Ezzulia uitdaging

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Ezzulia uitdaging

Post by mangazot »

Ik was die Ezzulia na hun japanmaand uit het oog verloren, en nu zie ik dat ze toch weer iets interessants hebben: deze maand is de uitdaging om drie boeken van je favoriete auteur te lezen, en vorige maand moest je gewoon drie boeken lezen die je leuk vond.
Had ik het gweten...
Ezzulia zit op http://www.ezzulia.nl/forum/index.php
Misschien moet ik er toch nog eens manga of Japanse literatuur gaan promoten.
Image

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Ezzulia uitdaging

Post by Ash Ketchum »

mangazot wrote:
Fri Jul 10, 2020 16:19
en nu zie ik dat ze toch weer iets interessants hebben: deze maand is de uitdaging om drie boeken van je favoriete auteur te lezen
Meer in het algemeen, maar ik probeer juist altijd nooit teveel van dezelfde auteur dicht op elkaar te lezen, al vind ik het werk van de auteur wel leuk. Op z'n minst moet er één boek van een andere auteur tussen zitten, maar zelfs van de schrijvers die ik erg leuk vind kom meestal op z'n hoogst op drie boeken per jaar uit. Als ik meerdere boeken van dezelfde auteur achter elkaar lees neig ik gewoon te snel alles te vergelijken en zeker met detectives (wat ik voornamelijk lees) begint het dan teveel op te vallen hoe veel ze op elkaar lijken, hoe groot ik ook een fan ben van een bepaalde auteur. Twee, drie jaar geleden ben ik helemaal gek geworden van Shinzo Mitsuda's "Genya Tojo" serie en zelfs toen duurde het ruim twee jaar voor ik alle pockets die uit waren had gelezen. Volgens mij heb ik een romanreeks nog nooit eerder zo snel gelezen. Ht is nog steeds met stip een van de beste detectiveseries die ik ooit heb gelezen, maar ik merkte wel dat ik de laatste paar boeken die ik las toch minder boeiend/pakkend vond dan de eerste paar.

mangazot
Posts: 406
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:43
Location: 東京の漫画

Re: Ezzulia uitdaging

Post by mangazot »

Doe je dat ook met manga? Met die lange reeksen lees je volgens mij toch vaak dezelfde auteur na elkaar?
Image

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Ezzulia uitdaging

Post by Ash Ketchum »

Klopt, maar een enkele manga serie zie ik altijd als één compleet werk op zich, dat toevallig dan in meerdere delen is opgesplitst. Detective Conan mag dan wel 98 delen lang zijn nu, maar dat is gewoon één enkel werk. Ik lees weer niet vaak meerdere (verschillende) series van dezelfde auteur achter elkaar.

Post Reply