Backlog Quest: Return of the gamer

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Backlog Quest: Return of the gamer

Post by Tamara »

Ik denk het niet. De eerste was een prettige maar vergetelijke game. Mocht ik toch geweldig onder de indruk zijn van het vervolg... de Remastered versie is ook verkrijgbaar voor de Switch en die zal vast ook wel een keertje worden afgeprijsd.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Backlog Quest: Return of the gamer

Post by Tamara »

De alliantie leeft en ik ook!

The Alliance Alive

Image

Zowel mijn voorspelling als de beschrijving op Steam waren juist: dit is een milde mix van Suikoden en SaGa. Niet memorabel, wel lekker.

De Suikoden-ingrediënten: De wereld is opgedeeld in stukken door een duistere barrière en demonen houden met een ijzeren vuist orde. De mensen zijn daar uiteraard niet zo blij en dus wordt er rebelleert. Er wordt een alliantie gesmeden met als ruggengraat vijf gildes. Als speler kun je zo'n 150 NPC's opsporen en werven om de verscheidene gildevestigingen te vullen. Uiteraard zitten daar veel vreemde vogels bij.

De SaGa-ingrediënten: De eerste helft van de game volg je door de ogen van verschillende speelbare personages, elk met hun eigen setting en gimmicks. Een van hen is een twaalfjarig genie in een gevechtsrobot in de vorm van een badeendje. Onder de optionele personages bevindt zich een pinguïn die denkt dat de wereld om hem draait. Dit is doodnormaal in SaGa-games. Ook doodnormaal: er zijn geen levels; geen exp. Personages krijgen er willekeurig stats bij. Ook het leren van nieuwe aanvallen gaat er toeval. Door tegen sterke vijanden te vechten vergroot je je kansen om sterker te worden.

Ik ben benieuwd of de volgende game specialer is!

41. Artifact Adventure (49)
42. Deponia (42)

43. [Een metamorfose is een proces]
44. [Duizend en vijf delen - deel 4]
45. Vagrant Story (44)
46. Professor Layton vs Phoenix Wright: Ace Attorney (41)
47. Dragon Quest Monster Joker 2 (47)
48. Another Code: R (43)

49. [Poort van steen]
50. Summon Night 6: Lost Borders (48)
51. [- Pacific, + Aegis]
52. [Dodenmars]
53. Brave Dungeon (45)
54. Hades (46)
55. Enchanted Arms (51)

56. [- Kingdom, + Dual]
57. [Voel je je nu een held?]
58. [De meningen waren niet onverdeeld]
59. The Alliance Alive HD Remastered (52)
60. Oknytt (50)

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Backlog Quest: Return of the gamer

Post by Ash Ketchum »

Volgens mij zijn zowel de Switch en 3DS versies van The Alliance Alive weer afgeprijsd (iig in Japan) in de tussentijd XD

Laatste dag van 2022, dus doe maar 2*22=44!

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Backlog Quest: Return of the gamer

Post by Tamara »

Mijn timing is zoals gewoonlijk weer uitstekend. Goed om te weten.

Nummer 44 is...

Image

...het vierde deel van de Millennium-serie, die RPGMaker-gameserie waarvan ik vind dat ik 'm eens helemaal moet spelen. De vorige waren altijd leuk genoeg, dus ik verwacht hier hetzelfde.

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Backlog Quest: Return of the gamer

Post by Tamara »

Ik leef nog en het is niet dankzij...

Millennium 4: Beyond Sunset

Image

Wat een geestdodend spel. Ik had verwacht dat de serie elk deel een beetje beter zou worden, want zo gaat dat meestal met series van amateurmakers. Niet Millennium. Millennium wordt elk deel dommer. Kerkerontwerpen worden steeds meer onnodig verwarrend en het schrijfwerk ging van 'YA op Wattpad-niveau' naar 'YA exclusief voor sociopathische lijmsnuivers'. Voorbeeld: in dit deel lukt het onze Mary Sue maar niet om een kluizenaar te overtuigen zich bij haar legertje krijgers te voegen, zelfs niet na meerdere uitdagingen en peptalks, dus steekt ze zijn huis in brand om hem uit te tent te lokken, en redt zo de dag. Wat.

Ooit zal ik het vijfde en laatste deel nog wel spelen, want ik ben nu eenmaal een perfectionist die weinig waarde hecht aan haar eigen levenskwaliteit, maar nadruk op ooit. Niet nu. Niet straks. Ooit.

Ondertussen...

41. Artifact Adventure (49)
42. Deponia (42)

43. [Een metamorfose is een proces]
44. Millennium 4: Beyond Sunset (53)
45. Vagrant Story (44)
46. Professor Layton vs Phoenix Wright: Ace Attorney (41)
47. Dragon Quest Monster Joker 2 (47)
48. Another Code: R (43)

49. [Poort van steen]
50. Summon Night 6: Lost Borders (48)
51. [- Pacific, + Aegis]
52. [Dodenmars]
53. Brave Dungeon (45)
54. Hades (46)
55. Enchanted Arms (51)

56. [- Kingdom, + Dual]
57. [Voel je je nu een held?]
58. [De meningen waren niet onverdeeld]
59. The Alliance Alive HD Remastered (52)
60. Oknytt (50)

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Backlog Quest: Return of the gamer

Post by Ash Ketchum »

Ooit zal ik het vijfde en laatste deel nog wel spelen, want ik ben nu eenmaal een perfectionist die weinig waarde hecht aan haar eigen levenskwaliteit, maar nadruk op ooit. Niet nu. Niet straks. Ooit.
Een LP kijken is geen optie? :P

Datum 29*2= 58!

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Backlog Quest: Return of the gamer

Post by Tamara »

Nee, geen LP. Dat kan mijn trots niet verwerken. Ik zal het spelen en ik zal klagen.

Nummer 58 is...
Image

Het crowdfundingantwoord op het verval van de Valkyrie Profile-serie. Er zijn veel grote namen aan verbonden, zoals studio Trigger en componist Hiroki Kikuta (bekend van Secret of Mana), maar het eindproduct kon de hoge verwachtingen nooit echt waarmaken.

Toepasselijke keuze trouwens, want een van mijn excuses om drie maanden over Millennium 4 te doen, waar ik in totaal overigens nog geen vijf uur over heb gedaan, was het tussendoor spelen van de Secret of Mana remake.

Post Reply