Het grote vreugde topic

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Post Reply
User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het grote vreugde topic

Post by WizardOfOss »

Ouch :lol:

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ginrai »

Ash Ketchum wrote:
Sat May 29, 2021 7:07
Nice! Ik zal nog wel eventjes geduld moeten hebben...


Ik denk dat dat het geval is voor de meeste hier dat we nog aan het wachten zijn op de datum(s) voor de vaccinaties.
In vlaanderen hebben we ook een website waar je een ruwe schatting kan krijgen van wanneer je uitnodiging voor vaccinatie gaat ontvangen!

Ontopic:

Goddamn...De line-up voor Jera On Air volgend jaar ziet er machtig uit, Wel enkel spijtig dat BoySetsFire op donderdag gepland staat, Wat op zich de minst interessante dag van het festival is.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het grote vreugde topic

Post by WizardOfOss »

Tamara wrote:
Fri May 28, 2021 19:04
Eerste vaccinatie gehad! Moest er wel voor naar Borculo, maar die route is gelukkig mooi rijden, al helemaal als het zulk goed weer is.
Dat is tenminste dan nog in de regio.....heb net ook de afspraken geprikt, maar de eerste voorstellen die ik kreeg met mijn postcode in Oss waren voor....Zoetermeer, Venlo en Heerde. En keer of 10 opnieuw geprobeerd, daarbij kreeg ik nog meer uithoeken van het land. Uiteindelijk kreeg ik ook data voor Uden en Veghel, die laatste is het dan maar geworden. Het zal wel druk zijn bij de locatie hier in Oss...

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote vreugde topic

Post by Tamara »

Bij mij in de 'buurt' is er eigenlijk alleen Doetinchem en die schijnt standaard 3+ weken vol te zitten. Borculo had al binnen anderhalve week een plek. Toen ik daar aankwam was het trouwens erg rustig. Ik dacht even dat er een rij voor was, maar dat waren gewoon wat oudjes die voor de deur met de medewerkers stonden te beppen en de ingang blokkeerden. Toen ik eindelijk de aandacht van een medewerker had, kon ik zo doorlopen. Binnen waren ook geen rijen. De wachtruimte achterin was voor hooguit 25% bezet.

Tip voor Nederlanders die nog een afspraak moeten maken: de website laat maar drie locaties en tijdstippen zien. Als je belt, kunnen ze per locatie voor je zoeken. Het kan goed zijn dat je zo een gunstigere plek kunt vinden.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

Yay, heb via Archive toch nog wat oude podcasts terug kunnen vinden die ik kwijt was! Iets meer dan 10 jaar geleden luisterde ik nog regelmatig naar podcasts en m'n favoriet was Game-no Bato, een Japanse podcast met drie vrienden die (meestal) over games (en sub-culturen) spraken. Ik was toen ook nog volop in de studie Japans en de podcast hielp me echt heel veel met het leren luisteren naar gewoon gesproken Japans (want het waren geen gescripte teksten zoals op TV/film en er was natuurlijk ook geen ondertiteling; ik moest wel goed luisteren). Ongeveer tien jaar geleden waren ze gestopt, maar de podcast zelf bleef gewoon online dus ik luisterde dan ook af en toe, maar een paar jaar geleden hebben ze de podcast helemaal weggehaald en ik had ze helaas niet op tijd opgeslagen. Nu hadden ze op Archive maar een handjevol van de 140 afleveringen en geen van de echt memorabele afleveringen, maar toch nog beter dan niets! Het is natuurlijk een groot gedeelte nostalgie, maar ik luister nu naar een aflevering die ik (denk ik) nog niet had gehoord, en het blijft toch een leuk programma (al praten ze nu over die *splinternieuwe* game Skyrim).

Niets gaat echt verloren op het internet zeggen ze, maar soms stiekem toch wel dus nu maar deze files goed bewaren ^^

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote vreugde topic

Post by Tamara »

Doet me denken aan de oude gametijdschriften die ik laatst weer voor de dag haalde. Wat toen nog gloednieuw en pure hype was, is nu vaak oude koek of domweg vergeten. Leuk om te zien hoe dingen zijn veranderd (of soms ook helemaal niet).

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

Game magazines heb ik niet echt meer liggen helaas (wellicht een paar verdwaalde in een doos ergens samen met ander zooi), al voert Youtube me de laatste tijd wel veel filmpjes over N64 games (m'n eerste console dus toen lette ik ook meer op wat uit kwam) en het is wel leuk om nual die games waarvan ik wel had gehoord eens echt in beweging te zien (want toen kwam je beeldmateriaal natuurlijk niet zo makkelijk tegen). Er is echt weinig waarvan ik meteen denk, laat ik de N64 nu meteen weer aansluiten ^^'

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

Ik heb ook data kunnen prikken en hoewel ik dan voor die eerste prik wel een paar weekjes moet wachten, is het tenminste wel bij de locatie een kwartiertje, twintig minuten fietsen verderop, gewoon aan de andere kant van het dorp. Prima!

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote vreugde topic

Post by Tamara »

Iedereen zit zich druk te maken over wanneer hun jaar aan de beurt is, maar als je eenmaal een afspraak kunt maken moet je inderdaad vaak nog 2-3 weken wachten ^_^'

Tegelijkertijd gaat het nu best wel hard. Ik had voorrang en de huisarts verwachtte dat dit er eentje van 3 maanden zou zijn, maar uiteindelijk was het er slechts eentje van 3 weken.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

Overigens waren er voor mij ook wel eerdere slots beschikbaar, maar dan weer bij andere locaties die eigenlijk niet eens echt ver waren, maar tjah, toch liever gewoon de locatie praktisch om de hoek natuurlijk. Maar het gaat inderdaad wel snel met de geboortejaren lijkt het, elke dag een of twee jaren erbij?

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Het grote vreugde topic

Post by Saki »

De grote verhuis is uitgevoerd. PC geïnstalleerd dus ik ben een blije aap :D

Alleen hopen dat de poesjes snel wennen aan de nieuwe stek :(

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote vreugde topic

Post by Tamara »

Gefeliciteerd!

Met katten weet je het nooit. De laatste keer dat mijn kat moest verhuizen, was ze binnen twee dagen gewend en had ze ook geen interesse meer in naar buiten gaan (voorheen zat ze veel buiten). Hopelijk gaat het bij jou ook zo snel.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1440
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

Eerste lading nano-machines binnen ~_~

User avatar
Ginrai
Posts: 465
Joined: Sat Dec 17, 2005 12:19
Location: turnabout in turnhout

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ginrai »

Ash Ketchum wrote:
Mon Jun 28, 2021 15:07
Eerste lading nano-machines binnen ~_~

Mocht je een stem in je hoofd beginnen te horen,dan niet panikeren het is enkel Venom maar xD!

User avatar
WizardOfOss
Posts: 503
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het grote vreugde topic

Post by WizardOfOss »

Ik ben bekend met Micro Machines, het kan dus toch nog kleiner? :lol:

Image

Post Reply