Het grote vreugde topic

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

User avatar
yatagarasu
Posts: 160
Joined: Thu Dec 30, 2010 2:30
Location: Vlaanderen

Re: Het grote vreugde topic

Post by yatagarasu »

2 maal wat pijn in de bovenarm gehad, maar verder was alles A ok. :lol:
Image

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

Image

(Twee jaar later)

...!

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote vreugde topic

Post by Tamara »

Indrukwekkend! Mijn grootste prestatie is mijn naam als dode link op een wikipediapagina.

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

Laat me raden, [N]Gamer artikel? :D

User avatar
soraxroxas
Posts: 42
Joined: Tue Sep 17, 2019 12:23
Location: Weert, Limburg (NL)
Contact:

Re: Het grote vreugde topic

Post by soraxroxas »

Sinds woensdag ben ik volledig gevaccineerd. Over twee weken kan ik mijn groene kaart halen. :D
En ik heb in oktober weer mijn eerste Furwalk in (!) vier jaar. :Fade-color

Het hoofdstuk covid kan ik i.i.g weer lekker afsluiten
Iemand uit de furryfandom.

Blogger op https://fantasticlimburg.nl

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Het grote vreugde topic

Post by Saki »

Saki wrote:
Thu May 20, 2021 22:01
Nee nee, een 3de Billy Gekocht en de TCG collectie, Gunpla en verdwaalde boardgames uit de Billies gegooid.

Nu is er 1,5 Billy enkel voor manga. Zal binnenkort wel een foto droppen :wink:
Bij deze de beloofde foto whoops~
Image

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

Ziet er netjes uit! Nog een bepaalde gedachte achter de volgorde van hoe de manga staan? (Het lijkt niet alfabetisch, al durf ik dat niet met zekerheid te zeggen(.
Sinds woensdag ben ik volledig gevaccineerd. Over twee weken kan ik mijn groene kaart halen. :D
Yay! Verder geen last van de tweede prik gehad?

User avatar
soraxroxas
Posts: 42
Joined: Tue Sep 17, 2019 12:23
Location: Weert, Limburg (NL)
Contact:

Re: Het grote vreugde topic

Post by soraxroxas »

Op dat ik bijna flauwviel, verliep de vaccinatie goed.

Ook fijn dat het een thuisvaccinatie was. Kon ik fijn op mijn bed ploffen
Iemand uit de furryfandom.

Blogger op https://fantasticlimburg.nl

User avatar
Saki
Posts: 609
Joined: Sun Oct 24, 2010 19:46
Location: Kontich
Contact:

Re: Het grote vreugde topic

Post by Saki »

Ash Ketchum wrote:
Sat Sep 18, 2021 17:57
Ziet er netjes uit! Nog een bepaalde gedachte achter de volgorde van hoe de manga staan? (Het lijkt niet alfabetisch, al durf ik dat niet met zekerheid te zeggen(.
Gewoon hoe ze in de kast gingen eigenlijk...

Er was een begin per kleur, maar dat was al snel achterhaald met Genshiken Season 2, Bunny Drop en enkele NLtalige reeksen

Het blokje rechtsbovenaan is volledig Japans, enkel het nog beter leren lezen :?

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote vreugde topic

Post by Tamara »

Er was een begin per kleur, maar dat was al snel achterhaald met Genshiken Season 2, Bunny Drop en enkele NLtalige reeksen
Je zou een paar schappen kunnen reserveren voor de regenboogreeksen en de rest op kleur kunnen zetten.

...Al zijn er dan nog series waar je mee in de problemen zou kunnen komen. Als ik naar mijn eigen kasten kijk:
- What did you eat yesterday? (eerste helft is hele lichte pastels, tweede helft een ogenschijnlijk willekeurige selectie kleuren)
- Crossgame (wisselend oranje en groen)
- Mobile Suit Gundam: The Origin (vooral oranjetinten met een beetje magenta, behalve deel 10 - die is donkerblauw)
- The Kurosagi Corpse Delivery Service (springt van 'kleuren + karton' naar 'karton + zwart')

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote vreugde topic

Post by Tamara »

Eens in de zoveel tijd word ik eraan herinnerd dat ik een gigantisch jeugdtrauma ternauwernood heb gemist. Als ik mijn ouders er niet op aan hadden gedrongen kleuter Tamara zo snel mogelijk naar groep 3 te sturen, was mijn ontwikkeling een jaartje vertraagd en had ik ook in de combiklas gezeten die de eer had tot de eerste lichting Ik-Mik-Lorelandkijkers te behoren. Deze grimmige documentaire laat de gevolgen zien voor de generatie die niet heeft kunnen ontsnappen.

