post by Tamara »

Hier klinkt het iets rustiger dan normaal, maar dat zegt niet veel. Mensen hier zijn best dol op vuurwerk. Er is bijvoorbeeld ook de gewoonte om met verjaardagen om middernacht vuurwerk af te steken. Mag niet, natuurlijk, maar het zijn maar een paar knallen, dus er wordt niet/nauwelijks geklaagd. Tja... Gelukkig is hier zelden gedoe met Oud & Nieuw, dus of er nu vuurwerk de lucht in gaat of niet, het zal wel goed komen.

NeeNee
Posts: 4229
Joined: Tue Sep 16, 2008 11:14
Location: Sitting on top of the list.

Re: Gelukkige feestdagen!

Post by NeeNee »

Hier is het ook behoorlijk lawaaierig voor een land waar vuurwerk nadrukkelijk verboden is. Niet dat het lang geduurd heeft, maar het verbaast me dat mensen er überhaupt naar op zoek gaan als ze weten dat het illegaal is. Het is tenslotte niet iets dat je even stiekem achter gesloten gordijnen kunt doen en hopen dat niemand het gezien heeft.

Maar goed, gelukkig 2021 iedereen!

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Gelukkige feestdagen!

Post by Ash Ketchum »

Het is (logischerwijs) beduidend minder dan anders, maar er zijn dus kennelijk wel een paar huizen in de directe buurt die het gewoon als altijd doen >_>

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Gelukkige feestdagen!

Post by WizardOfOss »

Gelukkig nieuwjaar ook allemaal!

Hier leek het in het begin niet anders dan anders qua vuurwerk, maar na een kwartiertje was het al flink teruggelopen en nu hoor je alleen soms nog even een verdwaalde knal. Wel even een hééééle harde knal waarbij ik ook wat gerinkel leek te horen, zal dus ergens wel een ruit gesneuveld zijn...

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Gelukkige feestdagen!

Post by Saki »

Gelukkig nieuwjaar!

Hier in ook enkele knallen voor 24u, ondanks het verbod...

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Gelukkige feestdagen!

Post by Tamara »

Gelukkig nieuwjaar! Hier was het ongeveer 50% van normaal. Binnen de kern was vrijwel niemand op straat, maar je kon zien dat er in het buitengebied dezelfde hoeveelheid als normaal de lucht in ging. Ik heb een kwartiertje vanuit mijn zolderraam gekeken en het grootste verschil met vorig jaar was dat het vuurwerk niet zo dichtbij was dat ik soms het raam dicht moet trekken om het te ontwijken.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Gelukkige feestdagen!

Post by Koen »

Gelukkig Nieuwjaar, Heuvelaars! Hier ook haast evenveel vuurwerk als andere jaren... Nooit die fascinatie begrepen om moedwillig dieren te ambeteren, maar ja, er is zoveel dat ik niet begrijp... :bday:
motivatiedip. help!

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Gelukkige feestdagen!

Post by WizardOfOss »

Ambeteren? Geen idee wat het betekent maar het klinkt niet prettig. Ik zal dieren dat ook nooit moedwillig aandoen. Ik eet ze wel gewoon op.

User avatar
Koen
Administrat0r
Posts: 4037
Joined: Mon Aug 18, 2003 12:42
Location: A Place Called Home. (Awww)

Re: Gelukkige feestdagen!

Post by Koen »

WizardOfOss wrote:
Fri Jan 01, 2021 19:32
Ik eet ze wel gewoon op.
Doe ik ook. Vork in z'n bil en kauwen. Alweer een koe of varken minder dat opschrikt door vuurwerk, prijs ik mezelf dan.
motivatiedip. help!

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Gelukkige feestdagen!

Post by WizardOfOss »

:lol:

Post Reply