Overigens ben ik niet volledig ongeschonden van de basisschool gekomen. Mijn ouders hadden destijds het briljante idee om de volledige collectie luistersprookjes van Lekturama voor mij aan te schaffen. Elke avond las en luisterde ik trouw een half uur naar deze gruwelijke collectie sprookjes, sagen en mythen, nauwelijks aangepast voor de jeugdige luisteraars. Ik heb heel wat uren slaap verloren door de mensenetende minotaurus, reusachtige ratten die werden geveld door tot leven gekomen kattentekeningen (compleet met bloederige illustraties!) en de kleine zeemeermin die tot zeeschuim verging.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 502
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het grote vreugde topic

Post by WizardOfOss »

Lol, ik had er werkelijk nog nooit van gehoord, maar het begin van die docu maakt me toch zeker nieuwsgierig...

Die Lekturama-sprookjes hadden we vroegâh ook, sterker nog, het zou mij niet verbazen als m'n ouders de boeken nog steeds ergens hebben. Of de cassettebandjes het ook overleefd hebben waag ik te betwijfelen. Ik kan me eigenlijk ook niet meer herinneren dat ik die als kind zo eng gevonden heb. Wellicht ook omdat ik toen al gewend wat aan de kabouterboeken van Rien Poortvliet, waarin toch wat andere aspecten van de kabouterwereld aan bod kwamen dan later in het wat meer kindvriendelijke David de Kabouter....

User avatar
Ash Ketchum
Posts: 1439
Joined: Tue Aug 23, 2005 20:25

Re: Het grote vreugde topic

Post by Ash Ketchum »

Ik dacht dat ik even oud was als Tamara (ik ben geen jonge/late leerling), maar ik heb Karbonkel ook nooit gekend. Nu heb ik een best slecht geheugen en kan ik me niet heel veel herinneren van wat voor programma's we op de basisschool hebben gekeken, of misschien heb ik het gewoon verdrongen, maar volgens mij was ik gewoon net op tijd weg uit de corresponderende klas.

Mijn sprookjes waren altijd Disney, dus niets dat al te eng was ^_^

Tamara
Posts: 925
Joined: Tue Aug 17, 2010 19:37
Location: Achterhoek

Re: Het grote vreugde topic

Post by Tamara »

Het was een programma voor groep 3 en werd uitgezonden van 1994 tot eind jaren 90, dus het is voornamelijk 1988-1992 die zijn getroffen. Als ik een paar maanden later was geboren, had ik in groep 4 gezeten, precies op tijd om met groep 3 van de premières te genieten. Ik ken er meerdere die het wel hebben meegemaakt en daar komt het programma nog weleens naar boven als het gesprek gaat over jeugdtelevisie. Zelden is de reactie positief.
Mijn sprookjes waren altijd Disney, dus niets dat al te eng was ^_^
Ik keek wel Ducktales en zo op televisie, maar qua films heb ik de meeste pas later gezien. Ze waren zelden op televisie en te duur om te huren, dus in plaats daarvan keek ik vooral Don Bluth-films, The Last Unicorn...

En toen ik wel de kans kreeg om Disney-films te kijken, vond ik de sprookjesadaptaties vaak een beetje stom, omdat ze 'helemaal niet zo hoorden te gaan!' Mijn eerste 'het boek was beter'-momenten.

User avatar
WizardOfOss
Posts: 502
Joined: Mon Sep 16, 2019 20:22
Contact:

Re: Het grote vreugde topic

Post by WizardOfOss »

Ash Ketchum wrote:
Mon Oct 04, 2021 7:52
Mijn sprookjes waren altijd Disney, dus niets dat al te eng was ^_^
https://www.youtube.com/watch?v=5Nkzbr-JaJU

Maareh, Disney niet al te eng? Ik heb als kind Sneeuwwitje, Bambi en Taran en de Toverketel nog in de bios gezien (die eerste twee uiteraard reruns, zo oud ben ik nu ook weer niet...), daarin viel genoeg te gruwelen....

Post Reply